MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Theoretical frameworks in the study of press advertisements: Polish, English and Chinese perspective

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2011

  • Autor: Adam Wojtaszek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 23,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 16,17 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

19,87
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Theoretical frameworks in the study of press advertisements: Polish, English and Chinese perspective

Książka stanowi próbę poszerzenia metodologii badań nad reklamami prasowymi poprzez wypracowanie nowych modeli analizy tego szczególnego typu obrazowo-tekstowego artefaktu oraz wykazanie ich zasadności i przydatności w oparciu o obszerny korpus przykładów zaczerpnięty z prasy polskiej, brytyjskiej i chińskiej. Praca podzielona jest na trzy rozdziały, z których pierwszy stanowi wprowadzenie teoretyczne oraz przegląd badań nad dyskursem reklamowym, natomiast dwa następne najpierw omawiają i poszerzają wybrane modele teoretyczne ( Politeness Theory - Brown & Levinson (1987), Graded Salience Hypothesis - Giora (2003), Dynamic Model of Meaning - Kecskes (2008)), a w dalszej części demonstrują ich wykorzystanie w badaniach o charakterze analitycznym oraz empirycznym. Książka jest bogato ilustrowana, zawiera także obszerną bibliografię literatury poświęconej dyskursowi reklamowemu oraz indeks.



The book is an attemtp at extending the scope of methodological insights into the discourse of press advertisements by means of elaborating new models of analysis of this peculiar type of pictorial-textual artefact. The applicability and feasibility of these new models are tested against a rich corpus of press advertisements extracted from Polish, British and Chinese newspapers and magazines. The book is divided into three chapters: the first one constitutes a theoretical introduction, containing an overview of studies on the discourse of advertising, whereas the remaining two first introduce seleced theoretical models (Politeness Theory - Brown & Levinson (1987), Graded Salience Hypothesis - Giora (2003), Dynamic Model of Meaning - Kecskes (2008)) and later demonstrate their analytical potential in the investigation of press advertisements. The book is richly illustrated and contains extensive bibliography of advertising discourse literature, followed by an index.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of contents

Acknowledgements / 9
Abbreviations used in the text / 11
Preface / 13

Chapter One
Academic reflections on the phenomenon of advertising
1.1. Introduction / 17
1.2. The scope of analysis / 19
1.2.1. The medium / 21
1.2.2. Analysts’ favourites / 25
1.2.2.1. Code-mixing in advertising / 26
1.2.2.2. The wordplay in commercials / 28
1.2.2.3. The application of gender stereotyping in advertisements / 31
1.2.3. Dissecting advertisements / 35
1.2.3.1. Illustrative elements: pictures, videos, music, sound effects / 35
1.2.3.2. Slogans / 37
1.2.3.3. Brand names / 39
1.2.3.4. Disclaimers and disclosures / 44
1.3. The input/output perspective / 46
1.3.1. The content analysis / 47
1.3.1.1. The size of the sample / 48
1.3.1.2. The selection of focus / 48
1.3.1.3. Aspects of bottom-up and top-down design / 51
1.3.1.4. Exemplification of inductive content analysis / 53
1.3.2. The processing and responses / 55
1.3.2.1. The selection of the input material and the area of focus / 56
1.3.2.2. The perspective of the subjects’ responses / 62
1.3.2.3. The participant characteristics / 66
1.3.2.4. Summary / 67

Chapter Two
Politeness Theory in the analysis of advertisements
2.1. Introduction / 69
2.2. Brown and Levinson’s model / 70
2.3. Reflections on politeness, face and the applicability of the model / 75
2.4. Modeling the selected aspects of face / 78
2.5. Content-analysis-based illustration / 80
2.6. The theoretical basis of the study design / 87
2.6.1. The materials and the subjects / 89
2.6.2. The questionnaire construction / 90
2.7. The qualitative investigation / 94
2.7.1. The Polish responses / 94
2.7.2. The British responses / 105
2.7.3. The Chinese responses / 110
2.8. The survey-based intercultural comparison / 115

