MENU

Diagnostyka edukacyjna

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2021

  • Autor: Bolesław Niemierko

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 119,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 59,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

71,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Diagnostyka edukacyjna

Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych:
• Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej.
• Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej.
• Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa do pierwszego wydania  11
Przedmowa do drugiego wydania  13
Część I. Przedmiot diagnozy 15
Rozdział 1. Uczenie się i kształcenie   17
	1.1. Uczenie się  19
	1.2. Modele uczenia się   19
	1.3. Sprawczość i wspólnotowość ucznia  28
	1.4. Nauczanie, wychowanie i kształcenie  29
Najważniejsze pojęcia rozdziału 34
Zalecenia   35
Podstawowa literatura   36
Rozdział 2. Diagnoza i diagnostyka edukacyjna 37
	2.1. Paradygmaty diagnostyki edukacyjnej  39
	2.2. Diagnoza pełna i cząstkowa 46
	2.3. Krytyka diagnostyki edukacyjnej   47
Najważniejsze pojęcia rozdziału 48
Zalecenia   49
Podstawowa literatura   49
Rozdział 3. Diagnosta i jego praca  51
	3.1. Diagnosta edukacyjny 53
	3.2. Kontakt diagnostyczny  56
	3.3. Problemy etyczne diagnostyki edukacyjnej 61
	3.4. Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce   65
Najważniejsze pojęcia rozdziału 67
Zalecenia   67
Podstawowa literatura   68
Część II. Metody diagnostyczne 69
Rozdział 4. Pomiar jako podstawa diagnostyki edukacyjnej 71
	4.1. Skale pomiarowe  73
	4.2. Pomiar sprawdzający i różnicujący  79
	4.3. Narzędzia diagnozowania   82
	4.4. Etapy przygotowań do pomiaru edukacyjnego   92
Najważniejsze pojęcia rozdziału 93
Zalecenia   94
Podstawowa literatura   95
Rozdział 5. Planowanie narzędzi diagnozowania  97
	5.1. Operacjonalizacja celów kształcenia  99
	5.2. Taksonomie celów kształcenia  100
	5.3. Holizm i atomizm w planowaniu narzędzi pomiaru  104
Najważniejsze pojęcia rozdziału 110
Zalecenia   111
Podstawowa literatura   111
Rozdział 6. Konstrukcja i analiza elementów narzędzi diagnozowania  113
	6.1. Zasady konstrukcji elementów narzędzi diagnozy  115
	6.2. Analiza elementów   124
	6.3. Banki elementów  132
Najważniejsze pojęcia rozdziału 137
Zalecenia   138
Podstawowa literatura  139
Rozdział 7. Analiza i ocena narzędzia diagnozowania 141
	7.1. Hierarchia niezbędnych właściwości pomiaru pedagogicznego 143
	7.2. Bezstronność sytuacji diagnostycznej  144
	7.3. Dokładność punktowania elementów narzędzia 147
	7.4. Rzetelność diagnozowania   151
	7.5. Trafność diagnozowania  157
	7.6. Obiektywizm diagnozy  163
Najważniejsze pojęcia rozdziału 165
Zalecenia   167
Podstawowa literatura   168
Rozdział 8. Nieformalne metody diagnostyczne  169
	8.1. Odrębność metodologiczna nieformalnej diagnostyki edukacyjnej   171
	8.2. Obserwacja   175
	8.3. Nauczycielski pomiar dydaktyczny 177
	8.4. Analiza dokumentów 179
	8.5. Rozmowa diagnostyczna   181
	8.6. Ankieta audytoryjna 183
	8.7. Eksperyment 185
Najważniejsze pojęcia rozdziału 188
Zalecenia   189
Podstawowa literatura   190
Część III. Wyniki diagnozy 191
Rozdział 9. Diagnoza osiągnięć w dziedzinie emocjonalnej   193
	9.1. Pozycja społeczno-ekonomiczna rodziny ucznia 195
	9.2. Styl wychowania w rodzinie 198
	9.3. Osobowość, lęk, samoocena i podmiotowość ucznia  200
	9.4. Motywacja do uczenia się   203
	9.5. Uspołecznienie i rozwój moralny   208
	9.6. Wspólnota dydaktyczna i pozycja ucznia w zespole  210
Najważniejsze pojęcia rozdziału 213
Zalecenia   215
Podstawowa literatura   215
Rozdział 10. Diagnoza osiągnięć w dziedzinie poznawczej   217
	10.1. Schematy, style i strategie poznawcze 219
	10.2. Wymagania dydaktyczne   223
	10.3. Sprawdzanie osiągnięć poznawczych  225
	10.4. Dwa rodzaje oceniania szkolnego 228
	10.5. Skala stopni szkolnych  233
	10.6. Komunikowanie oceny osiągnięć poznawczych 235
Najważniejsze pojęcia rozdziału 237
Zalecenia   238
Podstawowa literatura 239
Rozdział 11. Egzaminy zewnętrzne  241
	11.1. Rodzaje egzaminów 243
	11.2. Standardy egzaminu doniosłego   246
	11.3. Efekt egzaminatora 249
	11.4. Wyniki egzaminu zewnętrznego   252
	11.5. Edukacyjna wartość dodana  256
	11.6. Perspektywy egzaminów zewnętrznych 262
Najważniejsze pojęcia rozdziału 268
Zalecenia   269
Podstawowa literatura   270
Rozdział 12. Diagnoza osiągnięć placówki edukacyjnej  271
	12.1. Rozwój osiągnięć ucznia i jego wspomaganie   273
	12.2. Wpływ szkoły na osiągnięcia uczniów   273
	12.3. Kierowanie placówką edukacyjną 281
	12.4. Szkoła jako instytucja samoucząca się   287
Najważniejsze pojęcia rozdziału 289
Zalecenia   290
Podstawowa literatura   290
Rozdział 13. Diagnoza osiągnięć edukacyjnych kraju 291
	13.1. Diagnostyka edukacyjna w skali międzynarodowej  293
	13.2. Diagnostyka rozwojowa systemów edukacyjnych  295
	13.3. Metodologiczne problemy wielkich badań edukacyjnych  296
	13.4. Międzynarodowe badania edukacyjne   300
	13.5. Znaczenie porównań międzynarodowych dla rozwoju systemów edukacyjnych 308
Najważniejsze pojęcia rozdziału 309
Zalecenia   310
Podstawowa literatura   311
Rozdział 14. Ewaluacja w edukacji jako pochodna diagnozy 313
	14.1. Pojęcie i pole działania ewaluacji 315
	14.2. Modele ewaluacji   319
	14.3. Ewaluator edukacyjny  322
Najważniejsze pojęcia rozdziału 324
Zalecenia   324
Podstawowa literatura 325
Bibliografia 327
Indeks nazwisk   351
Indeks rzeczowy   357
Nota o Autorze   371
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

