MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Funkcja wychowawcza w teorii i praktyce eklezjalnej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Autor: Jan Przybyłowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UKSW

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 28,00 zł
24,08
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Funkcja wychowawcza w teorii i praktyce eklezjalnej

Wychowanie jest doświadczeniem każdego człowieka i każdy może być ekspertem od wychowania. W takiej sytuacji naukowe opracowanie na temat wychowania kościelnego jednym pomaga wyjaśnić wątpliwości, innym uzupełnić wiedzę na ten temat, a jeszcze innym umożliwia odkrycie nowych umiejętności pedagogicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WYKAZ SKRÓTÓW	13
WPROWADZENIE	17
ROZDZIAŁ I. Eklezjologia w świetle badań teologicznopastoralnych	37
	§ 1. Podstawy eklezjologii pastoralnej	39
	I. Trzy kierunki refleksji teologicznej	41
		1. Studium Słowa Bożego	43
		2. Studium człowieka	44
		3. Studium Kościoła	47
	II. Eklezjologia teoretyczna	49
		1. Nachylenie pastoralne teologii systematycznej	51
		2. Teoria eklezjalna (model teoretyczny)	53
	III. Eklezjologia praktyczna	54
		1. Dialog teorii i praktyki eklezjalnej	55
		2. Prakseologia pastoralna	57
		3. Pastoralna wiedza pozanaukowa	58
	§ 2. Teoria i praktyka w eklezjologii pastoralnej	60
	I. Model teoretyczny	63
		1. Model strukturalny	65
		2. Model funkcjonalny	66
		3. Modele prognostyczne – programy duszpasterskie	70
	II. Wiedza praktyczna	75
		1. Pierwszorzędny i drugorzędny cel Kościoła	78
		2. Abstrakcja i realizm działań kościelnych	81
		3. Odczytanie „znaków czasu”	83
ROZDZIAŁ II . Znaczenie eklezjalne funkcji wychowawczej	85
	§ 1. Uwarunkowania funkcji wychowawczej Kościoła	86
	I. Wychowanie wpisane w religijną naturę człowieka	88
	II. Dymensje wychowania	89
		1. Wychowanie religijne	90
		2. Wychowanie chrześcijańskie	91
		3. Prawdziwe wychowanie katolickie	92
		4. Autonomia duszpasterstwa i wychowania	93
	III. Funkcja wychowawcza jako pedagogia wiary, miłości i nadziei	95
	IV. Największa jest miłość	97
	V. Prawda w funkcji wychowawczej	98
		1. Prawda absolutna w wychowaniu	99
		2. Neutralność zagrożeniem w procesie wychowania	102
	VI. Kultura duchowa	105
		1. Wykształcenie	106
		2. Wielkoduszność	108
		3. Miłość rodzicielska wzorem wielkoduszności	109
	§ 2. Eklezjalność funkcji wychowawczej	110
	I. Pedagogia kościelna jako interakcja wychowawcza	113
		1. Działanie wychowawców	113
		2. Wychowanie kościelne: od indywidualizacji do wspólnotowości	116
		3. Grupa w wychowaniu kościelnym	118
		4. Uwarunkowania wychowawcze działań wspólnotowych	122
	II. Wychowanie chrześcijańskie i życie codzienne	123
		1. Świadectwo życia chrześcijańskiego	124
		2. Świętość – pełnia życia chrześcijańskiego	125
		3. Integralna formacja do życia w jedności	126
		4. Natura i łaska w wychowaniu	129
		5. Powołanie	132
		6. Wychowanie jako rozwijanie w sobie ludzkich wartości i cnót	135
ROZDZIAŁ III. Podmiotowe wymiary funkcji wychowawczej Kościoła	137
	§ 1. Świadectwo kapłańskie w funkcji wychowawczej	138
	I. Istota kapłańskiej posługi	140
		1. Duszpasterska misja	141
		2. Służba Kościołowi	141
		3. Współpraca z wiernymi świeckimi	145
	II. Opiekuńczy charakter kapłańskiej posługi	146
		1. Pomoc duchowa	149
		2. Kapłańska służba pojednaniu	151
		3. Świadectwo religijne	153
		4. Wychowywanie w wierze	154
	III. Kapłańska misja wychowawcza	157
		1. Podstawowe zadanie wychowawcze prezbitera	160
		2. Budowanie Kościoła	161
		3. Katechizacja duszpasterska	163
		4. Duszpasterstwo indywidualne	164
	§ 2. Integralna formacja duszpasterzy w wypełnieniu funkcji wychowawczej	165
	I. Formacja ludzka	167
		1. Cnoty przyrodzone w formacji kapłańskiej	168
		2. Miłość i wolność w formacji ludzkiej	170
	II. Formacja duchowa	174
		1. Słowo Boże	175
		2. Modlitwa	178
		3. Szukanie Chrystusa w ludziach	179
