Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem
Publikacja przedstawia wzory ponad 60 typów umów z zakresu prawa autorskiego z komentarzami oraz ogólne zasady ich zawierania.
Czwarte wydanie zostało rozszerzone o rozdział dotyczący nowych technologii, zawierający wzory i objaśnienia do umów: • o dygitalizację utworu, • o korzystanie ze sztucznej inteligencji, • o udział w stworzeniu gry komputerowej i o rozpowszechnieniu jej w Internecie, • o stworzenie i rozpowszechnienie bazy danych, • o udostępnienie utworów on-demand
W opracowaniu znajdują się również wzory umów: – o stworzenie utworu muzycznego, – o wykonanie koncertu, – o sfilmowanie utworu literackiego, – między producentem a autorem scenariusza, – z ilustratorem, – z tłumaczem, – o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej, − o wystawienie dramatu.
Publikacja zawiera wzory pism dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.prawo-autorskie-wzory-4.wolterskluwer.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Wzory można modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb.
Książka jest przeznaczona dla osób zawierających umowy z zakresu prawa autorskiego w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, organizatorów imprez kulturalnych, producentów filmowych, telewizyjnych i multimedialnych, fotografów i muzyków. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8246-349-1
- ISBN druku: 978-83-8246-003-2
- EAN: 9788382463491
- Liczba stron: 636
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WYKAZ SKRÓTÓW | str. 9 WSTĘP | str. 11 1 PODSTAWOWE ZASADY ZAWIERANIA UMÓW PRAWA AUTORSKIEGO | str. 15 2 KSIĄŻKA | str. 31 2.1. Wstęp | str. 31 2.2. Umowa między współautorami (na przykładzie komiksu) | str. 34 2.3. Umowa wydawnicza z autorem (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych) | str. 42 2.4. Umowa z autorem o wydanie elektroniczne (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych) | str. 57 2.5. Umowa z grupą autorów (na przykładzie komentarza do ustawy) | str. 69 2.6. Umowa z ilustratorem (na przykładzie ilustrowanej bajki dla dzieci) | str. 80 2.7. Umowa z tłumaczem (na przykładzie tłumaczenia dzieła prawniczego) | str. 91 3 MUZYKA | str. 102 3.1. Wstęp | str. 102 3.2. Umowa o stworzenie utworu muzycznego (na przykładzie umowy o stworzenie motywu muzycznego i licencji na wykorzystanie go w radiowym spocie reklamowym) | str. 104 3.3. Umowa wydawnicza (na przykładzie wydania materiałów nutowych wraz z nabyciem dodatkowych praw) | str. 115 3.4. Umowa o wykonanie koncertu | str. 125 3.5. Umowa fonograficzna (na przykładzie umowy wyłącznej o produkcję fonograficzną) | str. 133 4 FILM I TELEWIZJA | str. 148 4.1. Wstęp | str. 148 4.2. Umowa o sfilmowanie utworu literackiego | str. 152 4.3. Umowa między producentem a autorem scenariusza | str. 167 4.4. Umowa między producentem a reżyserem | str. 183 4.5. Umowy koprodukcyjne | str. 197 4.6. Umowy dotyczące remake’ów | str. 211 4.7. Umowy dotyczące kontynuacji | str. 220 4.8. Umowy między producentem a dystrybutorem egzemplarzy | str. 229 4.9. Umowa o nadanie telewizyjne | str. 240 4.10. Umowy o rozpowszechnianie na platformach cyfrowych | str. 248 4.11. Licencja na format telewizyjny | str. 255 5 PROGRAMY KOMPUTEROWE | str. 268 5.1. Wstęp | str. 268 5.2. Umowa licencyjna na korzystanie z programu komputerowego | str. 270 5.3. Umowa o wdrożenie systemu informatycznego | str. 283 6 