eleWator 9 (3/2014) - Granice
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
granice: Bogdan Prejs, sylwia plath nie zmrużyła tutaj oka Marta Zabłocka, Przywiązywania i odrywania Przemysław Czapliński, Transgresje i mediacje Tadeusz Zubiński, Biała partyzantka w nadbałtyckich lasach Diana Wasilewska, Przekraczanie estetyki. Abject art, czyli sztuka (nie)smaczna Ewa Elżbieta Nowakowska, Podgórze wielokrotnych granic Agata Balsamo, Patrz jak ci każę, czyli o ramie dzieła literackiego w Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego Agata Jankowska, Potwór, który jest w nas. O dehumanizacji we współczesnych narracjach Patrycja Chajęcka, Syndrom granicy. Notatki o Krótkim podręczniku przekraczania granic Gazmenda Kapllaniego Konrad Zych, Przyjdzie gonzo i nas zje, czyli tajna historia pewnej granicy Krzysztof Lichtblau, Ghostwriter, czyli o granicach autorstwa Izabela Pajdała-Kusińska, Musisz zmrużyć powieki. Rozmyślania o decentryzmie i sztuce Andrzej Turczyński, O tamtejszości. Esej przygraniczny Piotr Michałowski, Epoka „Pograniczy” i jej pogranicza proza: Daniel Podolak, Ten uśmiech, na który wszyscy czekamy Kazimierz Kyrcz Jr., Barbarella poezja: Rafał Rutkowski, Jeżeli istnieje, Demencja, Wielki Gender, Stany skupienia, Próby rzeczy, Parasol Tytus Kaleta, *** (Zima niczym pchnięcie nożem…), Martwy język proza: Marek K.E. Baczewski, Opowiadania krótkie poezja: Dariusz Sośnicki, Zaproszenie, Wtedy, W podmiejskim warsztacie, Czarna Madonna z Centry, Siła odśrodkowa, Trochę z życia, trochę z Iwaszkiewicza epistoły: Henryk Bereza, Listy do poetów: do Dariusza Sośnickiego dziennik: Kazimierz Brakoniecki, W Kurlandii (fragmenty) z Paryża: Andrzej Wasilewski, Ontologia w Paryżu. Alain Badiou z Londynu: Noil Branc, Praprzyczyna rozmaitości sztuki plastyczne i architektura: Joanna A. Kościelna, Kogo inspirują Inspiracje? Andrzej Fogtt, Granice w sztuce krytyka literacka: Konrad Liskowacki, Siberia by car, czyli Amerykanin w Rosji (Ian Frazier, Podróże po Syberii) Krzysztof Maciejewski, Duchy szaleństwa (Hiromi Kawakami, Manazuru) Maja Staśko, 2014: Odyseja kosmiczna (2014. Antologia współczesnych polskich opowiadań) Tymoteusz Milas, Zagłuszyć śmierć mamy (Anna Augustyniak, Kochałam, kiedy odeszła) Urszula Orlińska-Frymus, Bo my to nie oni (Paulina Wilk, Znaki szczególne) Emilia Walczak, Na makiecie, czyli nigdzie (Joanna Dziwak, Gry losowe) Leszek Engelking, Polowanie na cudowność (Agnieszka Taborska, Nie tak jak w raju) Ewelina Chodakowska, Pogodny pesymizm według Bałczewskiego (Marcin Bałczewski, Eva Morales de Nacho Lima) Monika Glosowitz, Błyski ulotne (Julia Hartwig, Błyski zebrane) Beata Patrycja Klary, Mam się nie posiadać, czyli o tym jak wszystko zależy od poprowadzenia opowieści (Arkadiusz Kwaczek, Arkadiament) Anna Łozowska-Patynowska, Przekroczyć tekst? (Teresa Rudowicz, Błędne Ognie) Marek Olszewski, Naturalnie (Bartosz Suwiński, Uroczysko) Justyna Kasperek, Ilo/razy (Agnieszka Mirahina, Widmowy refren) Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 3 – Sprawy (nie)prozaiczne (Małgorzata Rejmer, Bukareszt. Kurz i krew, Krzysztof Varga, Czardasz z mangalicą, Taras Prochaśko, W gazetach tego nie napiszą) Paweł Orzeł, Przed wojną: Z gotyckiego kurzu… (Edna Lyall, Droga do raju) nadesłano komiks: Marcin Bałczewski, Café Budapeszt – wszędzie znaczy nigdzie (Alfonso Zapico, Café Budapeszt) Marcin Bałczewski, Smutna opowieść w oparach jazzu (Howard Cruse, Stuck Rubber Baby) muzyka: Monika Petryczko, Yukimi Nagono znów nienaganna, a Little Dragon inny niż zwykle, smutniejszy niż zawsze (Little Dragon, Nabuma Rubberband) Tadeusz Hnat, Konkretnie Marchetti (Lionel Marchetti, Une saison, Lionel Marchetti, Jean-Baptiste Favory, 100 000 Années, Xavier Charles / Jean-Philippe Gross / Frantz Hautzinger / Lionel Marchetti, Tsstt!) Monika Petryczko, Fink nie próżnuje (Fink, Hard Believer) stałe felietony: „szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Targ śniadaniowy „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Powroty Alicji, czyli o wierszach Magdaleny Krytkowskiej „omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 1, 2 „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Wolne słowa „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Świat słów, milczenia i muzyki „bez przesady” – Edward Balcerzan, Internet, piekło Horacego Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – nominacje VII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”