MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Zarządzanie podmiotem leczniczym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Redakcja naukowa: Monika Dobska

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 179,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 107,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

143,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie podmiotem leczniczym

Jest to przewodnik na drodze doskonalenia zarządzania organizacjami świadczącymi usługi medyczne, ze szczególnym przeznaczeniem dla personelu medycznego i managerów podmiotów leczniczych.

„Zarządzanie podmiotem leczniczym” to nowoczesna publikacja, która za punkt wyjścia przyjmuje marketing relacyjny, następnie przechodzi do kształtowania kultury organizacji i marketingowego zarządzania jakością, by na koniec pokazać istotę budowania wartości z klientem.

Po przedstawieniu uwarunkowań funkcjonowania podmiotów świadczących usługi medyczne, wprowadza Czytelnika w zagadnienia zarządzania marketingowego, następnie jakości w usługach medycznych, kultury organizacji świadczącej usługi medyczne i dalej kieruje się w stronę wartości usługi.
Pozycja zapewnia fachowe przedstawienie kwestii związanych z zarządzaniem gospodarką finansową, a w jej ramach zagadnień finansowania świadczeń i alokacji środków finansowych w systemie.
Mając na uwadze praktyczny charakter publikacji, wybrano najważniejsze wątki dotyczące aspektów prawnych.