MULTIMEDIA | str. 297 6.1. Wstęp | str. 297 6.2. Umowa o stworzenie strony WWW | str. 300 6.3. Umowa między producentem a realizatorem utworu multimedialnego | str. 315 6.4. Umowa integracji treści w formacie cyfrowym z programem sterującym | str. 327 6.5. Umowa konwersji treści do formatu cyfrowego | str. 334 7 SZTUKI PLASTYCZNE | str. 345 7.1. Wstęp | str. 345 7.2. Umowa o stworzenie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie zamówienia serwisu fotograficznego) | str. 347 7.3. Umowa o wystawienie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie wystawy obrazów) | str. 356 7.4. Umowa o prezentację utworu sztuki plastycznej w Internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie) | str. 364 8 UMOWY W ZAKRESIE REKLAMY | str. 372 8.1. Wstęp | str. 372 8.2. Umowa z autorem utworu plastycznego | str. 374 8.3. Umowa z autorem fotografii (na przykładzie banneru internetowego) | str. 383 8.4. Umowa z agencją reklamową (na przykładzie umowy o prowadzenie kampanii reklamowej) | str. 389 8.5. Umowa o prezentację reklamy (na przykładzie reklamy na środkach transportu miejskiego) | str. 402 8.6. Umowa w zakresie reklamy radiowej | str. 410 8.7. Umowa w zakresie reklamy telewizyjnej | str. 416 8.8. Umowa merchandisingu (na przykładzie sektora mody) | str. 424 8.9. Umowa personality merchandisingu (na przykładzie sektora mody) | str. 432 9 INTERNET | str. 440 9.1. Wstęp | str. 440 9.2. Hosting | str. 441 9.3. Umowa o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej | str. 454 9.4. Umowa z Internet Service Providerem | str. 462 10 ARCHITEKTURA | str. 472 10.1. Wstęp | str. 472 10.2. Umowa o stworzenie projektu budowlanego | str. 474 10.3. Umowa o stworzenie projektu aranżacji wnętrza | str. 486 10.4. Umowa o nadzór autorski | str. 492 11 TEATR | str. 499 11.1. Wstęp | str. 499 11.2. Umowa o stworzenie scenariusza widowiska | str. 500 11.3. Umowa o inscenizację | str. 506 11.4. Umowa o reżyserię zwykłą | str. 516 11.5. Umowa o artystyczne wykonanie (z aktorem) | str. 523 11.6. Umowa o wykorzystanie piosenek w spektaklu | str. 529 11.7. Umowa o przygotowanie aktorów | str. 533 12 UMOWY PRAWA AUTORSKIEGO W ZAKRESIE NOWYCH TECHNOLOGII | str. 538 12.1. Wstęp | str. 538 12.2. Umowa o digitalizację utworu – odesłanie | str. 540 12.3. Umowa o korzystanie ze sztucznej inteligencji (na przykładzie programu dla rejonowych sądów karnych) | str. 542 12.4. Umowa o udział w stworzeniu gry komputerowej (na przykładzie umowy z twórcą scenariusza) | str. 555 12.5. Umowa o rozpowszechnianie gry komputerowej w Internecie (na przykładzie udostępnienia gry sieciowej graczowi) | str. 568 12.6. Umowa o stworzenie i rozpowszechnianie bazy danych | str. 579 12.7. Umowa o udostępnienie utworów on demand (na przykładzie filmu) | str. 596 12.8. Umowa o wydanie elektroniczne książki – odesłanie | str. 603 12.9. Umowa licencyjna na korzystanie z programu komputerowego – odesłanie | str. 603 12.10. Umowa o wdrożenie systemu informatycznego – odesłanie | str. 603 12.11. Umowa o stworzenie strony WWW – odesłanie | str. 603 12.12. Hosting – odesłanie | str. 603 12.13. Umowa z Internet Service Providerem – odesłanie | str. 603 13 OKOLICE PRAWA AUTORSKIEGO | str. 604 13.1. Wstęp | str. 604 13.2. Umowa o ustanowienie impresariatu | str. 606 13.3. Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku (na przykładzie umowy z modelką/modelem) | str. 617 BIBLIOGRAFIA | str. 625