Logistyka usług
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych.
Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej.
Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach.
Publikacja ma charakter nowego na gruncie polskim naświetlenia miejsca i roli współczesnej logistyki i infrastruktury logistycznej w usługach, metodycznego ujęcia w obszarze zarządzania logistycznego usługami oraz prezentacji najnowszych wyników badań empirycznych. Tym samym stanowi znaczącą pozycję w literaturze w tym zakresie, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne tak do teorii, jak i do praktyczno-wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Mając na uwadze całą zawartość książki pragnę podkreślić widoczną dojrzałość w koncepcyjnym ujęciu badanej problematyki. Powyższą ocenę można odnieść także do dokonanego z dużym znawstwem autorskiego toku dociekań oraz rozwijania kolejnych zagadnień i ich umiejętnego łączenia w pożądaną całość. Autorzy podejmują w wielu obszarach nowe wątki merytoryczne i zagadnienia, które jak dotychczas były omawiane tylko w niewielkim zakresie w polskiej literaturze. Z uwagi na nowe ujęcie niektórych istotnym zagadnień dotyczących współczesnej logistyki i roli zarządzania logistycznego, publikacja stanowi cenne uzupełnienie obecnych na polskim rynku wydawniczym książek z zakresu logistyki. (…) W sytuacji rozszerzającego się stale zapotrzebowania na nowe podręczniki obejmujące różne obszary współczesnej logistyki można oczekiwać zainteresowania szerokiego kręgu potencjalnych Czytelników „Logistyką usług” pod redakcją prof. Elżbiety Gołembskiej. Wyrażam przekonanie, że dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych, zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarzadzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego.
prof. dr hab. Piotr Blaik,
kierownik Katedry Logistyki i Marketingu na Uniwersytecie Opolskim