Młodzież i popkultura
Autor omawia wybrane dyskursy obecne w kulturze popularnej.
Kultura popularna jest pokazana jako znaczące narzędzie edukacji nieformalnej.
Miłość, seks,
wygląd, to główne tematy
młodzieżowej prasy.
Solidarność,
szacunek, autentyczność to
lejtmotywy w dyskursie muzyki rap. Autor dowodzi, że badana młodzież krytycznie odbiera przekaz kultury popularnej.
Recenzja książki ukazała się na stronach portalu Wiara.pl, 28 grudzień 2009 r. (dostępna pod adresem: www.wiara.pl)
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-226-2367-1
- Liczba stron: 226
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa (Zbyszko Melosik) . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Rozdział I Pojęcie światopoglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 1. Ideał życia jako refleks doświadczeń życiowych . . . . . . . . . 13 2. Tożsamość jako integralny składnik światopoglądu . . . . . . . 19 3. Światopogląd wyrażający się poprzez ludzkie ciało — reifikacja tożsamości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 4. Popularne dyskursy światopoglądowe . . . . . . . . . . . . . 33 Rozdział II Młodzież i współczesna kultura popularna . . . . . . . . . . 43 1. Młodzież jako kategoria społeczna . . . . . . . . . . . . . . 43 2. Kultura popularna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 2.1. Polaryzacja stanowisk wobec kultury popularnej . . . . . . 49 2.2. Cooltura nastolatka, czyli młodzieżowe czasopisma . . . . . 60 2.3. Rap, czyli muzyka folklorystyczna miejskiego getta . . . . . 64 3. Recepcja tekstów kulturowych przez młodzież . . . . . . . . . 70 Rozdział III Metodologia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 1. Ogólna charakterystyka założeń metapedagogicznych . . . . . . 81 2. Problemy i pytania badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . 88 3. Procedura i metody badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . 91 4. Próba badawcza i przebieg badań . . . . . . . . . . . . . . 98 5. Charakterystyka społeczno-demograficzna badanych uczniów . . . 102 Rozdział IV Dyskurs cooltury nastolatka oraz dyskurs hip-hopowy — światopoglądowa nieprzystawalność? . . . . . . . . . . . . . . . . 107 1. Seks i miłość w dobie ponowoczesnej . . . . . . . . . . . . . 108 2. Człowiek „wrzucony” w bezwzględny świat versus „uwięziony” w ciele — pesymistyczna wizja ludzkiego życia . . . . . . . . . . . 116 3. Cielesność versus osobowość — czym jest treść współczesnej tożsamości nastolatka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 4. Bity, melanż oraz polowanie na facetów, czyli o współczesnym ideale autentyczności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133 Rozdział V Modele dekodowania oraz krytyczny odbiór kultury popularnej . 143 1. Bloki czy slumsy — jaka jest prawda o światopoglądzie hip-hopowym? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 2. Wiejskie i miejskie dekodowanie tekstów kultury popularnej . . . 153 3. Aktywna rola młodzieży w recepcji tekstów kultury popularnej . . 160 Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181 Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217 Zusammenfassung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219