	III. Formacja intelektualna	180
		1. Zrozumienie wiary	182
		2. Studium filozofii	184
		3. Nauki o człowieku	185
		4. Środki społecznego przekazu	186
	III. Formacja duszpasterska	187
		1. Kościół jest tajemnicą	188
		2. Kościół jest komunią	190
		3. Kościół jest misją	193
	§ 3. Kapłan jako tutor w kościelnej funkcji wychowawczej	194
	I. Duszpasterstwo i opieka duchowa	194
	II. Parafia i szkoła pod opieką duchową kapłanów	196
	III. Opieka duchowa jako wychowanie w wierze	197
		1. Indywidualna droga czystości moralnej	197
		2. Wspólna droga Kościoła i chrześcijanina w ludzkim społeczeństwie	200
	III. Autonomia misji kapłańskiej i działalności wychowawczej	202
	IV. Zasady formacji seminaryjnej przyszłych tutorów	205
		1. Formacja duchowa tutora	208
		2. Formacja teologicznopastoralna opiekuna duchowego	211
ROZDZIAŁ IV. Pastoralny wymiar eklezjalnej funkcji wychowawczej	215
	§ 1. Świadectwo słowa i życia w powołaniu chrześcijańskim	217
	I. Chrzest źródłem powołania chrześcijańskiego	217
	II. Permanentne wychowanie w wierze	222
		1. Proces ewangelizacji	223
		2. Nowa ewangelizacja	236
		3. Katechizacja	238
	III. Świadectwo życia chrześcijańskiego	243
	§ 2. Świętość w funkcji wychowawczej Kościoła	246
	I. Wzrastanie w świętości	249
		1. Miłość uświęcająca	251
		2. Duch Uświęciciel	253
		3. Dary Ducha Świętego	254
		4. Świętość w codzienności	256
	II. Zadanie uświęcania	257
		1. Wychowanie liturgiczne	258
		2. Bierzmowanie – sakrament dojrzałości chrześcijańskiej	260
		3. Eucharystia źródłem i szczytem życia chrześcijańskiego	262
	§ 3. Apostolstwo w służbie wychowania eklezjalnego	268
	I. Apostolstwo w perspektywie eklezjalnej	271
		1. Duszpasterstwo wypełnianiem misji zbawczej	272
		2. Apostolstwo realizacją Boskiego dzieła wychowawczego	276
		3. Pedagogika pastoralna jako pomoc dla apostolskiej działalności wychowawczej	278
	II. Misja apostolska w świecie	282
		1. Upodmiotowienie misji apostolskiej	284
		2. Kapłaństwo ochrzczonych	286
	III. Budowanie królestwa miłości w świecie	287
		1. Środki pomocne w przygotowaniu do apostołowania	288
		2. Królować znaczy służyć	289
		3. Człowieczeństwo ubogacone charyzmatami	292
		4. Świeccy w Kościele w Polsce	294
ROZDZIAŁ V. Społeczne wymiary kościelnej funkcji wychowawczej	299
	§ 1. Rodzicielskie powołanie komunii małżeńskiej	301
	I. Rodzicielstwo fundamentem małżeństwa	302
		1. Godność małżeństwa sakramentalnego	303
		2. Blaski i cienie małżeństwa i rodziny	304
	II. Przygotowanie do małżeństwa i życia rodzinnego	306
		1. Trzy etapy przygotowania do małżeństwa i życia rodzinnego	308
		2. Przygotowanie do obrzędu ślubu	311
		3. Przysięga małżeńska	312
		4. Trwałość przysięgi małżeńskiej jako fundament rodzicielstwa	313
	III. Sakramentalne umocowanie małżeństwa	315
		1. Sakrament małżeństwa	315
		2. Miłość małżonków czynnym uczestnictwem w dziele Odkupienia	316
	IV. Życie jako wartość	321
		1. Rodzicielstwo – wzajemny dar osoby	323
		2. Macierzyństwo	324
		3. Ojcostwo	326
	§ 2. „Kościół domowy” – wspólnotą wychowującą	329
	I. Godność chrześcijańskiej rodziny	330
		1. Rodzina – komunia osób	331
		2. Rodzina – pierwotna wspólnota kościelna	333
		3. Rodzina uspołecznia człowieka	336
	II. Społeczny kryzys rodziny	339
		1. Trudności w rodzinie	341
		2. Zagrożone życie ludzkie	342
	III. Wychowawcza współpraca Kościoła i rodziny	344
		1. Duszpasterstwo rodzin	345
		2. Współdziałanie wychowawcze duszpasterzy i rodziców	347
		3. Miłość podstawowym motywem wychowania w rodzinie	350
		4. Wychowanie młodzieży jako zadanie rodzinno-kościelne	352
	§ 3. Eklezjalny wymiar wychowania w rodzinie	356
	I. Powołanie wychowawcze rodziny	360
		1. Zasada dobra wspólnego i pomocniczości w wychowaniu	361
		2. Wychowanie moralne	364
		3. Życie modlitewne rodziny	367
		4. Samowychowanie	376
ZAKOŃCZENIE	381
BIBLIOGRAFIA	385
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł
21,00 zł

