MENU

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I-III


Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL. Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części.

W części I czytelnik pozna m.in.:

  • potok przetwarzania grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy,
  • biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a,
  • otoczenie OpenGL-a, m.in. biblioteki FreeGLUT i GLFW,
  • matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania równoległego i perspektywicznego.

W części II czytelnik nauczy się m.in.:

  • reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera,
  • wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu,
  • implementować modele oświetlenia powierzchni,
  • na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowie się, do czego jeszcze można je zastosować.

Z części III czytelnik dowie się m.in., jak:

  • oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika,
  • napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek,
  • narysować zagęszczoną siatkę,
  • odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego.