Kwartalnik Pedagogiczny 2023/2 (268)
Numer zawiera interesujące artykuły poświęcone edukacji, kształceniu nauczycieli i badaniom edukacyjnym. Autorzy artykułów podkreślają rolę nauczycieli w tworzeniu lepszej przyszłości dla społeczeństwa, które musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Opisują także różne aspekty badań edukacyjnych i praktyczne rozwiązania, które mają na celu poprawę jakości nauczania i uczenia się. Prace przedstawiają także inspirujące propozycje łączenia teorii edukacji z działaniem nauczycieli w praktyce, rozwijania umiejętności badawczych nauczycieli czy korzystania z narzędzi takich jak portfolio edukacyjne. Artykuły zachęcają do refleksji nad znaczeniem badań, analizy danych i doskonalenia praktyk edukacyjnych.
- Kategorie:
- Redakcja: Joanna Madalińska-Michalak
- Język wydania: polski
- ISSN: 2657-6007
- Liczba stron: 144
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Wprowadzenie 7 ARTYKUŁY Bogusława Dorota Gołębniak – Badania w działaniu w pedagogicznym komponencie kształcenia nauczycieli. Refleksje z praktyki 9 Agnieszka Janiak-Jasińska – Kompetencje badawcze w kształceniu przyszłych nauczycieli – projektowanie programów studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela 29 Grażyna Czetwertyńska – Portfolio w przygotowaniu nauczycieli do zawodu na podstawie doświadczeń Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego 41 Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – Projekt „Krytyczne czytanie ze Szkołą Edukacji” – od koncepcji edukacyjnej do wdrożenia 63 Bartłomiej Walczak – Dlaczego warto uczyć nauczycielki i nauczycieli ewaluacji? Perspektywy teoretyczne i praktyczne 85 Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Wykorzystywanie wyników monitorowania umiejętności uczniów z języka polskiego w praktyce szkolnej 101 Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitorowanie osiągnięć uczniów z matematyki jako metoda doskonalenia zawodowego nauczycieli 121 Noty o Autorach 141 ********* Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Introduction 7 ARTICLES Bogusława Dorota Gołębniak – Action research in pre-service teacher education in the field of pedagogy. Reflections from practice 9 Agnieszka Janiak-Jasińska – Research competences in educating future teachers – designing study programmes thatprepare students for the teaching profession 29 Grażyna Czetwertyńska – Portfolio as a means to prepare teachers for their career, basing on experiences of the School of Education of Polish-American Freedom Foundation and University of Warsaw 41 Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – “Critical reading with the School of Education”: from concept to implementation 63 Bartłomiej Walczak – Why is it a good idea to teach teachers about evaluation? Theoretical and practical perspectives 85 Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Using the results of the monitoring of students’ Polish language skills in school practice 101 Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitoring students’ achievements in mathematics as a method of teachers’ professional development 121 Contributors to this issue 141