Laboratorium w szufladzie Modelarstwo i robotyka
Laboratorium w szufladzie. Modelarstwo i
robotyka to książka, w której autorzy pokazują, jak budować i jak programować modele maszyn. W pierwszej części, poświęconej budowie modeli, poznasz proste i umiarkowanie złożone konstrukcje techniczne. Druga część pomoże Ci odkryć, jak można je wyposażyć w autonomię działania, namiastkę inteligencji i elastyczność reagowania na zmienne środowisko użytkowania. Przekonasz się, że programowanie wymaga mniej wysiłku fizycznego niż klasyczne modelarstwo, ale niezwykle silnie pobudza intelektualnie. Zachęcamy więc do twórczej zabawy!
Kolejny tytuł z serii „Laboratorium w Szufladzie”. Jest to cykl książek przeznaczonych dla osób ciekawych świata, pasjonatów, hobbystów… a przede wszystkim praktyków i eksperymentatorów. Czytelnicy znajdą w nich wiele inspiracji do doświadczeń i eksperymentów.
Każda z książek cyklu jest bogato ilustrowana materiałami graficznymi i zdjęciami. Każdy poruszony temat zawiera wyczerpujący, praktyczny opis zjawiska, doświadczenia, przyrządu czy aktywności. Autorzy nie stronią od wejścia na poziom wyższy, niż tylko popularne ujęcie tematu. To zamierzona prowokacja intelektualna. Pogłębione ujęcie pozwala poczuć smak eksperymentu, doświadczyć radości poznawania i odkrywania różnorodności świata oraz stojącej wobec niego – twórczej wyobraźni.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18830-6
- ISBN druku: 978-83-011-8207-6
- Liczba stron: 218
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
7 MODELARSTWO 7 MODELARZ-INŻYNIER 8 MODEL Z WYCINANKI 12 SAMOLOT ZE STYRODURU 16 PAPIEROWA ARCHITEKTURA 24 MODELE SYLWETKOWE Z BALSY 36 METALOWY SAMOCHÓD Z OŚWIETLENIEM 42 MODEL POLISTYRENOWY Z DIORAMĄ 52 PIERWSZY SZYBOWIEC Z BALSY 58 NIETYPOWY SILNIK SPRĘŻYNOWY 63 SAMOLOT Z NAPĘDEM GUMOWYM 74 ŁÓDŹ WIATROWA BEZ ŻAGLA 76 MOTORÓWKA PAROWO – ODRZUTOWA 82 ŁÓDŹ Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM 87 CO ZROBIĆ Z USZKODZONYM SERWEM? 93 NAPĘD ELEKTRYCZNY DO MODELI DEPRONOWYCH 100 GĄSIENICOWA PLATFORMA DOŚWIADCZALNA 108 ZDALNE STEROWANIE – JAK ZACZĄĆ? 118 ROBOTYKA 118 PROGRAMOWANIE ROBOTYKA-PROGRAMISTY 120 ROBOT NA SZNURKU 124 RUCHOMA DŁOŃ PRZYPOMINAJĄCA DŁOŃ LUDZKĄ 128 RAMIĘ ROBOTA STEROWANE HYDRAULICZNIE 138 ROBOSZCZOTA ZBUDOWANA Z NAPĘDU WIBRACYJNEGO 142 KARALUCH, CZYLI JAK ZBUDOWAĆ PROSTY CZUJNIK TAKTYLNY 148 ŚWIATŁOCZUŁY OWAD STEROWANY OPTYCZNIE 154 MYSZOBIEG PORUSZAJĄCY SIĘ DZIĘKI PLATFORMIE JEZDNEJ 168 MIGAJĄCE OCZY 178 PORUSZAJĄCE SIĘ BRWI 184 HUMANOIDALNE OCZY 196 SKRZYNKA NARZĘDZIOWA 216 SPIS ŹRÓDEŁ