MENU

Digital education. Jak kształcić kompetencje przyszłości?

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Autor: Marlena Plebańska

  • Wydawca: Elitera

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 39,27 zł
35,34
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Digital education. Jak kształcić kompetencje przyszłości?

To unikalna książka poświęcona tematyce kompetencji przyszłości niezbędnych do pracy w dynamicznie zmieniającej się gospodarce opartej na wiedzy i kompetencjach oraz postępującej cyfryzacji. W publikacji przedstawiona została rola kompetencji przyszłości w kontekście rozwoju współczesnego świata, postępującej cyfryzacji oraz automatyzacji pracy. Szczególne miejsce poświęcone zostało roli oraz sposobom rozwoju kompetencji cyfrowych już od najmłodszych lat w edukacji szkolnej. Książka jest pierwszą na rynku polskim książką funkcjonującą w dwóch przestrzeniach tradycyjnej oraz wirtualnej, została bowiem opracowana jako publikacja interaktywna zintegrowana ze stroną internetową stanowiącą rozszerzenie książki oraz dostęp do praktycznych przykładów rozwijających warstwę teoretyczną przedstawioną w publikacji. Książka przedstawia wyniki trzech badań autorskich prowadzonych w latach 2017-2018, opinie ekspertów, dyrektorów wiodących placówek w kontekście cyfryzacji w Polsce.

Publikacja składa się z 11 rozdziałów stanowiących spójną całość. W rozdziale pierwszym nakreślona została wizja przyszłego świata oraz potrzeb pracodawców i rynku pracy, przedstawiony został również globalny świat kompetencji przyszłości oraz rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie. W rozdziale drugim opisane zostały wyniki międzynarodowych badań autorskich „Kompetencje przyszłości w świetle opinii młodych pracowników” prowadzonych w roku 2018 na grupie ponad 2000 studentów Akademii Finansów i Biznesu Vistula pochodzących z 29 krajów. Poruszone zostały m.in. takie kwestie jak: Jakie kompetencje są ważne dla młodego pokolenia? Jak kompetencje przyszłości wpływają na rynek pracy? Które kompetencje należy kształtować u młodych ludzi? Co jest dla nich cenne? Rozdział drugi prezentuje również autorski model kompetencji przyszłości opracowany przez autorkę. W rozdziale trzecim poruszona została kwestia kompetencji cyfrowych jako jednych z najistotniejszych kompetencji przyszłości i ich rola w gospodarce. Przedstawiona została typologia kompetencji przyszłości oraz kluczowe światowe modele kompetencji przyszłości: DIGCOMP, BASIC DIGITAL SKILLS, European e-Competence Framework ECF, Ramowy katalog Kompetencji Cyfrowych. W rozdziale czwartym publikacji przedstawiony został kontekst konieczności kształcenia kompetencji cyfrowych w edukacji już od najmłodszych lat wśród uczniów oraz studentów. Ponadto przedstawione zostały modele i narzędzia cyfrowej edukacji, a także realia funkcjonowania cyfrowej edukacji na różnych poziomach kształcenia oraz w różnego typu instytucjach. W rozdziale piątym przedstawione zostały zasady działania cyfrowej szkoły oraz zasady transformacji szkoły analogowej do szkoły cyfrowej. Rozdział piąty zawiera również wyniki drugiego badania zrealizowanego przez autorkę w 2018 roku „Cyfryzacja edukacji w opinii dyrektorów placówek edukacyjnych” – jakościowego badania, w ramach którego dyrektorzy szkół przedstawili drogę transformacji swoich placówek od placówek analogowych do placówek cyfrowych. W rozdziale piątym przedstawiony został również model budowania strategii cyfrowej szkoły oraz przykłady Case Study realizacji takich strategii. W rozdziale szóstym opisana została rola kompetencji cyfrowych w edukacji oraz autorskie modele kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów stworzone na podstawie badań oraz wieloletnich doświadczeń w sektorze edukacyjnym przez autorkę. W rozdziale siódmym przedstawiona została rola cyfrowych zasobów edukacyjnych w edukacji, jak również szereg wskazówek prezentujących w jaki sposób korzystać z cyfrowych zasobów edukacyjnych. Rozdział ósmy zawiera również typologię e-podręczników. Ponadto w rozdziale siódmym przedstawiony został autorski model cyfrowego podręcznika środowiskowego zaproponowany przez autorkę. W rozdziale ósmym przedstawione zostały metody oraz formy pracy edukacji cyfrowej oraz innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem cyfrowych technologii. Ponadto w rozdziale ósmym opisane zostały wyniki trzeciego badania zrealizowanego przez autorkę w 2018 roku w 20 szkołach diagnozujące poziom oraz jakość wykorzystania innowacyjnych metod edukacji cyfrowej takich jak: Grywalizacja, Webquest, Praca projektowa, Eksperyment, Odwrócona lekcja. Rozdział dziewiąty to przestawienie różnorodnych obliczy realizacji cyfrowej lekcji, jak również przykłady scenariuszy. Rozdział dziesiąty poświęcony zastał przestrzeni edukacyjnej oraz jej roli w kształtowaniu kompetencji przyszłości, jak również roli przestrzeni dydaktycznej w edukacji cyfrowej. Przedstawione zostały kwestie budowania pracowni rozwoju kompetencji przyszłości CreativeLab oraz laboratorium kreatywności STEAMLab. Ostatni rozdział jedenasty prezentuje Case Study wiodących placówek edukacyjnych kształcących kompetencje przyszłości w Polsce i na świecie. Całość publikacji podsumowana została wnioskami oraz prognozami rozwoju kompetencji przyszłości oraz kompetencji cyfrowych w przyszłości.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Rozdział 1.Wstęp

