Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie horyzonty społeczno filozoficzne
Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne elementy autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności, stąd potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem.
Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak podkreśla redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała:
(…) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.
- Kategorie:
- Redakcja: Danuta Wajsprych
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-705-2
- ISBN druku: 978-83-7587-625-3
- Liczba stron: 152
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Danuta Wajsprych); 7 Joanna Rutkowiak – Znikanie człowieka w nieegalitarnym świecie Uczenie się jako szansa konstruowania własnej tożsamości; 11 Astrid Męczkowska-Christiansen – O masie i wychowaniu, które nie łączy i nie rozdziela; 25 Piotr Stańczyk – Praca i człowieczeństwo w nieegalitarnym świecie O emeryturze w kategoriach „skoku do królestwa wolności”; 43 Joanna Ostrouch-Kamińska – E(ga)litarny model rodziny Między możliwością wyboru a świadomością konfliktu;59 Danuta Wajsprych – Jednostka wobec sumienia Między rygoryzmem a relatywizmem refleksji pedagogicznej;73 Małgorzata Ciczkowska-Giedziun – W stronę społeczeństwa obywatelskiego – przykłady dobrych praktyk; 85 Monika Grochalska – Kobiece i męskie sposoby bycia-w-(nie)egalitarnym-świecie symulakrów – gender w teorii Jeana Baudrillarda; 97 Cezary Kurkowski – Młodzież akademicka w kontekście współczesnego świata – bycie szczęśliwym a poczucie własnej wartości; 111 Anna Książak – „Bądź sobą – olej system” i „…żebym z uśmiechem się budził i z uśmiechem zasypiał”, czyli o „codzienności” w opinii młodzieży; 121 Bożena Chrostowska, Elżbieta Mudrak – „Inny umysł” w polskiej szkole – sytuacja nastolatka z zespołem Aspergera w szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej; 133 Iwona Myśliwczyk – Wartościowanie rodziny z dzieckiem z ADHD – (nie)egalitarne spojrzenie; 153