MENU

Zostań architektem oprogramowania

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Autor: Michael Keeling

  • Tłumacz: Magdalena Rogulska, Mariusz Rogulski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 94,00 zł
65,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zostań architektem oprogramowania

Zostań architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy są gotowi rozwijać swoje umiejętności projektowe.
Jeśli jesteś zupełnie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać się architektem oprogramowania. Jeśli jesteś programistą, który już coś wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporządkować myśli. Jeśli jesteś już zaś architektem oprogramowania, ta książka da ci świeże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespół. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje cię do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom – architektom jutra – aby mogli w pełni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzą nowe techniki bezpiecznej i produktywnej współpracy z mniej doświadczonymi członkami zespołu podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania.
Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzędzia do podejmowania decyzji sprawią, że zdobędziesz doświadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania  xi
Przedmowa  xiii
Witamy xv
Część I Wprowadzenie do architektury oprogramowania 1
1. Zostać architektem oprogramowania  3
	Czym zajmują się architekci oprogramowania? 3
	Czym jest architektura oprogramowania? 7
	Zostańmy architektami w naszym zespole 11
	Budowanie niesamowitego oprogramowania 13
	Studium przypadku: Projekt Lionheart 14
	Co dalej 15
2. Podstawy myślenia projektowego     17
	Cztery zasady myślenia projektowego 17
	Zastosowanie nastawienia projektowego 20
	Myślenie, robienie, sprawdzanie 23
	Co dalej 27
Część II Podstawy projektowania architektury 29
3. Opracowywanie strategii projektowania   31
	Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu 31
	Decydowanie, ile zaprojektować na początku 33
	Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem 37
	Tworzenie planu projektowania 41
	Projekt Lionheart: do tej pory... 43
	Co dalej 43
4. Wczuwanie się w interesariuszy  45
	Rozmawianie z właściwymi ludźmi 45
	Tworzenie mapy interesariuszy 47
	Odkrywanie celów biznesowych 50
	Projekt Lionheart: do tej pory… 53
	Co dalej 53
5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury     55
	Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń 56
	Definiowanie atrybutów jakościowych 57
	Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych 63
	Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę 65
	Poszukiwanie potrzebnych informacji 66
	Budowanie specyfi kacji ASR 67
	Projekt Lionheart: do tej pory… 69
	Co dalej 70
6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas)  71
	Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować 71
	Akceptowanie ograniczeń 74
	Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych 76
	Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków 82
	Projektowanie z myślą o zmianach 84
	Projekt Lionheart: do tej pory… 86
	Co dalej 87
7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców  89
	Czym jest wzorzec architektoniczny? 89
	Wzorzec warstwowy 91
	Wzorzec porty i adaptery 92
	Wzorzec potoki i fi ltry 93
	Wzorzec architektury zorientowanej na usługi 95
	Wzorzec publish-subscribe 97
	Wzorzec współdzielonych danych 99
	Wzorzec wielowarstwowy 100
	Wzorzec centrum kompetencji 101
	Wzorzec otwartego udziału 103
	Wzorzec wielkiej kuli błota 104
	Odkrywanie nowych wzorców 104
	Projekt Lionheart: do tej pory… 105
	Co dalej 106
8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli   107
	Myślenie o architekturze 107
	Projektowanie metamodelu 109
	Wbudowywanie modeli do kodu 115
	Projekt Lionheart: do tej pory… 120
	Co dalej 121
9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych   123
	Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych 123
	Wybieranie odpowiednich działań projektowych 129
	Zapraszanie właściwych uczestników 131
	Zarządzanie grupą 133
	Praca z rozproszonymi zespołami 135
	Projekt Lionheart: do tej pory… 137
	Co dalej 137
10. Wizualizacja decyzji projektowych    139
	Przedstawianie architektury z różnych perspektyw 139
	Rysowanie fantastycznych diagramów 146
	Projekt Lionheart: do tej pory… 152
	Co dalej 153
11. Opisywanie architektury 155
	Opowiadanie całej historii 155
	Dopasowywanie metody opisu do sytuacji 157
	Szanowanie swoich odbiorców 161
	Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy 165
	Wyjaśnianie powodów naszych decyzji 167
	Projekt Lionheart: do tej pory… 169
	Co dalej 170
12. Karty oceny dla architektury 171
	Ocenianie służy uczeniu się 171
	Testowanie projektu 172
	Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych 179
	Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób ciągły 183
	Projekt Lionheart: do tej pory… 188
	Co dalej 189
13. Wzmacnianie architektów w zespole 191
	Promowanie myślenia architektonicznego 191
	Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności 193
	Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki 194
	Delegowanie kompetencji projektowych 195
	Wspólne projektowanie architektury 199
	Projekt Lionheart: epickie podsumowanie 201
	Co dalej 202
Część III Skrzynka narzędziowa architekta 203
14. Działania na rzecz zrozumienia problemu   205
	Działanie 1. Wybór jednej rzeczy 206
	Działanie 2. Mapa empatii 209
	Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka 213
	Działanie 4. Wywiad z interesariuszami 216
	Działanie 5. Lista założeń 219
	Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych 221
	Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych 224
	Działanie 8. Mad lib „punkty widzenia” 230
	Działanie 9. Miara odpowiedzi sofi zmatu rozszerzenia 234
	Działanie 10. Mapa interesariuszy 236
15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań   239
	Działanie 11. Personifi kacja architektury 240
	Działanie 12. Architektoniczny fl ipbook 242
	Działanie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-współpracownik 246
	Działanie 14. Mapa pojęć 251
	Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie 254
	Działanie 16. Burza zdarzeń 259
	Działanie 17. Grupowe postery 264
	Działanie 18. Projektowanie karuzelowe 267
	Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy 270
16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu     273
	Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych 274
	Działanie 21. Architektoniczne haiku 277
	Działanie 22. Diagram kontekstowy 279
	Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł 281
	Działanie 24. Tablica koncepcyjna 283
	Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji 286
	Działanie 26. Odrzucone ścieżki 288
	Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji 290
	Działanie 28. Diagram sekwencji 292
	Działanie 29. Metafora systemowa 295
17. Działania służące ocenie możliwości projektowych       299
	Działanie 30. Briefing architektury 300
	Działanie 31. Przegląd kodu 303
	Działanie 32. Macierz decyzyjna 307
	Działanie 33. Obserwacja zachowania 310
	Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba 313
	Działanie 35. Burza ryzyk 316
	Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności 319
	Działanie 37. Przegląd scenariusza 322
	Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie 327
D1. Biografie przedstawicieli społeczności   331
Bibliografia       333
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

