eleWator 7 (1/2014) - Julio Cortázar
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 212
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Julio Cortázar: Julio Cortázar, Do czytania w formie pytającej (brak licencji na e-booka) Marta Zabłocka, Alfabet Julia (na podstawie Książki dla Manuela) Wojciech Czaplewski, Czy go jeszcze pamiętam, czyli gra w Cortázara Julio Cortázar, Przyszłość (brak licencji na e-booka) Adam Elbanowski, Drogi dojścia do „innej rzeczywistości”. Opowiadania fantastyczne Julio Cortázara Julio Cortázar, Happy New Year (brak licencji na e-booka) Miłka O. Malzahn, Aparat Cortázara Maja Staśko, Zapomniałem mego parasola Julio Cortázar, Grzeczny chłopczyk (brak licencji na e-booka) Andrzej Turczyński, O znikomości wszystkich rzeczy, czyli pisarz i jego kot Julio Cortázar, Do generała (brak licencji na e-booka) Ewa Elżbieta Nowakowska, Czy należy jeść zegary? Czasomierze Cortázara i Herberta Julio Cortázar, Po przyjęciach (brak licencji na e-booka) Konrad Zych, Gra w dwa ognie. Kalwas czyta Cortázara Julio Cortázar, Żadnych przesyłek do Pehuajó (brak licencji na e-booka) Damian Romaniak, Antonioni versus Cortázar. Powiększenie i Babie lato Legendy i mity Argentyny poezja: Leszek Engelking, Cache-cache, „So have I heard and do in part believe it…”, Suplement Federico García Lorca, Preciosa i wiatr, Zwada, Cygańska mniszka proza: Marian Lech Bednarek, Zemsta kolorów Teresa Rudowicz, Kula Maciej Melecki, Gdzieniegdzie poezja: Joanna Lech, Nic więcej z tej strony, Przyniosłam ci smutek, Stany zapalne, punkty przecięć Jacek Napiórkowski, Maggi of my mind, *** (Dwóch ze zdjęcia…) epistoły: Henryk Bereza, Listy do poetów: do Jacka Napiórkowskiego dziennik: Henryk Bereza, Zapiski 55. 18.11.2010 r. – 19.09.2011 r. (fragmenty) sztuki plastyczne i architektura: Tomasz Sobieraj, Maski i transgresje. O fotografiach Sybilki Storie-Joachimiak Trafostacja Sztuki krytyka literacka: Andrzej Turczyński, Sekretna komoda Cortázara (Julio Cortázar, Niespodziewane stronice) Alan Sasinowski, Szpiegowanie, czyli literatura, czyli miłość (Ian McEwan, Słodka przynęta) Leszek Engelking, Wiersze zasiane (Krystyna Rodowska, Wiersze przesiane 1968-2011) Agnieszka Polachowska, Układanie fragmentów, rozbijanie całości (Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy) Justyna Kasperek, Widzenie dwubiegunowe (Zygmunt Bauman, David Lyon, Płynna inwigilacja. Rozmowy) Wiktoria Klera, Co jest, co się zdarza i co się zdarzyć może (Marcin Baran, Zebrane. Wiersze i poematy 1983-2013) Krzysztof Lichtblau, Pogranicze człowieka (Brygida Helbig, Niebko) Piotr Michałowski, Elegie sprzed po sobie (Artur Daniel Liskowacki, Elegijki) Edyta Antoniak-Kiedos, Kreując wizerunek (ks. Jan Sochoń, Wizerunek) Joanna Bierejszyk, Złudzenie (nie)zmienności (Anna Frajlich, Łodzią jest i jest przystanią) Konrad Liskowacki, Talia pełna figur (Wiesław Myśliwski, Ostatnie rozdanie) Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 1 (Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy; Szczepan Twardoch, Morfina; Grzegorz Filip, Studnia) Paweł Orzeł, Przed wojną: Słońce – dużo Słońca (Władysław Umiński, O Słońcu. Odczyt do latarni czarnoksięzkiej) Halina Lizińczyk, Ostatnie czytanie: Gra w klasy i czytelnik samica nadesłano komiks: Marcin Bałczewski, Cortázar kontra „wampiry” (Julio Cortázar, Fantomas przeciw wielonarodowym wampirom) Marcin Bałczewski, Antoniszczak albumowo (Julian Antonisz, Opowieści graficzne) muzyka: Tadeusz Hnat, Jaśnie Pani Bezsenność (Arturas Bumšteinas, Sleep (An Attempt at Trying)) Po pierwsze: jazzman. Z Markiem Kazaną rozmawia Monika Petryczko stałe felietony: „nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Gdy deszcz wystarcza do wstrzymania biegu świata, czyli Joanna Pucis i jej Znaki nieszczególne „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Korzyści medialne „bez przesady” – Edward Balcerzan, Zwrot niech się zwrotem odciska! Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – regulamin