MENU
Darmowa dostawa

Formy dialogu w gatunkach prasowych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Autor: Magdalena Ślawska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 48,30 zł
Najniższa cena z 30 dni: 33,81 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,54
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Formy dialogu w gatunkach prasowych

Monografia jest próbą opisu różnych przejawów dialogu w prasie z perspektywy genologicznej. Rozpoczynając od uwag dotyczących gatunku medialnego i dialogu w perspektywie komunikowania medialnego, autorka wprowadza czytelnika w teksty prasowe, których podstawowym wyróżnikiem jest formuła dialogu. Materiałem badawczym były współczesne teksty prasowe, zaczerpnięte z dzienników, tygodników i miesięczników. Na potrzeby analizy i uporządkowania materiału badawczego autorka podzieliła formy dialogu na formy wewnątrztekstowe (intratekstowe) i zewnątrztekstowe (intertekstowe). Próba „mapowania” miejsc dialogowych w prasie miała charakter propozycji – formy wewnątrztekstowe autorka odnalazła dzięki dialogowej strukturze (pytanie i odpowiedź), natomiast formy zewnątrztekstowe pokazywały dialog międzytekstowy i dialog z czytelnikiem. Analizy wywiadów, zdialogowanych gatunków monologowych, takich jak felieton, komentarz czy recenzja, analizy struktur wielogłosowych czy wreszcie próba przyjrzenia się dialogom dziennikarzy z czytelnikami oraz dialogom tekstowym pokazały tendencje, które w pewien sposób opisują dyskurs prasowy. Z pewnością należą do nich: interakcyjność i intertekstowość prasy, atrakcyjność, kreatywność, dialogowość i wielogłosowość tekstów, wizualność tekstów prasowych oraz indywidualizacja języka.

Książka adresowana jest do szerokiego grona badaczy współczesnych mediów, to znaczy językoznawców, medioznawców, komunikologów oraz studentów kierunków humanistycznych. Publikacja może zainteresować wszystkich, którzy zajmują się szeroko pojętą komunikacją w mediach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Rozdział I O gatunku prasowym – między paktem a przekazem / 17
Tekst a gatunek / 21
O gatunku dziennikarskim/medialnym / 23
Funkcjonalność i komunikatywność / 24
Pakt faktograficzny / 28
Przekaźnik jest przekazem / 29
Prasowość tekstu / 30
Typologia gatunków prasowych / 33
Gatunki informacyjne / 35
Gatunki publicystyczne / 36
Gatunki dialogowe i niedialogowe / 38

Rozdział II O dialogu w komunikowaniu – między nadawcą a odbiorcą / 41
Struktura dialogu / 44
Dialog a rozmowa / 45
Dialog, monolog a trilog / 46
Filozofia dialogu / 47
Dialogowa zasada tekstu / 48
Dialog w komunikacji / 50
Modele komunikacji językowej / 51
Komunikacja – interakcja – dyskurs / 54
Odbiorca – współtwórca dialogu / 56
Komunikowanie medialne/masowe / 57
Teorie komunikowania medialnego / 58
Społeczeństwo medialne / 60
Masowy odbiorca / 61
Oddziaływanie mediów / 63

Rozdział III O wywiadzie prasowym – między gatunkowym wzorcem a jego modyfikacjami / 67
Historia wywiadu i próba typologii / 72
Wzorzec gatunkowy / 73
Wyznaczniki gatunku / 75
Dziennikarz, bohater wywiadu i czytelnik / 75
Metamorfozy gatunku / 82
Uczestnicy wywiadu / 83
Przeprowadzający wywiad / 85
Udzielający wywiadu / 92
„Niedialogowe” wywiady / 97
Wywiady w innej szacie gatunkowej / 102
Rozdział IV O gatunkach niedialogowych – między monologiem a (za)pisanym dialogiem / 109
Dialog (za)pisany / 112
Dialogowane reportaże / 113
Dialogowane felietony / 124
Dialogowane komentarze / 137
Dialogowane recenzje / 141
Dialog „dla” / 146

Rozdział V O interakcyjności – między dziennikarzem a czytelnikiem / 149
Dialog intratekstowy i intertekstowy / 153
Zaproszenie do dialogu / 156
Dialogi intertekstowe – interakcyjność / 158
Ślady odbiorcy w tekście / 160
Formy adresatywne / 161
Stylizacja na język odbiorcy / 167
Teksty prasowe o charakterze interakcyjnym / 167
„Miejsca” czytelniczej obecności / 171 
Czytelnik współtwórca / 179