Rozdział 2.Kompetencje przyszłości – jakich kompetencji potrzebuje Gospodarka Oparta na Wiedzy

2.1 Globalny świat kompetencji przyszłości

2.2 Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie

Rozdział 3. Kompetencje przyszłości w świetle opinii młodych ludzi - wyniki badania

3.1 Jakie kompetencje są ważne dla młodego pokolenia?

3.2 Jak kompetencje przyszłości wpływają na rynek pracy?

3.3 Jak przydatność kompetencji przyszłości oceniają młodzi ludzie?

Rozdział 4.Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości.

4.1 Kompetencje cyfrowe – typolgia

4.2 Kompetencje cyfrowe – przegląd popularnych modeli

4.2.1 DIGCOMP

4.2.2. BASIC DIGITAL SKILLS

4.2.3.European e-Competence Framework ECF

4.2. 4 RAMOWY KATALOG KOMPETENCJI CYFROWYCH

Rozdział 5.Cyfrowa edukacja

5.1 Cyfrowa edukacja - co to oznacza?

5.1.1 Modele edukacji cyfrowej

5.2 Narzędzia cyfrowej edukacji

5.3 Oblicza cyfrowej edukacji

Rozdział 6.Cyfrowa Szkoła

6.1 Cyfrowa szkoła – co to oznacza?

6.2 Jak przeprowadzić proces transformacji od szkoły analogowej do szkoły cyfrowej?

6.3 Cyfrowa szkoła – czyli jaka?

6.4 Jak stworzyć strategię cyfrowej szkoły?

6.5 Strategia cyfrowej szkoły - Case Study

Rozdział 7.Kompetencje cyfrowe w edukacji

7.1 Rola kompetencji cyfrowych w edukacji

7.2 Autorski model kompetencji cyfrowych nauczycieli

7.3 Autorski model kompetencji cyfrowych uczniów

Rozdział 8. Cyfrowe zasoby edukacyjne

8.1 Cyfrowe zasoby edukacyjne jaki i gdzie można je odnaleźć?

8.2 Cyfrowe podręczniki - typologia

8.3 Autorski model – e-podręcznik środowiskowy

8.4 Cyfrowe zeszyty – typologia

Rozdział 9.Metody i formy pracy cyfrowej

9.1 Metody pracy cyfrowej

9.2 Innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem cyfrowych technologii

9.3 Metody pracy z wykorzystaniem technologii cyfrowych– analiza wyników badania

Rozdział 10.Cyfrowa Lekcja

10.1 Różne oblicza cyfrowej lekcji

10.2 Przykłady scenariuszy cyfrowych lekcji

10.3 Przykłady scenariuszy cyfrowych lekcji

Rozdział 11.Edukacyjna przestrzeń przyszłości-Creative Lab, STEAM LAB

11.1 Dlaczego przestrzeń edukacyjna jest ważna na zajęciach cyfrowych?

11.2 Przykłady rozmieszczenia zajęć w rożnych aranżacjach przestrzeni dydaktycznej?

11.3 STEAM.Lab- Laboratorium kompetencji przyszłości

11.4 Creative.Lab- Laboratorium kreatywności

11.5 Galeria przykładów

Rozdział 12.Case Study – cyfrowe szkoły

12.1 Essa Academy

12.2 Steve Jobs School

12.3 Szkoła Podstawowa nr 3 w Ząbkach

12.4 Zespół Szkół Jastrzębie Zdrój

12.5 Akademia Sukcesu w Białymstoku

12.6 Szkoła Podstawowa w Radowie Małym

Podsumowanie

Załączniki

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
20,58 zł
29,40 zł

Reflectivity in Pre-Service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice

Książka Danuty Gabryś-Barker to monografia poświęcona miejscu refleksyjności oraz – mającego w niej swe źródło – refleksyjnego sposobu nauczania w praktyce przyszłych i obecnych nauczycieli języka obcego. Praca stanowi zarówno...
14,00 zł
20,00 zł

Kompetencje osobowościowe i twórcze

Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka...
22,49 zł
24,99 zł

Siew przyszłości

Akcja powieści rozgrywa się w Warszawie, wiosną 1890 roku. Trwają przygotowania do obchodu święta 1. Maja. Autorka prezentuje na kartach powieści przedstawicieli różnych warstw społecznych ówczesnej Warszawy: burżuazję, drobnomieszczaństw...
19,95 zł
23,20 zł

Weryfikacja kompetencji obywatelskich polskich maturzystów

Monografia Piotra Załęskiego to pierwsza całościowa analiza kompetencji obywatelskich z zakresu wiedzy społecznej, ekonomicznej i politycznej młodych obywateli Rzeczypospolitej Polskiej. Materiałem do badań były zadania rozwiązane przez blisko 400 tys....
82,76 zł
108,90 zł

Rozwój kompetencji menedżera ochrony zdrowia – praktyczny poradnik

W skutecznym zarządzaniu chodzi nie tylko o wykreowanie wizji rozwoju w dłuższej perspektywie, umiejętność planowania, delegowania i egzekwowania zadań, lecz także o zaangażowanie i motywowanie pracowników, orientację na pacjenta, a także budowa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!