MENU

Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2008

  • Seria / cykl: Komunikowanie

  • Autor: Tomasz Płudowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 74,00 zł
51,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych

Pierwsze w polskiej literaturze wszechstronne ujęcie zagadnienia komunikacji politycznej w amerykańskich kampaniach wyborczych! Książka: - przedstawia amerykański system medialny; - ukazuje praktykę oraz ocenę kampanii z perspektywy jej głównych uczestników: konsultantów politycznych, dziennikarzy oraz obywateli; - szczegółowo analizuje zawartość, regulacje oraz wpływ wszystkich czterech najważniejszych rodzajów przekazów wyborczych: spotów telewizyjnych, debat, programów informacyjnych, stron internetowych; - odpowiada na pytanie, w jakim stopniu przekazy medialne zawierają treści merytoryczne oraz czy dobrze służą obywatelom; - omawia zjawisko kryzysu komunikacji wyborczej; - zawiera propozycje reform systemu komunikacji politycznej. Publikacja interesująca dla studentów dziennikarstwa i nauk politycznych, stosunków międzynarodowych, uzupełniających studiów i kursów z zakresu marketingu politycznego, reklamy politycznej. Zainteresować może socjologów i badaczy kampanii wyborczych (sondażystów). (Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Tomasza Gobana-Klasa)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9
Komunikowanie polityczne jako pole badań w USA 10
Polskie badania nad komunikowaniem politycznym w USA 12
W poszukiwaniu informacji: obywatel pomiędzy marketingiem politycznyma dziennikarstwem interpretacyjnym. Metodologia pracy oraz miejsce niniejszejpublikacji wśród badań nad komunikacją polityczną 16
Rozdział 1 Komunikacja polityczna w USA – zarys problematyki 23
1.1. Komunikacja polityczna – definicje i koncepcje 23
1.2. Marketing polityczny, transformacja oraz profesjonalizacja komunikacji politycznejw drugiej połowie XX w 25
1.3. Kryzys komunikacji politycznej 31
1.4. Amerykański system komunikacji politycznej 38
	1.4.1. Pierwszoplanowa rola reklamy w komunikacji politycznej 39
	1.4.2. Konstrukcja świata politycznego w relacjach dziennikarskich 41
	1.4.3. Finansowanie kampanii: decydująca rola gromadzenia funduszy  41
	1.4.4. Wpływ Kolegium Elektorskiego 43
	1.4.5. Amerykańskie wybory w XXI w.  43
1.5. P odsumowanie 56
Rozdział 2 System medialny USA 57
2.1. Wprowadzenie 57
2.2. Współczesne tendencje w świecie mediów 58
2.3. Komercyjny charakter amerykańskiego systemu medialnego 60
2.4. Główne środki masowego przekazu 68
	2.4.1. Prasa 68
		2.4.1.1. Gazety codzienne. 68
		2.4.1.2. Czasopisma 70
	2.4.2. Media elektroniczne 71
		2.4.2.1. Radio 71
		2.4.2.2. Telewizja 72
		2.4.2.3. Nowe technologie 84
2.5. Podsumowanie 86
Rozdział 3 P rzekazy medialne 88
3.1. Charakterystyka środowiska informacyjnego 88
	3.1.1. Dominacja wizerunku 88
	3.1.2. Uproszczenie zagadnień oraz powtarzanie 90
	3.1.3. Negatywizm 91
	3.1.4. Prześwietlanie przeciwnika (opposition research) 91
	3.1.5. Zastosowanie metod marketingowych w polityce oraz kierowanie się sondażami 92
	3.1.6. Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji 93
3.2. Reklama telewizyjna 93
	3.2.1. Wprowadzenie 93
	3.2.2. Zawartość przekazu 94
		3.2.2.1. Skupienie na wizerunku kosztem treści merytoryczno-programowej 94
		3.2.2.2. Negatywizm 96
	3.2.3. Regulacje prawne 97
	3.2.4. Rys historyczny 98
	3.2.5. Forma reklamy 101
	3.2.6. Funkcja reklamy telewizyjnej 102
	3.2.7. Wpływ reklamy 104
	3.2.8. Analiza zawartości 105
