Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na postawach nauczycieli wobec zmian społecznych i kulturowych, a także na oczekiwaniach społecznych wobec nauczycieli. W zamierzeniu odbiorcą książki jest współczesny kreatywny nauczyciel, którego modelową sylwetkę można odczytać z poszczególnych tekstów: nauczyciel taki jest kreatorem dialogu międzykulturowego, potrafi również kreować własny wizerunek, kształtuje warunki do wolności, wyzwala twórczość uczniów, personalizuje edukację, dostosowuje ją do konkretnej rzeczywistości, traktuje nauczanie jako formę sztuki, która wymaga od niego mądrości.
W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
- Kategorie:
- Redakcja: Aleksandra Feliniak, Wiesława Leżańska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-169-3
- ISBN druku: 978-83-8088-168-6
- Liczba stron: 182
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 – Introduction 9 Grażyna Poraj, Podmiotowe determinanty funkcjonowania w zawodzie nauczyciela 17 – Personal Determinants of Functioning in the Teaching Profession 28 Anna Tyl, Status zawodowy nauczyciela 29 – Professional status of a teacher 37 Monika Wiśniewska-Kin, Nauczyciel wczesnej edukacji między rutyną a gotowością do zmian 39 – Teacher early childhood education between the routine and the readiness to change 51 Elżbieta Płóciennik, Współczesne wyzwanie dla nauczycieli – rozwijanie mądrości na poziomie wczesnej edukacji 53 – Today’s challenge for teachers to develop wisdom on the level of early childhood education 61 Beata Cieśleńska, Nauczyciel współcześnie kreatywny 63 – A modern creative teacher 69 Ewa Żmijewska, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem dialogu międzykulturowego 71 – Teacher early childhood education wizard intercultural dialogue 80 Aleksandra Feliniak, Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola – komunikat z badań 81 – Social expectations towards a kindergarten’s teacher – statement of research 89 Katarzyna Nadachewicz, Oczekiwania rodziców oraz uczniów klas III szkoły podstawowej w stosunku do nauczyciela 91 – Expectations of parents and students in grades III school in relation to the teacher 98 Kamil Wnuk, „Wiedźma Ple-Ple” jako nauczyciel. Masz zamiar straszyć w edukacji artystycznej? 99 – „Witch Ple-Ple” as a teacher. You’re going to scare you in art education? 107 Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Edukacja teatralna w pracy nauczyciela – potrzeba i sens 109 – The reflection on theater education – the need and the meaning 118 Marta Kwella, Nauczyciel w pedagogice planu daltońskiego 119 – Teacher in Dalton plan 127 Agnieszka Głowala, Udział nauczyciela wczesnoszkolnego w tworzeniu uczniom warunków do wolności 129 – Participation of a primary teacher in creation of conditions to freedom for students 139 Małgorzata Sławińska, Dobry nauczyciel w rozumieniu studentów pedagogiki. Rekonstrukcja fenomenograficzna 141 – A good teacher in the understanding of students of pedagogy. A phenomenographic reconstruction 150 Alicja Mironiuk-Netreba, Oblicza doskonalenia zawodowego nauczycieli edukacji przedszkolnej 151 – Types of further qualification of the kindergarten teachers 159 Olga Zamecka-Zalas, Nauczyciel wczesnej edukacji w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych. Start zawodowy – kreowanie własnego wizerunku przez nauczyciela 161 – Teacher early childhood education in the conditions of social change and educational. Start a professional-creating your own image by the teacher 169 Michalina Kasprzak, Wychowawca świetlicowy, pedagog cienia? 171 – Tutor in Common Room – pedagogue in the shadow? 180 Noty o autorach 181