Biznes w internecie
Książka wyróżniona w konkursie na najlepszą publikację o tematyce ekonomicznej 2011/2012 w kategorii "Systemy informatyczne w biznesie"
Publikacja nominowana do nagrody "Economicus" Dziennika Gazety Prawnej.
Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych
Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Została przygotowana przez specjalistów od lat związanych z biznesem internetowym w Polsce, pracujących dla Money.pl, jednej z największych grup internetowych w kraju.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi m.in. na pytania:
Co zrobić, by szybko zbudować wizerunek firmy w internecie?
Jak sprzedawać w sieci i skutecznie się w niej reklamować?
W jaki sposób wypromować markę w wyszukiwarce Google?
Kiedy warto, a kiedy nie, promować się na Facebooku?
Ile kosztuje promocja on-line i na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii reklamowych?
Książka jest kompleksowym poradnikiem o promowaniu, sprzedaży oraz budowaniu wizerunku marek, firm, produktów i osób w najszybciej rozwijającym się dziś medium. Autorzy opisują w nim szczegółowo wszystkie istotne narzędzia on-line i radzą, jak je wykorzystać w praktyce.
Czytelnik dowie się, jak stworzyć dobrą stronę WWW lub sklep internetowy, jakie metody są najlepsze do promowania sprzedaży, a jakie sprawdzają się w działaniach PR. Znajdzie tu także rady, jak wybrać agencję bądź freelancera do przygotowania strony WWW lub kampanii promocyjnej i na co uważać przy współpracy ze zleceniobiorcą. Dowie się też, jak badać skuteczność prowadzonych działań.
Adresaci:
Poradnik jest adresowany do przedsiębiorców oraz menedżerów marketingu i PR, którzy chcą wykorzystać internet do promocji swojego biznesu. Może też być przydatny każdemu, kto chce uruchomić swój własny e-biznes.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5130-0
- ISBN druku: 978-83-264-3830-1
- EAN: 9788326451300
- Liczba stron: 212
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach str. 9 1. Firmowa strona WWW - jak ją stworzyć i ile to kosztuje? str. 11 Czym kierować się przy wyborze domeny? str. 11 Jakiego hostingu potrzebuje strona firmowa? str. 14 Co to jest CMS? str. 15 Jak zaprojektować stronę internetową? str. 17 2. Zawartość firmowej strony internetowej str. 20 Co powinno znaleźć się na stronie internetowej firmy? str. 20 Co to jest newsletter? str. 24 Co to jest blog firmowy i jak go pisać? str. 24 3. Pomiar popularności witryny str. 28 Jak mierzy się oglądalność strony internetowej? str. 28 Co można wyczytać ze wskaźników popularności strony? str. 31 Jakie są źródła ruchu na stronie internetowej? str. 32 Dla kogo Google Analytics? str. 34 Dla kogo GemiusTraffic? str. 35 Jak korzystać z systemu statystyk Google Analytics? str. 36 Jak przeprowadzić badania jakościowe użytkowników? str. 37 4. Obecność strony internetowej w wyszukiwarce Google str. 40 Na czym polega marketing w wyszukiwarkach? str. 40 Dlaczego Google? str. 42 Czym jest pozycjonowanie strony internetowej? str. 44 Czym jest PageRank i jak pozyskiwać linki dla strony internetowej? str. 47 Jak zbudować stronę przyjazną wyszukiwarce? str. 49 Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO witryny internetowej? str. 51 Jak pisać tekst, by dobrze pozycjonował się w Google? str. 52 Czym jest "black hat SEO"? str. 52 Jak wybrać firmę świadczącą usługi pozycjonowania? str. 53 Czy warto reklamować się w Google? str. 57 Jak badać skuteczność działań reklamowych w Google? str. 60 Jak optymalizować kampanię w Google Adwords? str. 