Shakespeare: His Infinite Variety. Celebrating the 400th Anniversary of His Death
The great asset of Shakespeare: His Infinite Variety is its wide historical and geographical range - that is, from the time of the Bard himself to the latest metamorphoses of meanings new electronic media made available. Every reader, depending on his/her age and prior experience with Shakespeare, is at a different moment of this great historical-theoretical continuum of world culture. Everyone can also begin one’s own intellectual journey through cultural history - any time, any place. [...] Despite the once popular but now outdated post-truths, history has not ended. This volume testifies to the benefits of combining historical perspective in its fairly elementary version, which is a linear sequence of events, with an in-depth analysis of the transformations in understanding, exhibiting, and using (appropriating) Shakespeare’s works in our rapidly changing reality.
Prof. Marta Wiszniowska-Majchrzyk
- Kategorie:
- Redakcja: Grzegorz Zinkiewicz, Krystyna Kujawińska Courtney
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-8142-428-8
- ISBN druku: 978-83-8142-202-4
- Liczba stron: 206
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Krystyna Kujawińska Courtney – Living Daily with Shakespeare Worldwide 9 REVISITING TEXTS AND CONTEXTS 13 Mario Domenichelli – Shakespeare’s Ideological Conflicts and Rhetorical Battles 15 Xenia Georgopoulou – The Price of Difference: Shakespeare’s Varieties of Bullying 45 PRACTICES AND APPROPRIATIONS 69 Krystyna Kujawinska Courtney – Wojciech Bogusławski’s Hamlet (1798): Positioning Shakespeare in Polish Culture 71 Mark Sokolyansky – Another Look upon Alexander Pushkin’s Role in Appropriation of Shakespeare by Russian Culture 79 Aleksandra Budrewicz – The One Gentleman from Poland. Polonius and 19th Century Polish Translation 87 Sarbani Chaudhury – Bombarding the Headquarters: Academic Tradaptations of Shakespeare in Twenty-First Century Bengal 101 Anna Pietrzykowska-Motyka – Meeting the Binaries: Angela Carter’s Wise Children as a Shakespearean Appropriation 119 NATIONAL AND CULTURAL DIVERSITY IN THEATRE 131 Emi Hamana – Hamlet (2015), Directed by Yukio Ninagawa: Possessed by the Power of Theatre 133 Jana Wild – “The Art of Performance” Staging Hamlet in the Rusyn Language 145 Monika Sosnowska – Azorro Presents: Poland at the Crossroads or Whose Words Are Hamlet’s “words, words, words” 151 THE BARD ON THE NET 169 Grace Ioppolo – Shakespeare and Digital and Social Media 171 WORKS CITED 183 LIST OF ILLUSTRATIONS 195 INDEX OF NAMES AND CHARACTERS 197