		3.2.8.1. Reklama amerykańska 105
		3.2.8.2. Badania porównawcze: reklama amerykańska a reklama polska 112
	3.2.9. Podsumowanie 121
3.3. Debaty telewizyjne 122
	3.3.1. Wprowadzenie 122
	3.3.2. Regulacje prawne 122
	3.3.3. Rys historyczny 123
	3.3.4. Format debat 125
	3.3.5. Treść przekazów w debacie 126
	3.3.6. Wpływ debat 127
		3.3.6.1. Dotarcie do większej części elektoratu 127
		3.3.6.2. Wzmocnienie istniejących preferencji wyborców 127
		3.3.6.3. Jednoczesna, wielokierunkowa zmiana preferencji niewielkiej liczby wyborców 127
		3.3.6.4. Wpływ na percepcję hierarchii problemów społecznych u wyborców 129
		3.3.6.5. Modyfikacja wizerunku kandydata 129
		3.3.6.6. Zwiększenie poziomu wiedzy wyborców 129
		3.3.6.7. Wzmocnienie poziomu zaufania do demokracji 130
	3.3.7. Kontrowersje związane z debatami 130
	3.3.8. Widownia 133
	3.3.9. Podsumowanie 133
3.4. Telewizyjne wieczorne programy informacyjne 134
	3.4.1. Wprowadzenie 134
	3.4.2. Dziennikarstwo polityczne na rozdrożu 135
	3.4.3. Journalistic values, czyli kryteria zawodowe 135
	3.4.4. Dziennikarstwo interpretacyjne 135
	3.4.5. Informacja społeczno-polityczna przekazem niszowym 137
	3.4.6. Charakterystyka zawartości relacji dziennikarskich 138
	3.4.7. Infotainment 141
	3.4.8. The shrinking soundbite, czyli „zanikający” polityk 142
	3.4.9. Jakość przekazu 143
	3.4.10. Porównanie rzetelności dziennikarskiej telewizji kablowej z wielkimi sieciami 144
	3.4.11. Ideologizacja przekazu dziennikarskiego?. 144
	3.4.12. Intertekstualność, czyli media o mediach 147
	3.4.13. Brak obiektywizmu 148
	3.4.14. Podsumowanie 149
3.5. Nowe media polityczne 150
	3.5.1. Media online 150
		3.5.1.1. Wprowadzenie 150
		3.5.1.2. Zalety mediów online 150
		3.5.1.3. Wady mediów online 151
		3.5.1.4. Odbiorcy 152
		3.5.1.5. Wpływ polityczny internetu na poziom wiedzy, postawy oraz zachowanie obywateli 159
		3.5.1.6. Podsumowanie 164
Rozdział 4 Główni uczestnicy komunikacji politycznej 167
4.1. Perspektywy głównych uczestników komunikacji politycznej 167
	4.1.1. Wprowadzenie 167
	4.1.2. Konsultanci polityczni i politycy 168
	4.1.3. Dziennikarze i i management mediów 170
	4.1.4. Obywatele 176
		4.1.4.1. Zainteresowanie Amerykanów informacjami 176
		4.1.4.2. Zainteresowanie polityką 177
		4.1.4.3. Ocena działalności mediów 180
	4.1.5. Środowisko akademickie 185
		4.1.5.1. Koncentracja własności 186
		4.1.5.2. Konglomeryzacja 187
		4.1.5.3. Ograniczenie dziennikarstwa śledczego oraz różnorodności punktów widzenia 188
		4.1.5.4. Autocenzura i hyperkomercjalizm 188
		4.1.5.5. Niedoinformowanie elektoratu 188
		4.1.5.6. Fragmentacja i polaryzacja widzów 189
		4.1.5.7. Podsumowanie 189
4.2. Przekaz medialny a wiedza obywateli oraz partycypacja w życiu politycznym 190
	4.2.1. Media a poziom wiedzy obywateli 190
	4.2.2. Udział w życiu politycznym oraz postawy wobec niego 196
		4.2.2.1. Spirala cynizmu 197
		4.2.2.2. Spadek zaangażowania obywatelskiego Amerykanów 197
		4.2.2.3. Absencja wyborcza 197
4.3. Propozycje reform systemu komunikacji politycznej 207
	4.3.1. Wprowadzenie 207
	4.3.2. Partie polityczne 207
	4.3.3. Sieci telewizyjne 208
	4.3.4. Administracja i ustawodawcy 209
	4.3.5. Ruch na Rzecz Reformy Mediów 209
	4.3.6. Dziennikarstwo obywatelskie 212
	4.3.7. Dzień Deliberacji 212
Zakończenie 213
Summary  217
Kalendarium rozwoju komunikacji politycznej w USA 228
Załącznik (klucz kategoryzacyjny) 231
Bibliografia 239
Indeks nazwisk 262
Spis tabel  266
Spis rysunków i wykresów 269
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

