Muzyka religijna – między epokami i kulturami. T. 2
Książka podejmuje zagadnienia muzyki religijnej, traktowanej z perspektyw: muzykologicznej, historycznej i folklorystycznej. Przynosi informacje o twórcach muzyki religijnej, o działalności zespołów ją wykonujących, analizuje wybrane przykłady religijnego repertuaru muzycznego. Dostarcza wiedzy na temat dawnej oraz współczesnej muzyki religijnej.
Publikacja jest adresowana do muzykologów, amatorów muzyki, teologów, religioznawców, a także wszystkich zainteresowanych twórczością religijną.
- Kategorie:
- Redakcja: Bogumiła Mika, Krystyna Turek
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8012-566-7
- Liczba stron: 302
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie (Krystyna Turek, Bogumiła Mika) / 7 Maciej Jochymczyk Missa Requiem Damiana Stachowicza w aspekcie związków słowno-muzycznych / 11 Aleksandra Patalas Działalność i repertuar kapeli muzycznej w Rakowie Opatowskim w świetle źródeł archiwalnych / 28 Marcin Konik Sylwetka kompozytorska Justa Caspara na tle muzyki u pijarów / 45 Ks. Antoni Reginek Pieśni nabożne Franciszka Karpińskiego — Pieśń poranna i Pieśń wieczorna — świadectwo ponadczasowej żywotności / 55 Magdalena Chrenkoff Litanie ostrobramskie Stanisława Moniuszki — utwory zapomniane? / 71 Ewa Wójtowicz Dionizos, Agni, Swaróg — wielokulturowy krąg inspiracji w twórczości Ludomira Michała Rogowskiego / 88 Violetta Kostka Cztery motety kopernikowskie na chór mieszany a cappella Tadeusza Kasserna / 103 Bogumiła Mika Pieśń Boże, coś Polskę w funkcji cytatu w polskiej muzyce artystycznej XX wieku / 114 Kinga Kiwała Między dziękczynieniem a błaganiem. Te Deum Romana Palestra, Te Deum Krzysztofa Pendereckiego / 136 Ewa Czachorowska-Zygor Psalmy Adama Walacińskiego w filmie Jerzego Kawalerowicza Matka Joanna od Aniołów. Pytanie o tożsamość gatunku / 157 Regina Chłopicka Krzysztof Penderecki w kręgu tradycji obrzędowości religijnej Wschodu i Zachodu / 170 Renata Borowiecka Stabat Mater Luigiego Boccheriniego — muzyczna interpretacja tekstu średniowiecznej sekwencji / 178 Małgorzata Pawłowska Bohater operowy między sacrum a profanum. Wątki religijne o charakterze epifanicznym w operach: Robert Diabeł Giacoma Meyerbeera, Faust Charlesa Gounoda, Doktor Faust Ferruccia Busoniego / 199 Renata Skupin Teozoficzne inspiracje w muzyce europejskiej XX wieku / 217 Magdalena Stochniol Symbolika w twórczości Sofii Gubajduliny na przykładzie Siedmiu słów na wiolonczelę, bajan i orkiestrę (1981) / 228 Agnieszka Draus Karlheinz Stockhausen a sfera sacrum / 237 Kazimierz Płoskoń Inspiracje tradycją liturgiczną Wschodu i Zachodu w twórczości Arvo Pärta / 246 Jacek Jackowski Nabożeństwa majowe przy kapliczkach i krzyżach przydrożnych / 260 Stanisław Ziemiański SJ Jana Długosza Teoria muzyki w liczbach / 278 ks. Wiesław Hudek I Kongres Muzyki Liturgicznej w archidiecezji katowickiej / 290