Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo
Pomimo istniejących obecnie krytycznych sądów na temat internatu, jest on nadal instytucją najbardziej ze wszystkich uprawomocnioną do rozwijania procesów opieki i wychowania. Odnosi się to również do wychowania rewalidacyjnego. Podejmując próbę analizy funkcjonowania internatu oraz efektywności stosowanych w nim metod wychowania, przyjęto tezę, że istotnym warunkiem uzyskiwania sukcesów edukacyjno-wychowawczych, jest stosowanie odpowiednio dobranych metod wychowawczych polegających na kompensowaniu braków i deficytów rozwojowych wychowanków
o obniżonej sprawności umysłowej.
Podjęty w pracy temat analizowania tematyki związanej z funkcjami internatu i efektywnością działań w nim realizowanych może posłużyć opiekunom-praktykom do opracowywania takich metod pracy wychowawczej, które w znaczący sposób wpłyną na wychowanków.
Książka powstała w celu poszerzenia istniejącej już wiedzy teoretycznej niezbędnej do tworzenia takiego modelu internatu, który pozwoliłby na kompensowanie deficytów rozwojowych wychowanków upośledzonych umysłowo, dając im możliwość pełnego uczestniczenia w życiu społecznym, ekonomicznym i kulturalnym społeczeństwa, do którego należą.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-778-6
- ISBN druku: 83-7308-494-0
- Liczba stron: 150
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rozdział pierwszy Praca wychowawcza i rewalidacyjna z osobami o obniżonej sprawności umysłowej 1. Uzasadnienie wyboru tematu 2. Istota i charakterystyka niepełnosprawności umysłowej 2.1. Definicje pojęć 2.2. Cechy dzieci o obniżonej sprawności umysłowej 3. Podstawowe założenia wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych 3.1. Organizowanie procesu wychowania w placówkach specjalnych 3.2. Kształtowanie kompetencji społecznych osób o obniżonej sprawności umysłowej 3.3. Stan badań nad kompetencjami społecznymi osób upośledzonych umysłowo 4. Kierunki rewalidacji niepełnosprawnych umysłowo 4.1. Strategie i procedury w procesie rewalidacji 4.2. Wybrane nowatorskie metody aktywizujące w rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo 5. Miejsce internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo 5.1. Internat jako placówka społeczna w systemie oświaty i wychowania 5.2. Struktura modelu organizacyjnego internatu 5.3. Funkcje internatu w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym 5.4. Kompensacyjne metody, formy i typy zajęć stosowane w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w internacie Rozdział drugi Organizacja badań własnych 1. Przedmiot i cele badań 2. Problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne 3. Procedura badań 3.1. Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.2. Sposób opracowania wyników badań 3.3. Teren, organizacja i przebieg badań 3.4. Charakterystyka badanych grup