Publikacja jest przeznaczona dla:
- studentów na kierunkach związanych z zarządzaniem w ochronie zdrowia,
- słuchaczy studiów podyplomowych i managerskich, MBA i dla kadry medycznej,
- personelu pielęgniarskiego jako lektura podstawowa w ramach kursów kwalifikacyjnych i specjalizacji w dziedzinie „Organizacja i Zarządzanie”,
- osób zajmujących kierownicze stanowiska w zakładach opieki zdrowotnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
CZĘŚĆ I UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA PODMIOTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI MEDYCZNE 1
1. Miejsce organizacji świadczących usługi medyczne w systemie opieki zdrowotnej w Polsce – Monika Dobska  3
	1.1. Polityka zdrowotna: cele, realizacja, ocena osiągnięć  3
	1.2. Reforma systemu opieki zdrowotnej w Polsce i jej aktualne konsekwencje  14
	1.3. Przesłanki tworzenia podmiotów leczniczych  32
2. Makrootoczenie podmiotów świadczących usługi medyczne – Monika Dobska 37
	2.1. Wpływ makrootoczenia na funkcjonowanie organizacji usługowych  37
	2.2. Uwarunkowania otoczenia i ich wpływ na działalność podmiotów leczniczych 39
		2.2.1. Zmiana systemu finansowania podmiotów   . 39
		2.2.2. Starzenie się społeczeństwa i jego wpływ na zakres świadczonych usług oraz na działalność zakładu – Jakub Przybyła  45
		2.2.3. Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla struktury podmiotów – Jakub Przybyła   50
		2.2.4. Uwarunkowania społeczne – konsumeryzm medyczny 52
CZĘŚĆ II WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA ZAKŁADAMI OPIEKI ZDROWOTNEJ 65
3. Wprowadzenie do marketingowego zarządzania organizacją świadczącą usługi medyczne – Kazimierz Rogoziński  67
	3.1. Spotkanie medycyny z marketingiem   68
	3.2. Marketing usług medycznych jako marketing usług profesjonalnych  71
		3.2.1. Integrująca rola marketingu   73
		3.2.2. Zasada antropiczna w relacyjnym marketingu usług 75
		3.2.3. Marketingowy sposób na dostosowanie się do wyzwań płynących z otoczenia  78
		3.2.4. Wymagania wobec marketingu usług medycznych  79
	3.3. Rodzaje tożsamości i ich implikacje marketingowe  80
		3.3.1. Budowanie tożsamości podmiotowej/jednostkowej 81
		3.3.2. Tworzenie tożsamości organizacji usługowej  82
		3.3.3. Podsumowanie  84
	3.4. Podstawy marketingu relacyjnego   84
		3.4.1. Odkrywanie znaczenia relacji   84
		3.4.2. Definicja marketingu relacyjnego   86
		3.4.3. Konsekwencje zastosowania relacyjnego marketingu usług 90
	3.5. Marketingowy program współpracy z pacjentem  91
		3.5.1. Cykl aktywności nabywcy   91
		3.5.2. Prowadzenie indywidualnego klienta   96
		3.5.3. Marketingowe programy nagradzania lojalności usługobiorców 98
	3.6. Medyczny produkt usługowy   99
		3.6.1. Formowanie się koncepcji produktu usługowego  99
		3.6.2. „Anatomia” i projektowanie zawartości produktu medycznego  102
		3.6.3. Oznakowywanie produktu medycznego  106
		3.6.4. Opracowanie oferty    107
	3.7. Wykorzystanie metody medycznej w marketingowym zarządzaniu organizacją usługową  109
		3.7.1. Pułapka marketingowa i sposoby jej przezwyciężania  109
		3.7.2. Struktury czy funkcje marketingowe?  110
		3.7.3. Metoda medyczna jako podstawa zarządzania marketingowego  113
		3.7.4. Zastosowanie metody medycznej w zarządzaniu organizacją usługową  115
4. Interpretacja jakości w usługach medycznych – Monika Dobska  117
	4.1. Jakość usług medycznych    117
	4.2. Certyfikacja systemów zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015  127
	4.3. Akredytacja organizacji świadczących usługi medyczne   133
5. Kultura organizacji świadczącej usługi medyczne – Kazimierz Rogoziński  141
	5.1. Wyjściowa eksplikacja gruntująca znaczenie pojęcia kultura  141
		5.1.1. Człowiek jako iunctim między przyrodą a kulturą   141
		5.1.2. Kultura jako synonim kreatywności    142
		5.1.3. Kultura osobista profesjonalisty  142
	5.2. Kulturotwórcza funkcja usług  143
	5.3. Modyfikacje wzbogacające znaczenie pojęcia kultura i ich marketingowe konsekwencje   144
		5.3.1. Akt świadczenia pracy usługodawcy    144
		5.3.2. Przydatność relacyjnego marketingu usług   145
		5.3.3. Potencjał kreacyjny marketingowego zarządzania usługami medycznymi     146
	5.4. Kultura organizacji świadczącej usługi medyczne ujęta całościowo  147
		5.4.1. Kultura vs przyroda    147
		5.4.2. Immanentna kultura organizacji usługowej  147
		5.4.3. Kultura osobista i osobowość profesjonalisty  150
		5.4.4. Ars medica     150
		5.4.5. Swoista kultura organizacyjna konkretnej organizacji świadczącej usługi medyczne  151
	5.5. Przezwyciężanie opcji technicznej w organizacji świadczącej usługi medyczne  151
		5.5.1. Kultura techniczna i paradygmat industrializmu   151
		5.5.2. Kultura usługowa i paradygmat współpracy z usługobiorcą  152
	5.6. Podsumowanie 152
6. Od zarządzania jakością do zarządzania wartością usługi medycznej – Kazimierz Rogoziński  153
	6.1. Podstawowe rozróżnienie i ustalenia wyjściowe     153
		6.1.1. Formułowanie jakościowej i ewaluacyjnej oceny usługi  154
		6.1.2. Zmiana kontekstu interpretacyjnego    154
		6.1.3. Zarządzanie jakością – menedżerska sfera bezpieczeństwa  155
	6.2. Jakość, czyli ilość     156
		6.2.1. CRM jako ISO-wska wykładnia rzeczywistości   157
	6.3. Wartość jako doskonałość wykonania    158
	6.4. Wartość antycypowana: współprojektowany produkt usługowy jako obiektywne dobro dla nabywcy    159
	6.5. Powrót do jakości usług  160
		6.5.1. Kryteria ocen jakościowych jako koordynaty zmian  161
	6.6. Dualne ujęcie jakości    161
	6.7. Jakość synkretyczna  162
		6.7.1. Qualium jako miernik jakości synkretycznej  164
	6.8. W stronę wartości usługi    166
		6.8.1. Dualizm jakość – wartość odczytany na nowo  166
		6.8.2. Synteza 167
CZĘŚĆ III GOSPODAROWANIE ZASOBAMI ORGANIZACJI ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI MEDYCZNE 169
7. Kluczowa rola zarządzania personelem organizacji świadczących usługi medyczne – Monika Dobska  171
	7.1. Zarządzanie personelem w podmiotach leczniczych  171
	7.2. System ordynatorski vs system menedżerski w zarządzaniu podmiotem leczniczym    176
	7.3. Uprawnienia kierownika podmiotu leczniczego w świetle uregulowań prawnych  183
8. Zarządzanie finansami organizacji świadczących usługi medyczne – Maria Węgrzyn    189
	8.1. Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej    189
	8.2. Alokacja środków finansowych w systemie. Ryczałt   198
		8.2.1. Alokacja środków finansowych w systemie   198
		8.2.2. Ryczałt   201
	8.3. Zarządzanie finansami w podmiotach leczniczych   212
		8.3.1. Ekonomiczna ocena działalności podmiotów leczniczych  212
		8.3.2. Zrównoważona karta wyników    216
	8.4. Benchmarking jako element zarządzania  221
		8.4.1. Istota, znaczenie i rodzaje benchmarkingu szpitala  221
		8.4.2. Benchmarking jako metoda analizy i oceny dokonań podmiotu leczniczego     224
		8.4.3. Benchmarking jako kryterium dostępu do korzyści i zasobów  227
9. Prawne aspekty wykonywania działalności leczniczej – wybrane zagadnienia – Monika Dobska    23
	9.1. Ochrona pacjenta w świetle norm prawa  231
	9.2. Instytucje chroniące prawa pacjenta w Polsce    241
	9.3. Odpowiedzialność personelu medycznego  247
	9.4. Zasady prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej  250
	9.5. RODO – ochrona danych osobowych w podmiotach leczniczych – Jakub Przybyła  258
Bibliografia     267
Spis rycin   293
Spis tabel   294
Skorowidz     295
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