28,70 zł
41,00 zł

Psychologia języka i komunikacji

Pierwsze wydanie Psychologii języka uzyskało w 2004 roku Nagrodę im. Władysława Witwickiego, przyznawaną przez Wydział I Nauk Społecznych Polskiej Akademii Nauk Rozważania tej książki koncentrują się na dwóch podstawowych funkcjach...
15,75 zł
21,00 zł

System polityczny współczesnych Włoch. Dynamika zmian

Prezentowana publikacja przybliża system polityczny Włoch od początku lat 90. XX wieku do chwili obecnej. Towarzysząca mu dynamika zmian czynią opisywany okres niezwykle ciekawym w obszarze badań politologicznych, ale też historycznych, socjologicznych...
15,30 zł
17,00 zł

Lingwistyczno-logopedyczne podstawy komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Ujęcie metodologiczne

Książka jest prezentacją nowego obszaru badawczego, odkrytego na styku lingwistyki, logopedii i komunikacji alternatywnej […]. Obszar ten pozwoliłautorowi dostrzec i zinterpretować nowe zjawiska, które ukrywały się za dotychczas sto...
64,68 zł
92,40 zł

Na drodze do wyjaśnienia problemów politycznych. Księga jubileuszowa ofiarowana Profesorowi Markowi Barańskiemu

Niniejsza publikacja zawiera artykuły podejmujące analizę problematyki mieszczącej się w zainteresowaniach nauki o polityce. Autorzy rozważają zagadnienia odnoszące się do teorii polityki, myśli społecznej i politycznej, systemów politycznych, s...
8,40 zł
12,00 zł

Wybór listów politycznych

Zebrane w tomie listy Zygmunta Krasińskiego zostały podzielone na części: Polska, Rosja, Europa, rewolucja, demokracja, historiozofia. Krasiński starał się udzielić odpowiedzi na pytania stawiane powszechnie już po powstaniu listopadowym: o przyczyny p...
21,15 zł
23,50 zł

Lobbing jako proces komunikacji

„Lobbing jako proces komunikacji” - książka autorstwa Antoniego Benedikta - porusza niezwykle ważki temat planowanych korzyści określonych grup interesu wpływających na proces podejmowania decyzji przez decydentów, głównie po...
20,70 zł
23,00 zł

Planowanie eksperymentów z wieloma zmiennymi w badaniach komunikacji marketingowej

W dobie nastawienia na efektywność ekonomiczną podejmowanie decyzji w zakresie komunikacji marketingowej bez wstępnego testowania przekazu lub narzędzi czy też bez oceny efektów wcześniej stosowanych rozwiązań jest nieracjonalne i ryzykowne. Pot...
24,50 zł
35,00 zł

Teatr władzy – kreowanie wizerunku politycznego w kontekście teorii dramaturgicznej. Studium socjologiczne na przykładzie kampanii prezydenckiej 2020 roku w Polsce

Kampanie polityczne są nieodzowną częścią życia społecznego współczesnego świata. Wpływają na wybory obywateli, a co za tym idzie – przyszły kształt państw. W swojej dynamice wykorzystują narzędzia socjotechniki i kreowania wizerunku. Poli...
33,68 zł
44,90 zł

Krótka historia myśli politycznej

Książka Marcina Króla to klasyczna pozycja z zakresu historii myśli politycznej, która do lat nie schodzi z sylabusów kierunków humanistycznych. Wybitny polski historyk idei i filozof polityki sięga tu po najważniejszych now...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!