Tajemnica Dworca Tokio. Społeczne konstruowanie przestrzeni we współczesnej Japonii
Tajemnica Dworca Tokio to z pewnością książka godna polecenia. Całość napisana jest klarownym językiem oraz cechuje się wysokim poziomem merytorycznym. Autorka wykazuje się dużą wiedzą teoretyczną (popartą bogatą literaturą przedmiotu) oraz praktyczną (wyniesioną z pobytów w Japonii), a ponadto wprowadza na grunt polskiej humanistyki i nauk społecznych nowe, nieznane dotąd szerzej pojęcie sakariby służące interpretacji kultury japońskiej. Wszystkie te przymioty sprawiają, że monografia ta będzie stanowiła cenne źródło zainteresowania nie tylko dla japonistów, lecz także dla licznych ekspertów (socjologów, antropologów, historyków, politologów) zajmujących się problematyką miasta – urban studies – i miejsca dworca kolejowego w tej tematyce.
z recenzji dr. Jacka Splisgarta
Beata M. Kowalczyk – japonistka i socjolożka, pracuje w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu na Uniwersytecie Jagiellońskim. Absolwentka Uniwersytetu Tokijskiego, Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Paris 1 Panthe´on-Sorbonne. Bada kulturę społeczeństwa japońskiego oraz kariery zawodowe w świecie sztuki widziane w perspektywie lokalnej i transnarodowej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-65390-43-1
- ISBN druku: 978-83-65390-43-1
- Liczba stron: 124
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie. Dworzec Tokio w perspektywie performatywnej 7 Kilka słów o metodzie 9 Sakariba jako kategoria performatywna. Ramy teoretyczne i pojęcia emiczne 11 Struktura książki 19 Rozdział 1. Sakariba. Społeczne konstruowanie przestrzeni w Japonii 23 Definicja słownikowa 24 Ginza i Ryōgoku. Dwa modele rozwoju sakariby w Tokio 26 Historia badań społecznych nad zjawiskiem sakariby 30 Działanie aktorów w czasoprzestrzeni . Teoria sakariby Yoshimiego Shun’yi 37 Modernizacja okresu Meiji. Historyczne tło rozwoju współczesnej sakariby 40 Rozdział 2. Dworzec Tokio. Historia miejsca 46 Eki – „miejsce odpoczynku”, czyli prototyp japońskiego dworca 46 Plan budowy Stacji Centralnej 48 Tokyo Station City – rewitalizacja symbolicznego centrum miasta 61 Rozdział 3. Społeczno-polityczny spór o Dworzec Tokio 65 Kobiety w obronie Dworca z czerwonej cegły 66 Dworzec Tokio jako część dziedzictwa narodowego i sakariba. Działanie władz państwowych 71 Rozdział 4. Dworzec Tokio jako sakariba. Struktura mise-en-scene 76 Przestrzeń bez końca. Topografi a sakariby na stacji Tokio 77 Czas „pomiędzy” – czas wiecznego święta . Analiza czasu sakariby na Dworcu Tokio 86 Rozdział 5. Dworzec Tokio jako sakariba. Działania i aktorzy w mise-en-scene 95 Mise-en-scene jako zabawa 96 Turyści, łowcy wrażeń i off -duty sarari(wo)men. Aktorzy, ich role i typy działania 97 Wszyscy jesteśmy turystami 102 Aktorzy w relacjach. Współdziałanie na sakaribie 104 Zakończenie 110 Streszczenie 116 Bibliografia 117 Indeks nazwisk 122