57 problemów zarządzania oświatą
Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej procesów rozwojowych w organizacji szkolnej oraz wyjaśnia pojęcia z zakresu zarządzania organizacją szkolną. Autorzy omawiają w niej podstawowe umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne, które ułatwiają wstępną interpretację i zrozumienie powszechnie występujących problemów w oświacie.
Opracowanie zostało napisane w formie otwartych komentarzy do typowych, powszechnie występujących problemów, jakie należy rozwiązywać w procesie zarządzania na wszystkich szczeblach systemu oświaty i dotyczących m.in.:
prowadzenia placówki oświatowej,
jakości i efektywności pracy,
nadzoru i kontroli,
rozwoju osobistego,
nauczania oraz komunikacji z uczniami.
Zwrócono także uwagę na potrzebę i zasadność stosowania prawa jako narzędzia zarządzania.
Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz ośrodków kursów i szkoleń zawodowych, jak również menedżerów we wszystkich instytucjach systemu oświaty. Powinna też zainteresować nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Obejrzyj wideorecenzję:
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8160-219-8
- ISBN druku: 978-83-8124-987-4
- EAN: 9788381602198
- Liczba stron: 280
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp, czyli jak zrodził się pomysł? | str. 11 1. Według oczekiwań tych, którym oświata ma służyć | str. 17 2. Wartość dodana | str. 23 3. Nauczyciel – zawód czy powołanie? | str. 29 4. Nabywanie szkół. W końcu publiczne czy niepubliczne? | str. 33 5. Korporacja – „siłą napędową” oświaty | str. 39 6. Zarządzanie szkołami w sieci | str. 43 7. Rozrost a rozwój szkoły | str. 47 8. Wartość „spółki” podmiotów szkoły (kontrartykuł) | str. 51 9. Zasoby ludzkie jako strategiczny kapitał w szkole | str. 55 10. Wyniki kształcenia i wychowania a planowanie i wydatkowanie środków budżetowych | str. 59 11. Planowanie – inaczej | str. 65 12. TQM a „szkoła jakości” | str. 69 13. Jakość warunków pracy i nauki | str. 75 14. Odrodzenie czy sanacja wychowania? | str. 79 15. Dzielenie się władzą | str. 83 16. Korupcja niematerialna w oświacie | str. 85 17. Ujarzmienie stresu w szkole | str. 89 18. Zbyt rozbudowana łączność... | str. 93 19. Porozumiewanie się z przełożonymi – czyli ciągłe negocjacje | str. 95 20. Język uczniowski a język nauczycielski | str. 99 21. Komputer w pracy dyrektora – menedżera szkoły | str. 103 22. Dezinformacja w edukacji | str. 107 23. Zarządzanie za pomocą modeli matematycznych | str. 111 24. Doradcy kadr kierowniczych | str. 115 25. Zarządzanie a przywództwo | str. 119 26. Bodźce motywacyjne w oświacie | str. 125 27. Różnorodność problemów szkolnych | str. 131 28. Prawo jako narzędzie zarządzania | str. 135 29. Zmienność prawa oświatowego | str. 143 30. Sposoby podchodzenia do problemów | str. 147 31. Panowanie zadań i podejmowanie decyzji | str. 151 32. Wychodzenie poza ramy | str. 157 33. Obrona przed nowymi pomysłami | str. 161 34. Rzecz oczywista | str. 165 35. Obiektywność – cel czy mechanizm działania? | str. 167 36. Nieomylność: wartość czy strategia? | str. 171 37. Kompromis czy konsensus? | str. 175 38. Kto jest irracjonalny? | str. 179 39. Czy szkole potrzebna jest reklama? | str. 183 40. Zarządzanie integracyjne czy integrujące? | str. 187 41. Estetyka pracy w szkole | str. 191 42. Przyjaźń w pracy menedżera | str. 197 43. Szacunek | str. 203 44. Refleksyjność i krytyczne myślenie | str. 207 45. Rozumienie, czyli co, jak i dlaczego? | str. 213 46. Edukacja kadr kierowniczych | str. 217 47. Rola biznesu w edukacji | str. 223 48. Prognozowanie i planowanie przyszłości edukacyjnej | str. 229 49. Bariery postępu pedagogicznego | str. 233 50. „Planowanie wstecz” ponownie... | str. 237 51. Teamwork w szkole | str. 241 52. Partnerstwo joint venture w oświacie | str. 245 53. Zdolność reagowania | str. 249 54. Partycypacja pracownicza i „łańcuch przywództwa” | str. 251 55. Planowanie ciągłe... | str. 257 56. Obszary kontroli w oświacie | str. 261 57. Rola ewaluacji w rozwoju szkoły | str. 265 Literatura | str. 269