Zarządzanie kryzysowe. Teoria, praktyka, konteksty, badania

W rozdziale pierwszym zaprezentowano teoretyczne aspekty zarządzania kryzysowego, uwzględniając w szczególności problemy bezpieczeństwa i zagrożeń, zarządzania strategicznego bezpieczeństwem.Rozdział drugi został poświęcony zagadnieniom utylitarnym dot...
21,60 zł
24,00 zł

Mowa i rozwój a zaburzenia. Teoria i praktyka logopedyczna

Logopedia jest nauką interdyscyplinarną, w której spotykają się nie tylko różne dyscypliny wiedzy, ale różne metodologie i interpretacje . Nie wystarcza ich wyliczanie, jako elementów składowych, ale przede wszystkim starani...
49,50 zł
55,00 zł

Metody podejścia procesowego w organizacjach Teoria i praktyka

Problematyka podejścia procesowego, wykorzystywanych metod i narzędzi stanowi podstawę wielu rozważań i dyskusji naukowych badaczy, jak również praktyków. Metodologiczne podstawy została ukształtowane na podstawie klasycznych rozwiązań or...
12,80 zł
16,00 zł

Kulturowa teoria literatury 2

HORYZONTY NOWOCZESNOŚCI. Tom 94Kulturowa teoria literatury 2: poetyki, problematyki, interpretacje, pod red. Teresy Walas i Ryszarda Nycza – to druga część szerzej zakrojonego projektu, będącego rezultatem zespołowej pracy, a zmierzającego ...
14,36 zł
16,70 zł

Zasada kadencyjności jako funkcja samodzielności jednostek samorządu terytorialnego

Celem rozważań autora jest analiza obecnie obowiązujących regulacji dotyczących zasady kadencyjności w zakresie, w jakim determinują one stopień samodzielności jednostek samorządu terytorialnego. W prezentowanym ujęciu kadencyjność organów stano...
44,10 zł
49,00 zł

Praktyki manipulacyjne w polskich kampaniach wyborczych

Autor książki analizuje stosowane w marketingu politycznym praktyki manipulacyjne wykorzystywane w walce o głosy wyborców. Manipulacje te są rozpatrywane nie w kategoriach etycznych, ale jako utylitarny sposób pozyskiwania poparcia dla po...
23,63 zł
26,25 zł

Kompetencje hermeneutyczne w teorii i praktyce akademickiej

Kompetencja hermeneutyczna jest to rozumienie sensu subiektywnego i obiektywnego bądź interpretacja znaczeń. Niemieccy autorzy piszący na ten temat łączą tę kompetencję z empatią, rozumieniem dwoistości, dialogiem, odczuciem dystansu i bliskości, autor...
31,92 zł
39,90 zł

Wiek teorii Sto lat nowoczesnego literaturoznawstwa polskiego

Długo trzeba było czekać na publikację o tak wielkim znaczeniu nie tylko dla polskiego literaturoznawstwa, ale dla polskiej humanistyki w ogóle. Pojawia się w bardzo szczególnym momencie historycznym, w chwili, kiedy tyle jest jałowych dy...
99,90 zł
111,00 zł

Dostęp do informacji publicznej w praktyce jednostek samorządu terytorialnego

W książce wyczerpująco opisano zagadnienia związane z udostępnieniem informacji publicznej na wniosek. Autorki przybliżyły takie zagadnienia jak:katalog podmiotów uprawnionych i zobowiązanych do udostępniania info...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!