23,40 zł
30,00 zł

Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej

Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym z...
77,35 zł
119,00 zł

Diagnostyka laboratoryjna w pielęgniarstwie i położnictwie

Kompendium wiedzy na temat diagnostyki laboratoryjnej adresowane do pielęgniarek i położnych. Dzięki doświadczeniu znanych i cenionych specjalistów – lekarzy oraz diagnostów laboratoryjnych powstała nowoczesna i aktualna publikacja....
14,36 zł
16,70 zł

Integracja edukacyjna a integracja społeczna

Książka jest próbą diagnozy prognostycznych kryteriów integracyjnego kształcenia dla społecznej integracji dorosłych osób niedosłyszących. Wpisuje się w trwający od lat 70. XX wieku dyskurs o normalizacyjnych efektach tej formy edu...
31,04 zł
39,80 zł

Wyspy oporu edukacyjnego

Książkę tę autor napisał z myślą o tych polskich nauczycielach, którzy potwierdzili swoim zapałem i radykalnością innowacyjnego zaangażowania dostrzegli w idei klas autorskich ogromną szansę na zmianę samych siebie, swojego warsztatu pracy, swoi...
44,40 zł
74,00 zł

Specjalne potrzeby edukacyjne

Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka om&oac...
21,00 zł
30,00 zł

Horyzontalne nierówności edukacyjne we współczesnej Polsce

Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwsz...
220,35 zł
339,00 zł

Diagnostyka obrazowa w pediatrii

Nowoczesna publikacja z zakresu diagnostyki obrazowej w pediatrii. W książce przedstawiono podstawy diagnostyki i różnicowania patologii obejmujących wiek rozwojowy. Zwrócono uwagę na odrębności wynikające z norm wiekowych, także odrębnoś...
32,40 zł
36,00 zł

Gra planszowa "Asertywność" dla dzieci 6-9 lat (do druku). Pomoc edukacyjna

Zastanawiasz się, jak nauczyć młodsze dzieci asertywności w sposób angażujący i efektywny? Oto gra planszowa "Asertywność" przeznaczona dla dzieci w wieku 6-9 lat. Specjalnie zaprojektowana dla nauczycieli, pedagogów, psycholog&...
37,80 zł
45,00 zł

Obywatelska polityka edukacyjna. Koprodukcja i współtworzenie

Podjęte przez Annę Ciepielewską-Kowalik kwestie związane z obywatelską polityką edukacyjną i jej szczególnymi formami: koprodukcją i współtworzeniem, są unikatowe w polskim dyskursie i równocześnie bardzo ważne w świetle wspó...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!