W trosce o wychowanie w szkole
Wychowanie w polskich szkołach pozostawia wiele do życzenia. Nawet nauczyciele z wykształceniem wyższym nie radzą sobie z nim najlepiej. Jedną z przyczyn jest brak należytego przygotowania nauczycieli do wykonywania zawodu, a zwłaszcza niemożność wykazania się przez nich rzetelną wiedzą o wychowaniu. Nawet, gdy ją posiadają, nie są skłonni do jej weryfikowania. Towarzyszy temu zazwyczaj poczucie bezradności w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-829-5
- ISBN druku: 978-83-7308-830-6
- Liczba stron: 312
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Rozdział pierwszy Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii Wprowadzenie Wychowanie z inspiracji filozofii personalistycznej Wychowanie z inspiracji dociekań pedagogicznych Wychowanie z inspiracji psychologii humanistycznej Rozdział drugi Wartości w procesie wychowania Rozumienie wartości Klasyfikacja wartości Prezentacja niektórych wartości uniwersalnych Rola wychowania do wartości w życiu uczniów Warunki skutecznego wychowania do wartości w szkole Rozdział trzeci Wychowanie moralne w centrum uwagi nauczycieli Rozumienie i potrzeba wychowania moralnego Wychowanie moralne uświęcone przez tradycję Klasyfikacja wartości swoistą odmianą wychowania moralnego Wychowanie moralne według J. Piageta i L. Kohlberga Autorytet w wychowaniu moralnym Wychowanie seksualne a wychowanie moralne Rozdział czwarty Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami Co rozumie się przez rozmowę? Rola rozmowy nauczycieli i uczniów w wychowaniu Rodzaje rozmów nauczycieli z uczniami Wymagania stawiane nauczycielom w rozmowie z uczniami Przeszkody w prowadzeniu rozmowy z uczniami Rozdział piąty Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów Czym jest współpraca nauczycieli i rodziców? Wychowawcze znaczenie współpracy nauczycieli i rodziców Formy współpracy nauczycieli i rodziców Warunki skutecznej współpracy nauczycieli i rodziców Przeszkody napotykane we współpracy nauczycieli i rodziców