61 5. Promowanie się w internecie str. 64 Do jakich odbiorców można dotrzeć w internecie? str. 64 Jakie są metody promocji w sieci i które z nich wybrać? str. 65 Czym jest marketing szeptany? str. 69 Jak wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych? str. 73 W jakich katalogach i wyszukiwarkach firm warto być obecnym? str. 75 Jak zorganizować konkurs w internecie? str. 76 Czy promować firmę za pomocą blogu eksperckiego? str. 78 Jak prowadzić internetowe centrum prasowe? str. 80 Czy w portalu trzeba oddzielać treści reklamowe od redakcyjnych? str. 85 Jak współpracować z agencją, której firma zleca promocję w internecie? str. 85 6. Reklamowanie się w internecie str. 90 Dlaczego warto reklamować się w sieci? str. 90 Jakie są rodzaje reklam internetowych? str. 92 Jakie są modele emisji reklam internetowych? str. 93 Jak mierzy się skuteczność reklam internetowych? str. 94 Jakie są formy reklamy display? str. 95 Jak rozesłać skuteczny mailing reklamowy? str. 100 Które formy reklamy internetowej są najskuteczniejsze? str. 104 Czy warto kupować reklamę wideo? str. 107 Czy warto reklamować się na zdjęciach? str. 109 Jak reklamować się kontekstowo w internecie? str. 111 Gdzie kupuje się reklamę internetową? str. 113 Na jakie praktyki portali internetowych powinni uważać reklamodawcy? str. 116 Jak rozwija się rynek reklamy internetowej? str. 119 7. Promocja firmy w mediach społecznościowych str. 122 Na czym polega siła mediów społecznościowych? str. 122 W jakich portalach społecznościowych warto być obecnym? str. 123 Jak założyć profil firmy na Facebooku i pozyskać fanów? str. 124 Z jakimi zagrożeniami musimy się liczyć, utrzymując konto w portalu społecznościowym? str. 128 8. Sprzedaż produktów przez internet str. 130 Co trzeba zrobić, aby uruchomić sklep internetowy? str. 130 Jak zadbać o użyteczność sklepu internetowego? str. 133 Jakie rodzaje płatności internetowych powinien udostępniać e-sklep? str. 141 Jakie metody dostawy produktów powinny być dostępne w sklepie internetowym? str. 142 Jak monitorować statystyki sprzedaży? str. 142 Jak zwiększać konwersję w sklepie internetowym? str. 143 Jak promować sklep internetowy? str. 145 Jak reklamować się w porównywarkach cen? str. 146 Jak wykorzystać newsletter do promocji sprzedaży? str. 148 Czy warto sprzedawać produkty przez Allegro? str. 149 Co to są zakupy grupowe? str. 156 Jacy są klienci sklepów internetowych i co w nich kupują? str. 158 Jak rozwija się handel internetowy w Polsce? str. 160 Jakie są polskie sklepy internetowe? str. 161 9. Sprzedaż produktów i usług finansowych w sieci str. 164 Jak działa firma zajmująca się pośrednictwem finansowym on-line? str. 164 Na sprzedaży jakich produktów finansowych zarabia się najwięcej? str. 165 Jakich produktów finansowych użytkownicy najczęściej szukają za pomocą Google? str. 166 Samemu czy z pośrednikiem finansowym on-line? str. 167 Dlaczego klienci kupują u pośredników? str. 171 Masz własną stronę WWW? Możesz zarabiać na e-finansach! str. 174 Finansowe społeczności w internecie - czy tu są pieniądze? str. 176 10. Badania internetu str. 179 Co pokazuje Megapanel PBI/Gemius? str. 179 Czym jest badanie Alexa.com? str. 184 Jakie narzędzia badawcze oferuje Google? str. 189 11. Działalność w internecie - kwestie prawne str. 193 Jak założyć firmę działającą w internecie? str. 193 Jakie są wymogi dotyczące ochrony danych osobowych użytkowników witryny? str. 198 Jak stworzyć regulamin sklepu internetowego? str. 201 Zabezpiecz się! str. 205 Indeks str. 207