Chapter Three
The new perspectives
3.1. Introduction / 124
3.2. Salient meanings in advertisements / 125
3.2.1. Graded Salience Hypothesis – an overview / 125
3.2.2. Static and dynamic attributes of salience / 129
3.2.3. Salience as the feature of linguistic and extra-linguistic units / 138
3.2.3.1. The exploitation of font / 139
3.2.3.2. Pictorial metonymy / 146
3.2.3.3. Visualisations of idiomatic meanings / 151
3.2.3.4. Visuals directing the interpretation / 155
3.2.3.5. Summary / 159
3.2.4. Optimal innovation in press advertisements / 160
3.2.4.1. Study design and elicitation method / 161
3.2.4.2. Gauging the level of innovativeness / 162
3.2.4.3. Measuring the attractiveness of innovation / 163
3.2.4.4. Discussion of the results / 164
3.2.5. Salience in advertising: the new territory / 167
3.3. Dynamic Nature of Context / 172
3.3.1. Dynamic Model of Meaning – an overview / 173
3.3.2. The perspective of the sender and the recipient / 179
3.3.2.1. Reconstruction of the creative process / 180
3.3.2.2. Predicting the viewers’ reactions / 185
3.3.2.3. Peculiarities of the low-involvement processing of commercial messages / 187
3.3.3. The role and components of context in advertising communication / 191
3.3.3.1. Activation of multiple consenses / 191
3.3.3.2. The Stratified Model of the actual situational context / 197
3.3.3.3. Modelling the interpretation of advertisements / 204
3.3.4. Expansion and extended application of the model / 206
3.4. Summary / 215

References / 219

Appendix 1
Transcript of advertisements used in the study of face-work / 239
The Polish advertisements / 240
The British advertisements / 246
The Chinese advertisements / 250

Appendix 2
Investigation of the elements of face and face-work / 255
The Polish questionnaire / 256
The English questionnaire / 257
The Chinese questionnaire / 258

Appendix 3
Investigation of optimal innovation / 259
Originality and innovation: Polish version / 260
Originality and innovation: English version / 261
Appreciation: Polish version / 262
Appreciation: English version / 263

Index of names / 265
Subject index / 271
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

8,99 zł
9,99 zł

Areopagitica

Traktat Johna Miltona "Areopagitica" ukazał się w 1644 roku i był odpowiedzią na uchwaloną przez angielski parlament Ustawę, która obejmowała kontrolą druk: "ażeby żadna książka, pamflet lub gazeta nie mogły być odtąd wydrukowane,...
153,00 zł
170,00 zł

Limits of Harmonisation and Convergence. Dissimilarities within Similarities of Polish and German Contract Law

In 2015 the European legislator stopped the legislative process concerning the Common European Sales Law. The fully-fledged autonomous European system of contract law met with a mixed reception among the EU Member States. The European Union decided to ...
77,35 zł
119,00 zł

English for Medicine

W podręczniku przedstawiono zagadnienia z zakresu:anatomii i fizjologii, organizacji szpitala, symptomatologii, chorób, zburzeń i urazów, zbierania wywiadu i przeprowadzenia badania, testów diagnostycznych, leczen...
24,08 zł
28,00 zł

Existence, Aesthetics, Criticism. Studies in Polish Romanticism

Romanticism in Poland was the first modern era which created the earliest modern intellectual class calling for cultural, political, and civilizational changes, which is similar to the situation in France, Germany, and England. The rebellious spirit of...
18,06 zł
21,00 zł

Polish and English diminutives in literary translation: Pragmatic and cross-cultural perspectives

Książka dotyczy tłumaczenia zdrobnień z języka polskiego i angielskiego na, odpowiednio, angielski i polski. Autorka rozważa kontekst pragmatyczny, kulturowy i socjolingwistyczny używania zdrobnień w obu językach, a także omawia językowe możliwości two...
31,50 zł
35,00 zł

PRACTICAL ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES, A GUIDE

PRACTICAL ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES, A GUIDE is a guide addressed to academic students.This practical guide will be appreciated by students at different levels, that is: bachelor, master and doctoralstudies. The scope of subjects this b...
10,91 zł
12,12 zł

Polish Bethlehem

„Często nadzieja ma posmak goryczy. Wyciągam zapałkę z kieszeni. Widzę w niej siebie. Nie, ja łatwiej płonę. Spalam się. Mam popiół w duszy. Nie można uciec, bezdomni są wszędzie. Jak jest Wigilia oni mają oświetloną ulicę spadającymi gwia...
103,11 zł
119,90 zł

Synergistic Application of Metaphorical and Humorous Elements in Polish and English Advertising Discourse

Seria: Interdisciplinary Humour Research (2), ISSN 2719-8235 Celem monografii jest analiza metafory i humoru współwystępujących w multimodalnej reklamie prasowej – w języku polskim i angielskim. Punktem wyjścia refleksji jest zwrócenie uwagi...
41,28 zł
48,00 zł

Paris et les artistes polonais 1945–1989 / Paris and the Polish artists 1945–1989

Paris et les artistes polonais 1945-1989 / Paris and the Polish artists 1945-1989 is a volume dedicated to Polish-French artistic relations after the Second World War, in times dominated politically by communist ideology and defined by Poland’s p...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!