Przestrzeń edukacyjna
Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.
Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […]
Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji.
Prof. dr hab. Krystyna Ferenz
fragment Słowa wstępnego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-724-3
- ISBN druku: 978-83-7308-956-3
- Liczba stron: 231
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Krystyna Ferenz Słowo wstępne Część I Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne Bogusław Śliwerski Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji Dariusz Stępkowski Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji Mirosław Kowalski, Daniel Falcman Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy) Agnieszka Pawlak Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka” Barbara Wolny Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej) Ryszard Małachowski Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych Beata A. Orłowska Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda? Część II Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne Ewa Muszyńska Ekstremalne zachowania uczniów Monika Szpringer Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych Lidia Wawryk Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań) Anita Famuła-Jurczak Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej Bożena Dusza Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań) Agnieszka Olczak Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Jolanta Lipińska-Lokś „Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością Krzysztof Wąż Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży Mirosława Furmanowska Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie Helena Ochonczenko Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych