Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich
W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży. W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży i danego rynku zagranicznego. Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko – jako zdolność wszystkich podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji. Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej, z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych i zagranicznych).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-076-8
- ISBN druku: 978-83-7865-076-8
- Liczba stron: 338
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych 16 1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw 16 1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności 28 1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw 40 1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw – ustalenia literaturowe i badania eksploracyjne 49 Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich 62 2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii 62 2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw 66 2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty 76 2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty w wybranych państwach europejskich 98 Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich 140 3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 140 3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 143 3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera 163 3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na rynkach europejskich 167 Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 175 4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa 175 4.2. Klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa 178 4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 182 4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa – koncepcja łańcucha wartości 191 4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na wybranych rynkach europejskich 205 Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich 219 5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa 219 5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa 222 5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności pomiędzy instrumentami 230 5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na wybranych rynkach europejskich 240 Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich w przekroju branżowym 258 6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej na wybranych rynkach zagranicznych 259 6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży kosmetycznej na rynkach europejskich 267 6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej na analizowanych rynkach zagranicznych 274 Podsumowanie 282 Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński 288 Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich. Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę 296 Bibliografia 298 Wykaz tabel 228 Wykaz rysunków 331