Znaczenie wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym dla rozwoju gospodarki nisko
Monografia poświęcona jest analizie potrzeb energetycznych transportu samochodowego Unii Europejskiej w zakresie możliwości wykorzystania paliw alternatywnych. W badaniach skoncentrowano się na poszukiwaniu zależności między strategią rozwoju gospodarki niskoemisyjnej a kierunkami zmian popytu na paliwa w transporcie samochodowym. Zależności te zostały wykorzystane do budowy modelu funkcjonowania transportu samochodowego, umożliwiającego badanie efektów zastosowania paliw alternatywnych w tej gałęzi transportu w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym, społecznym i w zakresie bezpieczeństwa dostaw paliw transportowych. Skonstruowany model stanowi narzędzie do oceny możliwości rozwoju gospodarki niskoemisyjnej w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-274-4
- ISBN druku: 978-83-8088-273-7
- Liczba stron: 396
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz używanych skrótów 9 Wstęp 13 Rozdział 1. Gospodarowanie energią jako przedmiot badań ekonomicznych 21 1.1. Wprowadzenie 21 1.2. Istota racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi 23 1.3. Przyrodnicze i fizyczne aspekty funkcjonowania systemów społeczno-ekonomicznych 36 1.4. Globalny wymiar przyrodniczych barier rozwoju społeczno-gospodarczego 52 1.5. Koncepcja kapitału naturalnego w rozwoju zrównoważonym 67 1.6. Podsumowanie 77 Rozdział 2. Teoretyczne i pragmatyczne aspekty rozwoju gospodarki niskoemisyjnej 79 2.1. Wprowadzenie 79 2.2. Teoretyczne ujęcie gospodarki niskoemisyjnej 83 2.3. Przesłanki rozwoju gospodarki niskoemisyjnej 90 2.3.1. Zmiany klimatyczne 90 2.3.2. Zmiany popytu na surowce energetyczne 101 2.4. Koncepcja gospodarki niskoemisyjnej w dokumentach Unii Europejskiej 109 2.5. Uwarunkowania i założenia rozwoju gospodarki niskoemisyjnej w Polsce 119 2.6. Podsumowanie 128 Rozdział 3. Kształtowanie potrzeb energetycznych transportu samochodowego w Unii Europejskiej z perspektywy rozwoju gospodarki niskoemisyjnej 131 3.1. Wprowadzenie 131 3.2. Kierunki działań na rzecz rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego 133 3.2.1. Identyfikacja obszarów dekarbonizacji transportu 133 3.2.2. Paliwa alternatywne jako niskoemisyjne źródła energii dla pojazdów samochodowych 142 3.3. Trendy rozwojowe implikujące potrzeby energetyczne transportu 162 3.4. Analiza potrzeb energetycznych transportu samochodowego w warunkach gospodarki globalnej 178 3.4.1. Rozwój transportu samochodowego 178 3.4.2. Zmiany potrzeb energetycznych transportu samochodowego 206 3.5. Podsumowanie 227 Rozdział 4. Kierunki rozwoju rynku paliw alternatywnych dla niskoemisyjnego transportu samochodowego w Unii Europejskiej 231 4.1. Wprowadzenie 231 4.2. Strategia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym 233 4.3. Mechanizmy wsparcia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym 251 4.4. Ocena rozwoju rynków głównych paliw alternatywnych dla transportu samochodowego 274 4.4.1. Rynek biopaliw 274 4.4.2. Rynek paliw gazowych CNG i LNG 285 4.4.3. Rozwój elektromobilności 297 4.5. Podsumowanie 313 Rozdział 5. Modelowanie efektów wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym na przykładzie Polski 315 5.1. Wprowadzenie 315 5.2. Jakościowy model funkcjonowania transportu samochodowego 317 5.3. Zasady wykorzystania jakościowego modelu transportu samochodowego 323 5.4. Szacowanie efektów rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce 328 5.4.1. Uzasadnienie założeń 328 5.4.2. Efekty rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych 335 5.4.3. Analiza wrażliwości efektów rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych 339 5.5. Podsumowanie 345 Zakończenie 349 Bibliografia 355 The impact of alternative fuels’ usage in road transport on the development of low-carbon emission economy in the European Union (Summary) 385 Der Einfluß der Verwendung von alternativen Kraftstoffen im Straßentransport auf die Entwicklung der kohlenstoffarmen Wirtschaft der Europäischen Union (Zusammenfassen) 387 Spis tabel 389 Spis rysunków 391 Od Redakcji 395