26,66 zł
31,00 zł

Polscy architekci i urbaniści w Syrii. Wybrane projekty

W prezentowanej monografii przedstawiono wybrane, zrealizowane i niezrealizowane na terenie Syrii, projekty architektoniczne i urbanistyczne opracowane przez polskich specjalistów. Kraj ten od roku 2011 jest nieustannie niszczony działaniami woj...
24,96 zł
32,00 zł

Zostań inwestorem czyli sztuka podejmowania dobrych decyzji finansowych

Poznaj uniwersalne zasady podejmowania dobrych decyzji finasowych. Dowiedz się, skąd się biorą fortuny miliarderów. Poznaj sekrety praktyków i odkryj ich kompletną strategię dochodowych inwestycji. Dowiedz się, jak myślą najlepsi inwestor...
10,32 zł
12,00 zł

Bohdan Pniewski - warszawski architekt XX wieku

Prezentowana książka to pierwsza biografia obejmująca całość dorobku artystycznego Bohdana Pniewskiego, jednego z najwybitniejszych twórców polskiej architektury XX wieku. Zawiera 235 czarno-białych ilustracji, dokumentujących różn...
35,91 zł
39,90 zł

Zostań, jeśli kochasz. Wróć, jeśli pamiętasz

Zbiorowe wydanie bestsellerowych, przetłumaczonych na ponad czterdzieści języków, książek Gayle Forman z dodatkiem – nigdy wcześniej niepublikowanym prequelem. Zostań, jeśli kochasz Po trag...
104,30 zł
149,00 zł

Statyczne testowanie oprogramowania

Techniki testowania statycznego to zestaw narzędzi służący do sprawdzania ręcznie lub za pomocą analizy automatycznej kodu lub innych artefaktów procesu wytwórczego ( dukumentacja, wymagania ) bez uruchamiania kodu. Publikacja przybliża t...
26,01 zł
28,90 zł

Zostań sama w domu

Książka wyróżniona w V Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren na współczesną książkę dla dzieci i młodzieży. „Nie zgadzam się na dorastanie. Czuję się tak, jakbym już kiedyś była dorosła. Teraz mam plan, ż...
14,04 zł
18,00 zł

Mistrz Benedykt królewski architekt Zygmunta I

ARS VETUS ET NOVA. Tom XXXIVW historiografii istnieje długa tradycja monografii poświęconych architektom. Niniejsza praca stanowi próbę wpisania się w tę tradycję, a przyjęcie jako obiektu badań postaci mistrza Benedykta podejmującego szer...
25,71 zł
29,90 zł

Zostań w domu

Jak bezpiecznie czujesz się we własnym mieszkaniu? Blok z wielkiej płyty, jedenaście kondygnacji, sześćdziesiąt cztery mieszkania, prawie dwustu lokatorów. W wigilijny wieczór wszyscy oni dowiadują się, że są zakładnikami, a p...
22,36 zł
26,00 zł

Systemy zarządzania jakością w procesie lokalizacji i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie

W pracy podjęto starania zmierzające do wskazania sposobu lokalizowania i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie i stosujących systemy zarządzania jakością. Jest to uzasadnione możliwościami czasowymi autora i respondent&oacu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!