Rozdział VI O intertekstowości – między tekstem a tekstem / 183
Intertekstualność a dialog / 185
Intertekstowość a interakcyjność / 188
Dyskurs prasowy a intertekstowość / 189
Kolażowość tekstów prasowych / 190
Intergatunkowość / 192
Intertekstowość w prasie / 193
O polemiczności / 194
Relacja: tekst – tekst / 199

Rozdział VII O wielogłosach – między głosowością a wizualnością tekstu / 211
Dialogi intratekstowe / 213
Wielogłosowość / 214
Dwugłosy i trójgłosy / 217
Strategie nadawczo‑odbiorcze / 225
Kwestie gatunku w formule wielogłosu / 227
Różne punkty widzenia / 230
Wielogłosy / 236
Infografika / 242
Modyfikacje wielogłosowe / 243

Rozdział VIII O dialogu w miejscach strategicznych tekstu – między „grafiką” dialogu
a wyborem miejsca w tekście / 249
„Grafika” dialogu / 251
Miejsca strategiczne i orientacyjne w tekście / 252
Dialogowane tytuły / 254
Dialogowane lidy / 258
Dialogowana rama tekstu / 262
Dialogowane śródtytuły / 265
Zakończenie / 267

Bibliografia / 271
Wykaz źródeł / 288
Indeks nazwisk / 291
Summary / 297
Zusammenfassung / 299
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

134,10 zł
149,00 zł

Akt informacji jako forma działania administracji publicznej

Monografia stanowi studium z zakresu prawa administracyjnego, poświęcone problematyce aktu informacyjnego jako formie działaniaadministracji łączącej się z zapewnieniem udziału społeczeństwa w sprawowaniu władzy publicznej.Poza teoret...
14,45 zł
16,80 zł

Formy licznych imien russkogo rieczewogo upotrieblenija

W pracy na obszernym materiale językowym zaprezentowano różnorakie możliwe formy nieoficjalne rosyjskich imion własnych, omówiono ich właściwości stylistyczne i sposoby funkcjonowania. Wyłoniono możliwe rodzaje i typy podstaw ze względu n...
70,50 zł
94,00 zł

Elementarne formy życia religijnego. System totemiczny w Australii

Jedna z najważniejszych prac Émile’a Durkheima, niekwestionowanego klasyka myśli społecznej, która obecnie stanowi nie tylko podstawową lekturę na kursach uniwersyteckich z zakresu socjologii czy antropologii, ale też ciągle pozosta...
26,10 zł
29,00 zł

Różne oblicza dialogu

Dialog od zawsze stanowił fundamentalną podstawę komunikacji międzyludzkiej.Nawoływania do „nawiązania dialogu”, tak często obecnie słyszane we wszystkich sferach naszego życia kulturalnego, religijnego czy też politycznego, to tak na...
8,00 zł
10,00 zł

Gdziekolwiek jesteś… Dialogi liryczne

O miłości napisano i powiedziano wiele, a temat dalej nie pozostaje wyczerpany.Dla miłości i z miłości zrobiono wiele, a dalej chce się dla niej żyć, poświęcać, umierać.Słowo „miłość” nigdy nie zabrzmi banalnie, nie będzie oklep...
48,75 zł
65,00 zł

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Formy – metody – koncepcje – trendy. Tom 8

Nauka o zarządzaniu przedsiębiorstwem w XXI w. dużo uwagi poświęca sposobom konkurowania na rynku. Wymaga to od ludzi nauki nieustannych poszukiwań nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsi...
224,10 zł
249,00 zł

Instytucja inicjatywy lokalnej jako forma koprodukcji usług publicznych. Studium administracyjnoprawne

Monografia stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie, dotyczące funkcjonującej od 2010 r. instytucji inicjatywy lokalnej, uregulowanej w dziale II rozdziale 2a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.Problem badawczy, kt&...
31,68 zł
35,20 zł

Dialog

"Dialog" - największe dzieło Ockhama z zakresu filozofii politycznej, pisane prawdopodobnie w latach 1334-1346, w czasie pobytu na dworze Ludwika Bawarskiego w Monachium. Konstrukcja tego dzieła ma postać rozmowy pomiędzy mistrzem uniwersytec...
17,39 zł
19,99 zł

Między piekłem a niebem dialog w zaświatach

Tego samego dnia – 22 listopada 1963 r. – zmarli trzej wybitni ludzie: prezydent USA John F. Kennedy oraz C.S. Lewis – autor Narnii i Aldous Huxley – autor Nowego wspaniałego świata. Każdy z nich, na swój własny spos&oacu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!