Ruch Muzyczny nr 6-7/2021
#6–7/2021
W numerze między innymi:
Czy filozofia muzyki może pomóc w dyskusji z ZUS albo Sądem Najwyższym w sprawie „oskładkowania” umów o artystyczne wykonania utworów? Odpowiada Anna Chęćka.
O koncertach bez publiczności transmitowanych w internecie z punktu widzenia wykonawcy pisze Damian Kułakowski.
Relacje z XII Interdyscyplinarnego Festiwalu Wielkopostnego Nowe Epifanie, Polin Music Festival, premier operowych w Operze na Zamku w Szczecinie, Operze Krakowskiej i Opera Bastille oraz prawie 20 koncertów w Rzeszowie, Kielcach, Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Szczecinie, Łodzi.
Nastroje panujące we francuskim środowisku artystycznym uległy radykalnemu załamaniu, kiedy w wystąpieniu telewizyjnym prezydent Emmanuel Macron nie wypowiedział ani raz słowa „kultura”. Co było dalej? Relacjonuje Leszek Bernat.
Recenzje ponad 30 płyt, w tym nowych wydawnictw Hilary Hahn, Daniela Hope’a, Aliny Ratkowskiej, Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, zespołów Fanfara Awantura, Stile Antico, Capella de la Torre, RIAS Kammerchor, Klangforum Wien i The London Haydn Quartet, książek Lisy Cooper Vest o polskiej awangardzie muzycznej i Bernda Feuchtnera o operze XX wieku, a także podręcznika i ćwiczeń dla flecistów Infinity. Oddech permanentny.
Olga Pasiecznik w rozmowie z Gabrielą Ułanowską opowiada nie tylko o muzyce.
W cyklu „Światy równoległe” Jan Topolski przybliża postać i muzykę La Monte Younga.
Druga część spaceru po Warszawie czasów Mieczysława Wajnberga z Marią Sławek. Ciąg dalszy korespondencji paryskiej Zygmunta Mycielskiego w wyborze Beaty Bolesławskiej-Lewandowskiej. Bartłomiej Gembicki szuka pomników przeszłości muzycznej Wenecji.
Ciąg dalszy opowieści Olgierda Pisarenki o karierze Raula Koczalskiego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 56
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD REDAKCJI
Muzyka jest dla ludzi – Karolina Kolinek-Siechowicz
AKTUALNOŚCI
STREFA RUCHU
Sekrety Polihymnii, pomyłki Temidy i uroki jaskini Platona – Anna Chęćka
RELACJE
Morowe objawienia – Katarzyna Ryzel
Dom tętniący muzyką – Paulina Książek
Skracanie dystansu – Jan Lech
Dialog pokoleń – Szymon Atys
Inauguracja bez festiwalu – Ewa Chorościan
Mozart a la Lisiecki – Justyna Rudnicka
Od konsternacji i zażenowania po totalny zachwyt – Ewa Palińska
Czy to wciąż koncert? – Damian Kułakowski
Aida i triumf białej cywilizacji – Leszek Bernat
Miłosny wyciąg z Czajkowskiego – Jacek Marczyński
Erotyczne igraszki w blasku słońca – Jacek MarczyńskiZAGRANICA
Pomiędzy depresją a nadzieją – Leszek Bernat
WYDAWNICTWA
Warstwy retrospekcji – Adam Suprynowicz
Josquin w pigułce – Magdalena Łoś
Ciągle w formie! – Marcin Majchrowski
Lekarstwo na przebodźcowanie – Wioleta Żochowska
Dropy na dęciakach – Katarzyna Ryzel
Tarcia osobowości – Maciej Krawiec
Nie tylko wariacje Goldbergowskie – Witold Paprocki
Dyskretny urok melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz
Praesens historicum – Mateusz Ciupka
Jak dogonić awangardę – Jan Topolski
Opera XX wieku w stu arcydziełach – Aleksander Laskowski
Permanentny stan wyjątkowy – Ewa LiebchenROZMOWA
Czasami potrzebna jest samotność ciszy – z Olgą Pasiecznik rozmawia Gabriela Ułanowska
SWOBODA RUCHU
Światy równoległe (7): La Monte Young – Jan Topolski
Warszawa Wajnberga (2) – Maria Sławek
Z teki Zygmunta Mycielskiego (4): O listach z Paryża (2) – Beata Bolesławska-Lewandowska
Przestrzenie weneckiej pamięci muzycznej – Bartłomiej GembickiFELIETON
Jak się żyje, kiedy się umarło – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Najsłynniejszy z nieznanych kompozytorów – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Od małego bobo do dużego chopinisty (2) – Olgierd Pisarenko