Telewizja na pograniczach
Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym.
Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-3668-6
- ISBN druku: 978-83-233-3668-6
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 7 Wstęp 9 Rozdział 1. Jak badać i analizować telewizję na pograniczach? 13 1.1. Odpowiedź socjologii: zbiorowe sprawstwo 14 1.2. Odpowiedź medioznawstwa: analiza tekstu 17 1.2.1. Analiza zawartości 17 1.2.2. Analiza multimodalna tekstu audiowizualnego 19 1.3. Odpowiedź antropologii: etnograficzne badania terenowe 21 1.3.1. Etnografia publiczności a badania odbioru 21 1.3.2. Metodologiczne tradycje badań publiczności 23 1.3.3. Wywiad pogłębiony – badanie odbioru przez rozmowę 27 1.3.4. Trzeci element: etnografia nadawcy 30 Rozdział 2. Branding narodowy – między marketingiem a medialnym autoportretem 33 2.1. Kraj jako marka 34 2.2. Marketing jako międzynarodowa komunikacja 43 2.3. Spoty country promotion w globalnych mediach 44 2.4. Medialne autoportrety 52 2.4.1. Republika Czeska – come to slow down 63 2.4.2. Rumunia – simply surprising 65 2.4.3. Turcja – welcome home 67 2.4.4. Marka „Polska” 70 2.5. Podsumowanie 73 Rozdział 3. Telewizja transgraniczna 75 3.1. Pogranicze jako kategoria analizy programu telewizyjnego 76 3.2. Programy pograniczne w polskiej telewizji 81 3.2.1. Kowalski i Schmidt – spotkanie w codzienności 87 3.2.2. Kwartet – Wyszehradzka Czwórka, karpacka wspólnota 98 3.2.3. Między Odrą a Renem – oswoić sąsiada 105 3.2.4. Zaolzie, Łączy nas Polska – swój Inny 114 3.3. Podsumowanie 119 Rozdział 4. O sobie własnym głosem – programy mniejszości narodowych i etnicznych 123 4.1. Ponadgraniczność w obrębie państwa 123 4.1.1. Wielokulturowość statyczna a wielokulturowość dynamiczna 124 4.1.2. Poczucie wielokulturowości 127 4.2. Mniejszości narodowe i etniczne w polskiej przestrzeni medialnej przed rokiem 1989 133 4.3. Mniejszości narodowe i etniczne w polskich mediach po roku 1989 137 4.4. Mniejszości w Telewizji Białystok 139 4.4.1. Demokratyzacja dostępu do lokalnej anteny 140 4.4.2. Strategia niszy 144 4.5. Programy dla mniejszości – analiza zawartości 146 4.5.1. Profi l tematyczny programów mniejszościowych 147 4.5.2. Odwołania do stereotypu i wkładu w rozwój Polski i Podlasia 154 4.5.3. Inny w programach mniejszościowych 159 4.5.3.1. Reprezentanci innych mniejszości 159 4.5.3.2. Reprezentanci grupy dominującej 162 4.6. Oczekiwania i opinie widzów 172 4.6.1. Oglądalność 174 4.6.2. Tydzień białoruski – recepcja programu 178 4.6.3. Ambiwalencja Innego 185 4.6.4. Komunikacja międzykulturowa 190 4.7. Dziennikarstwo mniejszościowe 196 4.7.1. Droga do telewizji 196 4.7.2. Dziennikarstwo etniczne / dziennikarstwo mniejszościowe 201 4.7.3. Spotkanie z Innym – z punktu widzenia nadawcy 211 4.8. Podsumowanie 216 Bibliografia 217