Access 2010. Praktyczny kurs
Podstawowym celem bazy danych jest przechowywanie informacji dotyczących obiektów oraz możliwości szybkiego wyszukiwania tych informacji. Dzięki tej książce dowiesz się, jak używać formularzy Accessa 2010 do skutecznego gromadzenia informacji, nauczysz się, jak budować oraz przetwarzać bazy danych, odkryjesz także zaskakujące możliwości tej aplikacji.
Liczne ćwiczenia ułatwią Ci opanowanie w krótkim czasie:
- otwieranie, przeglądanie i zamykanie obiektów baz danych,
- tworzenie i modyfikowanie tabel,
-ustanawianie relacji między tabelami,
-tworzenie kwerend wybierających i krzyżowych,
-definiowanie złożonych kryteriów wyboru rekordów,
-definiowanie pól obliczeniowych,
-tworzenie i modyfikowanie formularzy,
-kreatory raportów.
Wybierz tę książkę, by podnieść swoje umiejętności w zakresie posługiwania się najnowszym oprogramowaniem biurowym!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-17561-0
- ISBN druku: 978-83-01-16915-2
- Liczba stron: 138
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Bazy danych 9 1. Organizacja bazy danych 9 1.1. Tabele 11 1.2. Relacje 12 1.3. Operacje 13 2. Obsługa aplikacji 15 2.1. Praca z bazami danych 15 2.2. Typowe zadania 18 3. Tabele 23 3.1. Kreator tabeli 24 3.2. Import danych do nowej tabeli 26 3.3. Projekt tabeli 30 3.4. Relacje 31 3.5. Maska wprowadzania i wymagalność 37 3.6. Sprzężenia 47 3.7. Reguły sprawdzania poprawności danych 48 4. Kwerendy 50 4.1. Kwerenda wybierająca 50 4.2. Kwerenda aktualizująca 57 4.3. Kwerenda usuwająca rekordy z tabeli 60 4.4. Kwerenda tworząca nowe tabele 61 4.5. Kwerenda dołączająca rekordy do tabeli 63 4.6. Formuły w kwerendach 66 4.7. Kwerendy krzyżowe 69 4.8. Wyświetlanie duplikatów 72 4.9. Wyświetlanie niedopasowanych wartości 75 5. Formularze 78 5.1. Automatyczne tworzenie formularza 78 5.2. Projekt formularza 83 5.3. Kreator formularzy 88 5.4. Pusty formularz 91 5.5. Pola obliczeniowe 99 5.6. Kotwiczenie kontrolek 101 5.7. Kolejność przechodzenia klawiszem Tab pomiędzy kontrolkami 103 5.8. Nagłówek i stopka 105 5.9. Podformularze 107 6. Raporty 112 6.1. Autoraport 113 6.2. Projekt raportu 114 6.3. Pusty raport 117 6.4. Kreator raportów 119 6.5. Wstawianie do raportu dodatkowych kontrolek 123 7. Makropolecenia 127 8. Nawigacja 129 9. Eksport danych 133 10. Korekta i dokumentacja 134 10.1. Wydajność bazy danych 134 10.2. Dokumentacja 136