Jak myślą inteligentne maszyny
Książka przedstawia wciągający i przystępny przegląd przełomowych odkryć w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które uczyniły dzisiejsze maszyny tak inteligentnymi.
Autor Sean Gerrish opisuje:
• architekturę oprogramowania, która pozwala samochodom autonomicznym pozostać na drodze i poruszać się po zatłoczonym środowisku miejskim;
• konkurs
Netflix’a z nagrodą w wysokości miliona dolarów na lepszy silnik rekomendacji;
• w jaki sposób programiści trenowali komputery, aby wykonywały określone czynności, oferując im smakołyki;
• słynne zwycięstwo Watsona w Jeopardy! i przygląda się temu, jak komputery grają w gry na przykładzie
AlphaGo i
Deep Blue, które pokonały ówczesnych mistrzów świata w grach strategicznych go i szachach.
Komputery nie opanowały jeszcze jednak wszystkiego. Autor przedstawia trudności w tworzeniu inteligentnych agentów, którzy mogą z powodzeniem grać w gry strategiczne takie jak StarCraft. Entuzjaści nauki i technologii uznają tę książkę za niezbędny przewodnik po przyszłości, w której maszyny mogą przechytrzyć ludzi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21050-2
- ISBN druku: 978-83-01-21040-3
- Liczba stron: 330
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa VII Wstęp IX Podziękowania XI 1. Sekret automatu 1 2. Samochody autonomiczne i Grand DARPA Challenge 9 3. Utrzymać się na drodze. Percepcja samochodów autonomicznych 23 4. Ustępowanie pierwszeństwa na skrzyżowaniach. Mózg samochodu autonomicznego 37 5. Netflix i konkurs na najlepszy algorytm rekomendacji 57 6. Zjednoczone zespoły: zwycięzcy Nagrody Netfliksa 73 7. Jak uczyć komputery, karmiąc je smakołykami 89 8. Jak zwyciężać w grach Atari dzięki sieciom neuronowym 105 9. Jak sztuczne sieci neuronowe widzą świat 121 10. Zaglądając pod maskę głębokich sieci neuronowych 141 11. Sieci neuronowe, które słyszą, mówią i pamiętają 153 12. Rozumienie języka naturalnego (i pytań w grze Jeopardy!) 165 13. Wydobywanie najlepszej odpowiedzi w grze Jeopardy! 181 14. Dobra strategia wyszukaną metodą siłową 201 15. Partia w go na poziomie eksperckim 223 16. Sztuczna inteligencja czasu rzeczywistego i StarCraft 243 17. Pięćdziesiąt (lub więcej) lat później 255 Przypisy 263 Indeks 287