OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I-III
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL. Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części.
W części I czytelnik pozna m.in.:
- potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy,
- biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a,
- otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW,
- matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego.
W części II czytelnik nauczy się m.in.:
- reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera,
- wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu,
- implementować modele oświetlenia powierzchni,
- na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowie się, do czego jeszcze można je zastosować.
Z części III czytelnik dowie się m.in., jak:
- oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika,
- napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek,
- narysować zagęszczoną siatkę,
- odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego.