Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych
Pierwsze w polskiej literaturze wszechstronne ujęcie zagadnienia komunikacji politycznej w amerykańskich kampaniach wyborczych! Książka: - przedstawia amerykański system medialny; - ukazuje praktykę oraz ocenę kampanii z perspektywy jej głównych uczestników: konsultantów politycznych, dziennikarzy oraz obywateli; - szczegółowo analizuje zawartość, regulacje oraz wpływ wszystkich czterech najważniejszych rodzajów przekazów wyborczych: spotów telewizyjnych, debat, programów informacyjnych, stron internetowych; - odpowiada na pytanie, w jakim stopniu przekazy medialne zawierają treści merytoryczne oraz czy dobrze służą obywatelom; - omawia zjawisko kryzysu komunikacji wyborczej; - zawiera propozycje reform systemu komunikacji politycznej. Publikacja interesująca dla studentów dziennikarstwa i nauk politycznych, stosunków międzynarodowych, uzupełniających studiów i kursów z zakresu marketingu politycznego, reklamy politycznej. Zainteresować może socjologów i badaczy kampanii wyborczych (sondażystów). (Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Tomasza Gobana-Klasa)
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-17726-3
- ISBN druku: 978-83-01-15637-4
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Komunikowanie polityczne jako pole badań w USA 10 Polskie badania nad komunikowaniem politycznym w USA 12 W poszukiwaniu informacji: obywatel pomiędzy marketingiem politycznyma dziennikarstwem interpretacyjnym. Metodologia pracy oraz miejsce niniejszejpublikacji wśród badań nad komunikacją polityczną 16 Rozdział 1 Komunikacja polityczna w USA – zarys problematyki 23 1.1. Komunikacja polityczna – definicje i koncepcje 23 1.2. Marketing polityczny, transformacja oraz profesjonalizacja komunikacji politycznejw drugiej połowie XX w 25 1.3. Kryzys komunikacji politycznej 31 1.4. Amerykański system komunikacji politycznej 38 1.4.1. Pierwszoplanowa rola reklamy w komunikacji politycznej 39 1.4.2. Konstrukcja świata politycznego w relacjach dziennikarskich 41 1.4.3. Finansowanie kampanii: decydująca rola gromadzenia funduszy 41 1.4.4. Wpływ Kolegium Elektorskiego 43 1.4.5. Amerykańskie wybory w XXI w. 43 1.5. P odsumowanie 56 Rozdział 2 System medialny USA 57 2.1. Wprowadzenie 57 2.2. Współczesne tendencje w świecie mediów 58 2.3. Komercyjny charakter amerykańskiego systemu medialnego 60 2.4. Główne środki masowego przekazu 68 2.4.1. Prasa 68 2.4.1.1. Gazety codzienne. 68 2.4.1.2. Czasopisma 70 2.4.2. Media elektroniczne 71 2.4.2.1. Radio 71 2.4.2.2. Telewizja 72 2.4.2.3. Nowe technologie 84 2.5. Podsumowanie 86 Rozdział 3 P rzekazy medialne 88 3.1. Charakterystyka środowiska informacyjnego 88 3.1.1. Dominacja wizerunku 88 3.1.2. Uproszczenie zagadnień oraz powtarzanie 90 3.1.3. Negatywizm 91 3.1.4. Prześwietlanie przeciwnika (opposition research) 91 3.1.5. Zastosowanie metod marketingowych w polityce oraz kierowanie się sondażami 92 3.1.6. Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji 93 3.2. Reklama telewizyjna 93 3.2.1. Wprowadzenie 93 3.2.2. Zawartość przekazu 94 3.2.2.1. Skupienie na wizerunku kosztem treści merytoryczno-programowej 94 3.2.2.2. Negatywizm 96 3.2.3. Regulacje prawne 97 3.2.4. Rys historyczny 98 3.2.5. Forma reklamy 101 3.2.6. Funkcja reklamy telewizyjnej 102 3.2.7. Wpływ reklamy 104 3.2.8. Analiza zawartości 105 3.2.8.1. Reklama amerykańska 105 3.2.8.2. Badania porównawcze: reklama amerykańska a reklama polska 112 3.2.9. Podsumowanie 121 3.3. Debaty telewizyjne 122 3.3.1. Wprowadzenie 122 3.3.2. Regulacje prawne 122 3.3.3. Rys historyczny 123 3.3.4. Format debat 125 3.3.5. Treść przekazów w debacie 126 3.3.6. Wpływ debat 127 3.3.6.1. Dotarcie do większej części elektoratu 127 3.3.6.2. Wzmocnienie istniejących preferencji wyborców 127 3.3.6.3. Jednoczesna, wielokierunkowa zmiana preferencji niewielkiej liczby wyborców 127 3.3.6.4. Wpływ na percepcję hierarchii problemów społecznych u wyborców 129 3.3.6.5. Modyfikacja wizerunku kandydata 129 3.3.6.6. Zwiększenie poziomu wiedzy wyborców 129 3.3.6.7. Wzmocnienie poziomu zaufania do demokracji 130 3.3.7. Kontrowersje związane z debatami 130 3.3.8. Widownia 133 3.3.9. Podsumowanie 133 3.4. Telewizyjne wieczorne programy informacyjne 134 3.4.1. Wprowadzenie 134 3.4.2. Dziennikarstwo polityczne na rozdrożu 135 3.4.3. Journalistic values, czyli kryteria zawodowe 135 3.4.4. Dziennikarstwo interpretacyjne 135 3.4.5. Informacja społeczno-polityczna przekazem niszowym 137 3.4.6. Charakterystyka zawartości relacji dziennikarskich 138 3.4.7. Infotainment 141 3.4.8. The shrinking soundbite, czyli „zanikający” polityk 142 3.4.9. Jakość przekazu 143 3.4.10. Porównanie rzetelności dziennikarskiej telewizji kablowej z wielkimi sieciami 144 3.4.11. Ideologizacja przekazu dziennikarskiego?. 144 3.4.12. Intertekstualność, czyli media o mediach 147 3.4.13. Brak obiektywizmu 148 3.4.14. Podsumowanie 149 3.5. Nowe media polityczne 150 3.5.1. Media online 150 3.5.1.1. Wprowadzenie 150 3.5.1.2. Zalety mediów online 150 3.5.1.3. Wady mediów online 151 3.5.1.4. Odbiorcy 152 3.5.1.5. Wpływ polityczny internetu na poziom wiedzy, postawy oraz zachowanie obywateli 159 3.5.1.6. Podsumowanie 164 Rozdział 4 Główni uczestnicy komunikacji politycznej 167 4.1. Perspektywy głównych uczestników komunikacji politycznej 167 4.1.1. Wprowadzenie 167 4.1.2. Konsultanci polityczni i politycy 168 4.1.3. Dziennikarze i i management mediów 170 4.1.4. Obywatele 176 4.1.4.1. Zainteresowanie Amerykanów informacjami 176 4.1.4.2. Zainteresowanie polityką 177 4.1.4.3. Ocena działalności mediów 180 4.1.5. Środowisko akademickie 185 4.1.5.1. Koncentracja własności 186 4.1.5.2. Konglomeryzacja 187 4.1.5.3. Ograniczenie dziennikarstwa śledczego oraz różnorodności punktów widzenia 188 4.1.5.4. Autocenzura i hyperkomercjalizm 188 4.1.5.5. Niedoinformowanie elektoratu 188 4.1.5.6. Fragmentacja i polaryzacja widzów 189 4.1.5.7. Podsumowanie 189 4.2. Przekaz medialny a wiedza obywateli oraz partycypacja w życiu politycznym 190 4.2.1. Media a poziom wiedzy obywateli 190 4.2.2. Udział w życiu politycznym oraz postawy wobec niego 196 4.2.2.1. Spirala cynizmu 197 4.2.2.2. Spadek zaangażowania obywatelskiego Amerykanów 197 4.2.2.3. Absencja wyborcza 197 4.3. Propozycje reform systemu komunikacji politycznej 207 4.3.1. Wprowadzenie 207 4.3.2. Partie polityczne 207 4.3.3. Sieci telewizyjne 208 4.3.4. Administracja i ustawodawcy 209 4.3.5. Ruch na Rzecz Reformy Mediów 209 4.3.6. Dziennikarstwo obywatelskie 212 4.3.7. Dzień Deliberacji 212 Zakończenie 213 Summary 217 Kalendarium rozwoju komunikacji politycznej w USA 228 Załącznik (klucz kategoryzacyjny) 231 Bibliografia 239 Indeks nazwisk 262 Spis tabel 266 Spis rysunków i wykresów 269