Audyt finansowy we współczesnych systemach społecznych
Jest to pozycja prezentująca aktualne i ważne, znajdujące się w polu recepcji kilku dyscyplin naukowych problemy, których waga jest niezmiernie istotna nie tylko dla współczesnych przedsiębiorstw. W zasadzie można stwierdzić, że jest to publikacja poruszająca treści ważne dla wszystkich tych, "którzy oddziałują na przedsiębiorstwo i na których przedsiębiorstwo wpływa". Zorientowana jest ona na realizację zadań o charakterze teoretycznym i praktycznym, przyczyniając się do wypełnienia luki istniejącej w tym zakresie w polskim piśmiennictwie.
Prof. dr hab. Magdalena Jerzemowska
Uniwersytet Gdański
Niniejsza książka ma wysoki poziom merytoryczny, jest napisana przy wykorzystaniu ogromnego zasobu literatury światowej z tego zakresu. W polskim piśmiennictwie jest to pozycja oryginalna i o innowacyjnym charakterze. Takiej pozycji na temat audytu finansowego do tej pory w polskim języku nie było. Autorka udowodniła, poprzez szerokie studia literaturowe, a także badania własne, postawione w pracy hipotezy mówiące o tym, że audyt ulega systematycznym przeobrażeniom w czasie, lecz te przeobrażenia nie nadążają w pełni za oczekiwaniami zleceniodawców usług audytorskich. Dlatego występuje luka między wartością audytu a oczekiwaniem na jego wartość. Autorka wskazała na czynniki determinujące występowanie tej luki. Cenne są uwagi autorki zawarte w podsumowaniu odnośnie do wyzwań przyszłościowych w zakresie audytu finansowego.
Prof. dr hab. Wiktor Gabrusewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-7359-3
- ISBN druku: 978-83-264-3343-6
- Liczba stron: 184
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 1. Miejsce audytu finansowego w organizacjach 17 1.1. Audyt finansowy jako czynnik integrujący rynki finansowe 17 1.2. Audyt finansowy w środowisku organizacji 19 1.3. Audyt finansowy jako element ładu korporacyjnego 22 1.4. Komitet audytu, kontrola wewnętrzna i audytorzy finansowi 25 1.5. Sprawozdawczość finansowa jako narzędzie ładu korporacyjnego 34 2. Teorie popytu na usługi audytorskie 40 2.1. Klasyczne teorie audytu finansowego Limperga oraz Mautza i Sharafa 40 2.2. Zapotrzebowanie na usługi audytorskie 42 2.3. Luka oczekiwań odnośnie do audytu finansowego 47 2.4. Hipotezy wyjaśniające popyt na usługi audytorskie 50 2.5. Audyt finansowy a teoria agencji 54 2.6. Audyt finansowy w teoriach behawioralnych 56 3. Rozwój modeli i standardów audytu finansowego 60 3.1. Rozwój praktyki audytu finansowego - rys historyczny 60 3.2. Międzynarodowa harmonizacja standardów audytu finansowego - projekt IFAC 67 3.3. Wykorzystanie informacji o ładzie korporacyjnym w procesie audytu finansowego 73 4. Efekty pracy audytora - zmiany w modelu sprawozdawczości audytu finansowego 80 4.1. Ewolucja modelu sprawozdawczości audytu finansowego 80 4.2. Obszary badań w zakresie modelu sprawozdawczości audytora finansowego 88 4.3. Użyteczność sprawozdań audytora finansowego w warunkach polskich 92 4.4. Kierunki reform w zakresie modelu sprawozdawczości audytu finansowego 98 5. Zagadnienia (samo)regulacji usług audytorskich 104 5.1. Podejścia do regulacji usług audytorskich w gospodarce rynkowej 104 5.2. Ustawa SOX jako pierwowzór zmian regulacyjnych audytu finansowego 107 5.3. Rozwój regulacji dotyczących usług audytorskich w Unii Europejskiej - perspektywa historyczna 116 5.4. Regulacje dotyczące audytu finansowego w Polsce 124 5.5. Porównanie struktur regulacyjnych w Polsce i USA 129 6. Firma audytorska jako organizacja wiedzy 132 6.1. Niezależność jako podstawowa koncepcja wpływająca na jakość świadczonych usług 132 6.2. Standardy etyczne audytorów jako mechanizm budowania reputacji 137 6.3. Wybrane zagadnienia związane z zarządzaniem wiedzą w firmach audytorskich 145 Podsumowanie wyników badań 153 Bibliografia 161 Indeks 181