Mit pracy domowej
Książka Alfiego Kohna to ważny głos w sprawie pracy domowej oraz mitów narosłych wokół edukacji. Kohn zachęca nauczycieli i rodziców do odważnego i krytycznego stanowiska wobec tradycji zadawania lekcji do domu. Często ma to negatywny wpływa na życie rodzinne, a także na autentyczne zainteresowanie uczniów nauką. Praca domowa nie kompensuje tych strat korzyściami edukacyjnymi, ponieważ, jak wykazują badania, jej pozytywny skutek ogranicza się tylko do uczniów szkół średnich.
• Badania naukowe nie potwierdzają skuteczności pracy domowej w wypadku uczniów szkół podstawowych.
• Odrabianie zadań nie wpływa znacząco na poprawę wyników w nauce.
• Nie wspiera także rozwoju samodzielności czy odpowiedzialności.
• Uczniowie powinni mieć wpływ na ilość i rodzaj pracy domowej
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-62445-70-7
- ISBN druku: 978-83-62445-73-8
- Liczba stron: 201
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS RZECZY CZĘŚĆ I. PRAWDA O PRACY DOMOWEJ Rozdział 1. Stracone dzieciństwo Ile pracy domowej? Wpływ Podstawy Rozdział 2. Czy dzięki pracy domowej uczymy się lepiej ? Świeże spojrzenie na dowody Ograniczenia badań naukowych Rozdział 3. Czy praca domowa przynosi korzyści pozaszkolne? Szukanie dowodów Rozmyślania nad sensem Przewartościowanie CZĘŚĆ II. SZEŚĆ POWODÓW, DLA KTÓRYCH PRACA DOMOWA JEST WCIĄŻ ZADAWANA Rozdział 4. Badania dowodzą… – Czy faktycznie dowodzą? Wątpliwe dane Kiedy naukowcy wprowadzają w błąd Wyniki a wnioski Rozdział 5. Pytania bez odpowiedzi Akceptacja pracy domowej Rozdział 6. Czego nie nauczyliśmy się o uczeniu się? Czas Praktyka Z punktu widzenia ucznia Rozdział 7. Moda na wyższe standardy Rigor mortis Wygrywanie a nauka Rozdział 8. Lepiej Się Przyzwyczaj! Rozdział 9. Bezczynność… CZĘŚĆ III. POWRÓT DO NORMALNOŚCI Rozdział 10. Jeszcze raz zastanówmy się nad pracą domową Ile? Jakość Wybór Rozdział 11. Zmiany Świadectwa Zmiana decyzji Przypisy Bibliografia Indeks