Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 5
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Zostały w niej poruszone tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawiera również doniesienia praktyków ze Słowacji i z Czech wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-828-8
- Liczba stron: 152
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik) 7 Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik) 9 Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego 13 Anna Gajdzica Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole 13 Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów 23 Małgorzata Balukiewicz Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego – potrzeby i możliwości 31 Lucia Pitoňáková Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji 41 Stanislava Mandzáková Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B) 47 Danuta Bulanda Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka) 55 Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym 69 Joanna Belzyt Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi 69 Izabela Bieńkowska Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych 81 Eva Zezulková Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii 91 Katarzyna Plutecka Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu 97 Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 107 Mariusz Garbiec System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej 107 Zenon Gajdzica Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich 113 Jolanta Baran Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym 125 Beata Cytowska Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat 133 Kateřina Vitásková Fenomen integracji odwrotnej 143 Renata Kovářová Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się 147