Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania.
Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przeglądzie literatury, który obejmuje ponad tysiąc publikacji naukowych, głównie anglojęzycznych, a także inne opracowania, orzecznictwo i analizę przepisów prawa. Przegląd ten został uzupełniony o wywiady i obserwacje. To wszystko stworzyło solidną podstawę do formułowania uogólnień. Kompleksowość i koherentność przedstawienia problematyki zarządzania jest wyróżnikiem tej książki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-23552-9
- ISBN druku: 978-83-01-23496-6
- Liczba stron: 372
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 I. Zarządzanie organizacjami w zmiennych uwarunkowaniach otoczenia 13 1. Pojęcie organizacji i jej cele 13 1.1. Pojęcie organizacji 13 1.2. Cele organizacji 19 2. Rodzaje organizacji 22 2.1. Organizacje publiczne 22 2.2. Organizacje hybrydowe 29 2.2.1. Założenia ekonomii komunii 30 2.2.2. Spółdzielnie socjalne 32 2.2.3. Przedsiębiorstwa państwowe 35 2.2.4. Gospodarka komunalna 37 3. Przedsiębiorczość 41 4. Organizacje w ujęciu paradygmatów zarządzania 45 5. Otoczenie i cykl życia organizacji 48 6. Relacje, zaufanie, sprawność organizacji 52 7. Ewolucja teorii odnoszących się do organizacji i zarządzania 59 8. Pojęcie zarządzania. Cechy i funkcje. Zarządzanie publiczne 65 9. Decyzje kierownicze. Typologia problemów zarządzania 75 II. Metody i techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania 91 1. Diagnoza organizacyjna. Zarys problematyki 91 2. Podejście opisowo-ulepszające i funkcjonalno-wzorujące 94 2.1. Podejście opisowo-ulepszające 94 2.2 Podejście funkcjonalno-wzorujące 96 3. Modele w zarządzaniu 97 4. Analiza wartości oraz pozostałe sposoby rozwiązywania problemów zarządzania 105 4.1. Analiza wartości 105 4.2. Badanie metod pracy 110 4.3. Wartościowanie pracy 118 4.4. Model doskonałości biznesowej i mapowanie procesów 120 5. Techniki pozyskiwania informacji 125 5.1. Obserwacje 125 5.2. Wywiad 128 5.3. Badania ankietowe 134 5.4. Analiza tekstu i analiza strukturalna 135 6. Dobór próby do badań 140 7. Twórcze poszukiwanie rozwiązania problemu zarządzania 144 III. Planowanie i organizowanie działalności 147 1. Planowanie a zarządzanie strategiczne i operacyjne 147 2. Istota i zasady planowania 153 3. Planowanie i strategia 158 4. Planowanie operacyjne 164 5. Metody i techniki planowania 165 6. Wymiary i uwarunkowania struktury organizacyjnej 176 7. Zarys problematyki projektowania struktury organizacyjnej 182 8. Rodzaje struktur organizacyjnych 186 IV. Zarządzanie zasobami ludzkimi 201 1. Kierowanie ludźmi 201 1.1. Role kierownicze 201 1.2. Style kierowania 203 1.3. Przywództwo 208 2. Kultura organizacyjna 212 3. Pojęcie motywowania i sposoby modyfikowania zachowań 218 3.1. Teorie motywacji 218 3.2 Narzędzia i bodźce motywacyjne 227 3.3. Szkolenie pracowników 234 4. Pojęcie kontrolowania 245 5. Samoocena kontroli zarządczej 247 V. Metody i techniki poprawy funkcjonowania organizacji 251 1. Lean Management, Six Sigma, GEMBA i pozostałe rozwiązania 251 2. Design Thinking 257 3. Business Model Canvas 259 4. Triple Bottom Line, społeczna odpowiedzialność, ESG, Value-based Management. Wskaźniki finansowe 260 5. Zarządzanie zgodnością i ryzykiem 279 6. Zarządzanie zmianą 282 7. Zarządzanie przez cele, wyjątki, wyniki, zadania i przez innowacje 284 8. Zarządzanie partycypacyjne, delegowanie kompetencji 290 9. Business Processing Reengineering, Total Quality Management, Kaizen, role zespołowe i inne koncepcje wykorzystywane w zarządzaniu, w tym zwinność i Scrum 294 Zakończenie 313 Spis tabel 315 Indeks rzeczowy 317 Wykaz literatury, aktów prawnych oraz orzecznictwa 321