Polityka z twarzą
W pracy rozważany jest proces personalizacji polskich kampanii wyborczych, czyli rosnącej roli liderów politycznych w dyskursie wyborczym kosztem koncentracji na partiach i problemach politycznych, w latach 1993–2011. Unikalny charakter, w sensie naukowym, mają zaprezentowane badania empiryczne, dotyczące personalizacji w ujęciu medialnym (analiza zawartości Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej) oraz strategicznym (analiza zawartości telewizyjnych audycji wyborczych). Wyniki studiów potwierdzają tezę personalizacji w rozumieniu wzrostu roli liderów politycznych w warstwie prezentacji polityki. Publikacja skierowana jest nie tylko do przedstawicieli nauk humanistycznych (medioznawców, politologów, socjologów) zajmujących się tematyką komunikowania politycznego, ale także tych spośród studentów i obserwatorów polityki, których interesują przemiany współczesnej demokracji w kontekście kampanii wyborczych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8012-356-4
- Liczba stron: 226
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp / 7 1. Personalizacja polityki — podstawowe pytania konceptualizacyjne / 10 2. Personalizacja kampanii wyborczych — konceptualizacja problemu badawczego / 17 3. Plan książki / 19 Rozdział 1 Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki / 23 1.1. Relacje mediów i polityki a personalizacja medialna i strategiczna / 24 1.2. Logika medialna a personalizacja kampanii wyborczych / 38 1.2.1. Logika rynkowa / 44 1.2.2. Logika publiczna / 48 1.2.3. Linia polityczna / 51 1.2.4. Technologia mediów / 55 1.3. Personalizacja medialna w badaniach empirycznych / 60 Rozdział 2 Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 71 2.1. Zmiany społeczne w otoczeniu kampanii wyborczych / 73 2.2. Wpływ profesjonalizacji na centralizację partii (kampanii) / 77 2.3. Wpływ profesjonalizacji na personalizację scentralizowaną apeli wyborczych / 83 2.3.1. Konsultanci polityczni / 83 2.3.2. Marketing polityczny / 87 2.3.3. Zarządzanie mediami / 90 2.4. Personalizacja apelu wyborczego w świetle badań empirycznych profesjonalizacji kampanii wyborczych / 94 Rozdział 3 Uwarunkowania systemowe i kontekstowe personalizacji kampanii wyborczych. Przypadek Polski / 101 3.1. Uwarunkowania personalizacji parlamentarnych kampanii wyborczych związane z systemem politycznym w Polsce / 107 3.2. Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 113 3.3. Kontekst kampanii wyborczych a personalizacja / 122 3.4. Uwarunkowania personalizacji związane z systemem medialnym / 126 Rozdział 4 Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych / 135 4.1. Stan badań / 135 4.2. Personalizacja scentralizowana na łamach „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” w kampaniach wyborczych 1993—2011 / 140 4.2.1. Metoda badania / 140 4.2.2. Wyniki / 144 4.2.3. Interpretacja wyników / 157 Rozdział 5 Personalizacja strategiczna w polskich kampaniach wyborczych w badaniach empirycznych / 161 5.1. Stan badań / 161 5.2. Personalizacja scentralizowana w telewizyjnych audycjach wyborczych w latach 1993—2011 / 164 5.2.1. Metoda badania / 164 5.2.2. Wyniki / 166 5.2.3. Interpretacja wyników / 174 Zakończenie / 179 Bibliografia / 187 Wykaz rysunków, tabel, wykresów / 211 Indeks osobowy / 215 Summary / 223 Zusammenfassung / 224