36,00 zł
40,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Who is who

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Leksykon bio...
49,50 zł
66,00 zł

Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej

(...) Wokół relacji pomiędzy kulturą a mechanizmami rynkowymi narosło wiele mitów. Najogólniej rzecz ujmując można wyróżnić dwa przeciwstawne ujęcia problemu: rynkowe i antyrynkowe. Zwolennicy pierwszej opcji są przekonani, ...
62,64 zł
69,60 zł

Lecznicze rośliny dziko rosnące. Najskuteczniejsze rośliny w domowej apteczce

Coraz więcej ludzi jest zainteresowanych wykorzystaniem możliwości leków roślinnych, stanowiących alternatywę dla chemicznych odpowiedników. Autorka wprowadzi Cię w świat roślin o właściwościach terapeutycznych, w przystępny i zrozumiały ...
40,50 zł
54,00 zł

Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce w kontekście nowej umowy kapitałowej (BASEL II)

Podczas długoletniej pracy w banku często miałem trudności z przełożeniem prezentowanych w literaturze metod zarządzania ryzykiem na codzienną praktykę działania. Podobne problemy mieli moi współpracownicy. Opracowanie to jest próbą przyb...
59,25 zł
79,00 zł

Zarządzanie energią w przedsiębiorstwie

W dzisiejszej globalnej gospodarce firmy nieustannie walczą o obniżenie kosztów i zwiększenie zysku przy spełnieniu przepisów dotyczących bezpieczeństwa, higieny pracy i ochrony środowiska naturalnego. Dlatego redukcja zużycia energii w p...
15,20 zł
19,00 zł

Kształcenie podmiotu

Książka prof. AHE Makarego K. Stasiaka, jest wykładem autorskiej, wielodyscyplinarnej koncepcji pedagogikii wspomagania rozwoju ku podmiotowości. Autor przedstawia całościowy program nowego, twórczego rozumienia pedagogiki i edukacji na p...
26,10 zł
29,00 zł

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE DLA NASTOLATKÓW. KARTY PRACY. GRUPOWE ĆWICZENIA. MINI WYKŁAD. E-BOOK

Chcesz skierować młodzież na właściwy kierunek organizacji ich czasu? Poniższy e-book to kreatywne narzędzie edukacyjne przeznaczone do pracy dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, doradców zawodowych, terapeu...
27,66 zł
30,73 zł

Zarządzanie wiedzą, a innowacje w przedsiębiorstwach

We współczesnym świecie to właśnie wiedza zastosowana w odpowiednim kontekście w odpowiednim czasie decyduje o sukcesie organizacji. Tworzenie innowacji, opracowywanie ofert dostosowanych do potrzeb klientów, technologie pozwalające na uz...
104,25 zł
139,00 zł

Zarządzanie logistyką magazynową

Kompletny przewodnik dobrych praktyk w zarządzaniu nowoczesnym magazynem! Magazyny są integralnym ogniwem nowoczesnego łańcucha dostaw. Efektywne zarządzanie nimi jest niezbędnym elementem minimalizacji kosztów i zapewnienia sprawneg...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!