Kształtowanie kompetencji menedżerskich personelu medycznego w szpitalach
Autor skupia się na kompetencjach menedżerskich, a ściślej na kompetencjach kadry kierowniczej szpitali. Taki wybór pola badawczego zasługuje niewątpliwie na pełną akceptację, jeśli wziąć pod uwagę odrębność, jaką nacechowana jest działalność szpitali.
Z recenzji prof. dr hab. inż. Małgorzaty Elżbiety Gablety Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Prezentowana rozprawa ma charakter pełny i komplementarny, a jej największą zaletą jest rzeczywiste połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką. Było to możliwe dzięki rozległej wiedzy Autora z zakresu problematyki zarządzania zasobami ludzkimi oraz specyfiki organizacyjnej szpitali. Połączenie tych dwóch dziedzin pozwoliło na kreślenie szeroko zarysowanego wywodu teoretycznego, pozostającego w pełnej harmonii z omawianymi w dalszej części kompetencjami personelu medycznego.
Z recenzji dr. hab. Łukasza Gawła Uniwersytet Jagielloński
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-3547-4
- ISBN druku: 978-83-233-3547-4
- Liczba stron: 256
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie problematyki kompetencji pracowników 11 1.1. Ujęcie kompetencji w naukach o zarządzaniu 11 1.2. Analiza pojęciowa zagadnienia kompetencji na podstawie literatury przedmiotu 14 1.3. Typologie kompetencji w naukach o zarządzaniu 20 1.4. Struktura kompetencji interpersonalnych 28 1.5. Znaczenie kompetencji w funkcjonowaniu organizacji 36 1.6. Doskonalenie kompetencji pracowniczych 37 Rozdział 2. Kompetencje personelu medycznego 40 2.1. Organizacja pracy w szpitalach 41 2.2. Struktura zawodowa personelu medycznego 50 2.3. Kompetencje zawodowe personelu medycznego 52 2.4. Ścieżka profesjonalna lekarzy 57 2.5. Ścieżka profesjonalna pielęgniarek 59 2.6. Składowe kompetencji menedżerskich w organizacji szpitalnej 60 Rozdział 3. Metodologia badań empirycznych 64 3.1. Proces analizy kompetencji menedżerskich 64 3.2. Prezentacja pola badawczego 67 3.3. Formułowanie celów oraz hipotez badawczych 68 3.4. Dobór próby badawczej 70 3.5. Charakterystyka narzędzi pomiarowych 72 3.6. Wnioski z badań pilotażowych 74 3.7. Wielokryteriowe przedstawienie podmiotów badania 75 3.8. Prezentacja próby badawczej 81 Rozdział 4. Ocena wiedzy menedżerskiej personelu medycznego 89 4.1. Charakterystyka wiedzy menedżerskiej 89 4.2. Wiedza personelu medycznego z zakresu zarządzania 90 4.2.1. Działy wiedzy z zarządzania istotne dla personelu medycznego 91 4.2.2. Formy doskonalenia wiedzy zarządczej 100 4.3. Wiedza menedżerska pożądana przez personel medyczny 104 4.3.1. Zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę zarządczą 104 4.3.2. Formy dokształcania personelu medycznego 124 4.4. Pogłębione studium badawcze 126 Rozdział 5. Ocena umiejętności interpersonalnych personelu medycznego 131 5.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych 131 5.2. Rzeczywiste umiejętności interpersonalne personelu medycznego 132 5.3. Postulowane umiejętności interpersonalne dla pracowników pełniących funkcje kierownicze 137 5.4. Motywacja personelu medycznego do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych 143 5.5. Stan relacji i procesu komunikowania się w ocenie personelu medycznego 149 Rozdział 6. Ocena wiedzy menedżerskiej zarządzających szpitalami 159 6.1. Wiedza z zakresu zarządzania pracowników piastujących funkcje kierownicze 159 6.2. Zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską pracowników pełniących funkcje kierownicze 174 Rozdział 7. Ocena umiejętności interpersonalnych menedżerów opieki zdrowia 189 7.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych menedżerów 189 7.2. Motywacja menedżerów opieki zdrowia do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych 204 Rozdział 8. Koncepcja zmian organizacyjnych oraz innowacji szkoleniowych w szpitalach 207 8.1. Deficyt kompetencyjny funkcji kierowniczych 208 8.2. Propozycja zmian organizacyjnych 215 8.3. Metody szkoleń kierowane do menedżerów medycznych 222 8.4. Ograniczenia wdrażanych przemian 231 Zakończenie 233 Bibliografia 235 Spis tabel i rysunków 245 A. Tabele 245 B. Rysunki 251 Streszczenie 253 Abstract 255