Theoretical frameworks in the study of press advertisements: Polish, English and Chinese perspective
Książka stanowi próbę poszerzenia metodologii badań nad reklamami prasowymi poprzez wypracowanie nowych modeli analizy tego szczególnego typu obrazowo-tekstowego artefaktu oraz wykazanie ich zasadności i przydatności w oparciu o obszerny korpus przykładów zaczerpnięty z prasy polskiej, brytyjskiej i chińskiej. Praca podzielona jest na trzy rozdziały, z których pierwszy stanowi wprowadzenie teoretyczne oraz przegląd badań nad dyskursem reklamowym, natomiast dwa następne najpierw omawiają i poszerzają wybrane modele teoretyczne (
Politeness Theory - Brown & Levinson (1987),
Graded Salience Hypothesis - Giora (2003),
Dynamic Model of Meaning - Kecskes (2008)), a w dalszej części demonstrują ich wykorzystanie w badaniach o charakterze analitycznym oraz empirycznym. Książka jest bogato ilustrowana, zawiera także obszerną bibliografię literatury poświęconej dyskursowi reklamowemu oraz indeks.
The book is an attemtp at extending the scope of methodological insights into the discourse of
press advertisements by means of elaborating new models of analysis of this peculiar type of pictorial-textual artefact. The applicability and feasibility of these new models are tested against a rich corpus of press advertisements extracted from Polish, British and Chinese newspapers and magazines. The book is divided into three chapters: the first one constitutes a theoretical introduction, containing an overview of studies on the discourse of advertising, whereas the remaining two first introduce seleced theoretical models (Politeness Theory - Brown & Levinson (1987), Graded Salience Hypothesis - Giora (2003), Dynamic Model of Meaning - Kecskes (2008)) and later demonstrate their analytical potential in the investigation of press advertisements. The book is richly illustrated and contains extensive bibliography of advertising discourse literature, followed by an index.
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-60743-42-3
- Liczba stron: 283
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of contents Acknowledgements / 9 Abbreviations used in the text / 11 Preface / 13 Chapter One Academic reflections on the phenomenon of advertising 1.1. Introduction / 17 1.2. The scope of analysis / 19 1.2.1. The medium / 21 1.2.2. Analysts’ favourites / 25 1.2.2.1. Code-mixing in advertising / 26 1.2.2.2. The wordplay in commercials / 28 1.2.2.3. The application of gender stereotyping in advertisements / 31 1.2.3. Dissecting advertisements / 35 1.2.3.1. Illustrative elements: pictures, videos, music, sound effects / 35 1.2.3.2. Slogans / 37 1.2.3.3. Brand names / 39 1.2.3.4. Disclaimers and disclosures / 44 1.3. The input/output perspective / 46 1.3.1. The content analysis / 47 1.3.1.1. The size of the sample / 48 1.3.1.2. The selection of focus / 48 1.3.1.3. Aspects of bottom-up and top-down design / 51 1.3.1.4. Exemplification of inductive content analysis / 53 1.3.2. The processing and responses / 55 1.3.2.1. The selection of the input material and the area of focus / 56 1.3.2.2. The perspective of the subjects’ responses / 62 1.3.2.3. The participant characteristics / 66 1.3.2.4. Summary / 67 Chapter Two Politeness Theory in the analysis of advertisements 2.1. Introduction / 69 2.2. Brown and Levinson’s model / 70 2.3. Reflections on politeness, face and the applicability of the model / 75 2.4. Modeling the selected aspects of face / 78 2.5. Content-analysis-based illustration / 80 2.6. The theoretical basis of the study design / 87 2.6.1. The materials and the subjects / 89 2.6.2. The questionnaire construction / 90 2.7. The qualitative investigation / 94 2.7.1. The Polish responses / 94 2.7.2. The British responses / 105 2.7.3. The Chinese responses / 110 2.8. The survey-based intercultural comparison / 115 Chapter Three The new perspectives 3.1. Introduction / 124 3.2. Salient meanings in advertisements / 125 3.2.1. Graded Salience Hypothesis – an overview / 125 3.2.2. Static and dynamic attributes of salience / 129 3.2.3. Salience as the feature of linguistic and extra-linguistic units / 138 3.2.3.1. The exploitation of font / 139 3.2.3.2. Pictorial metonymy / 146 3.2.3.3. Visualisations of idiomatic meanings / 151 3.2.3.4. Visuals directing the interpretation / 155 3.2.3.5. Summary / 159 3.2.4. Optimal innovation in press advertisements / 160 3.2.4.1. Study design and elicitation method / 161 3.2.4.2. Gauging the level of innovativeness / 162 3.2.4.3. Measuring the attractiveness of innovation / 163 3.2.4.4. Discussion of the results / 164 3.2.5. Salience in advertising: the new territory / 167 3.3. Dynamic Nature of Context / 172 3.3.1. Dynamic Model of Meaning – an overview / 173 3.3.2. The perspective of the sender and the recipient / 179 3.3.2.1. Reconstruction of the creative process / 180 3.3.2.2. Predicting the viewers’ reactions / 185 3.3.2.3. Peculiarities of the low-involvement processing of commercial messages / 187 3.3.3. The role and components of context in advertising communication / 191 3.3.3.1. Activation of multiple consenses / 191 3.3.3.2. The Stratified Model of the actual situational context / 197 3.3.3.3. Modelling the interpretation of advertisements / 204 3.3.4. Expansion and extended application of the model / 206 3.4. Summary / 215 References / 219 Appendix 1 Transcript of advertisements used in the study of face-work / 239 The Polish advertisements / 240 The British advertisements / 246 The Chinese advertisements / 250 Appendix 2 Investigation of the elements of face and face-work / 255 The Polish questionnaire / 256 The English questionnaire / 257 The Chinese questionnaire / 258 Appendix 3 Investigation of optimal innovation / 259 Originality and innovation: Polish version / 260 Originality and innovation: English version / 261 Appreciation: Polish version / 262 Appreciation: English version / 263 Index of names / 265 Subject index / 271