Biznes po chińsku
Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.
Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej.
Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8231-264-5
- ISBN druku: 978-83-8231-263-8
- Liczba stron: 236
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Kamil Biernat) Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? (Kamil Biernat) Wstęp Czy powinniśmy pójść w ślady Węgier? Czy samodzielna współpraca Węgier z Chinami jest opłacalna? Gdzie leży więc problem? Wnioski Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej (Liwei Cai, Luan Jingxian) Wstęp Polski biznes w Chinach – historia i współczesność Problemy polskich inwestycji w Chinach Rozwiązania i środki zaradcze zgodne z przepisami ChRL Rozwiązywanie sporów Jak sprawdzić swojego kontrahenta? (Karol Czekałowski) Co to jest weryfikacja? Po co weryfikować? Do czego prowadzi brak weryfikacji? Weryfikacja podmiotu – czyli jak i gdzie? Umowa, umowa i jeszcze raz umowa Podsumowanie Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi (Kamil Biernat) Współpracując z podmiotami z Chin, zawsze zawieraj pisemną umowę Co dokładnie zyskasz, zawierając pisemną umowę z kontrahentem chińskim? Główne elementy umowy Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku (Beata Frenkiel) Słowo wstępne Jak to działa, czyli sądy, orzeczenia i społeczeństwo Krótka historia praw własności intelektualnej w Chinach Lokalizacja prawa System ochrony znaku towarowego w Chinach System praw autorskich w Chinach Co robić w razie naruszeń praw własności intelektualnej w Chinach? Zakończenie Zostałem oszukany! Co mam zrobić? (Karol Czekałowski) Wstęp Struktura oszustwa Co robić? Czego nie robić? Spory z kontrahentami chińskimi – aspekty praktyczne (Kamil Biernat) Wstęp Ale dlaczego w Chinach? Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. (Sofya Chashchina) Wstęp Polsko-chińskie relacje biznesowe O spółce Amica S.A. Biuro Chińskie Nawiązywanie relacji biznesowych Negocjacje biznesowe Codzienna komunikacja Kwestie kulturowe Zakończenie Jak rozmawiać z Chińczykami? (Marek Kądzielski) Wprowadzenie Kulturowa odmienność Chińczyków Podsumowanie Jak pracują Chińczycy? (Maria Kądzielska) Wstęp Charakterystyka chińskich zwyczajów biznesowych Przygotowanie do spotkania biznesowego Negocjacje Wspólny czas wolny Podsumowanie Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach (Stanisław Szufrajda) Wstęp Ile kosztuje jeden tweet? Koszykówka i polityka Między łososiem a Pokojową Nagrodą Nobla „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Komunistycznej Partii Chin Jest o czym pisać. Szybki przegląd innych bojkotów Zakończenie Notki o autorach