MENU

Nowoczesne nauczanie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2022

  • Seria / cykl: Inspiracje edukacyjne

  • Autor: Jarosław Kordziński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 50,00 zł
45,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Nowoczesne nauczanie


Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.

Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.

Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:
• co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;
• jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;
• dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;
• w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;
• dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.

Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP ...................................................................................... 11
 1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania 
 szkoły i nauczycieli ........................................................... 11
 2. Nie ucz tego, ucz, jak ....................................................... 22
 I
 ORGANIZACJA PROCESU ........................................................... 33
 1. Nauczanie czy uczenie się uczniów ................................... 33
 2. Tajemnice organizacji procesu .......................................... 39
 3. Non scholae, sed vitae discimus ........................................ 51
 II
 BUDOWANIE RELACJI ................................................................ 55
 1. Być jak uczniowie ............................................................. 55
 2. Nauczyciel na trudne czasy .............................................. 63
 3. Cyfrowy wymiar relacji .................................................... 65
 III
 TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU ................................ 71
 1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów .................... 71
 2. Pozyskiwanie uczniów ...................................................... 82
 IV
 KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI ...... 94
 1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia 
 informacji ......................................................................... 94
 2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku ................. 100
 3. Promowanie krytycznego myślenia ................................. 117
 4. Biblioteka a zarządzanie informacją ................................ 124
 V
 ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW .................................... 134
 1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli ................. 134
 2. Uczenie się uczniów ....................................................... 143
 3. Osobiste zaangażowanie ucznia ...................................... 149
 VI
 PRACA Z PYTANIAMI ............................................................... 156
 1. Pytania zadawane przez nauczycieli ................................ 156
 2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się ......................... 166
 VII
 UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA ...................................... 174
 1. Znaczenie słów ............................................................... 174
 2. Szkoła jako społeczność dialogu ..................................... 188
 3. Korzystanie z ciszy ......................................................... 192
 VIII
 DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW .......................... 195
 1. Współpraca w klasie ....................................................... 195
 2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się ................... 212
 IX
 UNIKANIE OCEN ..................................................................... 220
 1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły ........ 220
 2. Psychologiczne aspekty oceniania ................................... 229
 3. Pożyteczne ocenianie ...................................................... 237
 4. Informacja zwrotna ........................................................ 241
 X
 DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ ........................................................ 250
 1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły ........................... 250
 2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się ................... 256
 3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju ................... 263
 XI
 PRACA Z BŁĘDEM .................................................................... 272
 1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie ........ 272
 2. Kultura błędu ................................................................. 275
 3. Odwracanie błędnych koncepcji ..................................... 286
 XII
 PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO 
 UCZENIA SIĘ ............................................................................ 291
 XIII
 WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW ..... 306
 1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów ........................... 306
 2. Nic nie dzieje się samo przez się .................................... 311
 3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie 
 uczniów .......................................................................... 315
 4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju ................ 322
 5. Wspieranie rozwoju ucznia ............................................. 332
 6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich ............. 337
 7. Tworzenie środowiska edukacyjnego .............................. 343
 XIV
 ROZWIJANIE WARSZTATU ....................................................... 347
 1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich ....... 347
 2. Profesjonalizacja procesu rozwoju .................................. 354
 XV
 SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI ..................................................... 363
 1. Kierunki edukacji przyszłości ......................................... 363
 2. Szkoła dla innowatora .................................................... 366
 3. Samodzielność myślenia ................................................. 370
 4. Rozwiązywanie problemów ............................................ 372
 5. Zarządzanie sobą ............................................................ 373
 6. Współpraca ..................................................................... 376
 7. Liderstwo ....................................................................... 378
 POSŁOWIE ............................................................................... 381
 BIBLIOGRAFIA ......................................................................... 385
 SPIS TABEL, SCHEMATÓW I RYSUNKÓW ................................... 391
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: edukacja

Inni Klienci oglądali również

21,51 zł
23,90 zł

Nowoczesna macocha

Wioletta prowadzi pozornie szczęśliwe życie: mieszka w dużym domu wraz z kilkorgiem dzieci i kochającym, dobrze zarabiającym mężem. Kiedy jednak zatrudnia nową nianię, a wydarzenia z przeszłości dają o sobie znać, znajduje się na życiowym zakręcie. Jed...
24,00 zł
32,00 zł

Odkrywanie nowoczesnej Europy - próba archeologii

Ale tajemnicy Königsberga/Kaliningradu nie wyraża osiemnastowieczny filozof Kant, lecz Hannah Arendt, kobieta dwudziestowieczna. Przyszła na świat dwa wieki później, w 1906 roku, jeszcze w „epoce bezpieczeństwa”, ale rychło wcią...
31,50 zł
35,00 zł

Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich

Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli i uczniów, którzy podejmują tę problematykę na lekcjach przedmiotów humanistycznych. Wobec rosną...
23,99 zł
27,90 zł

Sztuka nowoczesna

Książka w przystępny sposób wyjaśnia skomplikowane zagadnienia nowoczesnych trendów w sztuce, począwszy od Maneta i Picassa, a skończywszy na najnowszych przykładach sztuki performatywnej.Kiedy możemy mówić o sztuce nowoczesn...
29,40 zł
49,00 zł

Nowoczesne hydroizolacje budynków. Część 3

Niniejsze opracowanie jest ostatnią z serii trzech książek dotyczącej hydroizolacji budynków. Trzecia część poświęcona jest warstwom hydroizolacyjnym tarasów i balkonów. Zadaniem warstw hydroizolacyjnych tarasów jest zabezpieczenie płyt przed zawilgoce...
19,85 zł
22,05 zł

Kategoria określoności w nauczaniu współczesnego języka hebrajskiego

Książka ta jest pionierskim opracowaniem porównawczym z dziedziny gramatyki i pragmatyki języka hebrajskiego i polskiego. Dotyczy ona jednego z najbardziej skomplikowanych zagadnień w nauczaniu hebrajskiego studentów polskojęzycznych, tzn...
30,10 zł
35,00 zł

Nowoczesne próbkowanie w cyfrowym przetwarzaniu sygnałów

W prezentowanej publikacji przedstawiono aktualny stan wiedzy praktycznej z zakresu próbkowania – od podstaw do najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie, z silnym akcentem na ich zastosowania. Zagadnienie próbkowania jest nierozerwaln...
25,11 zł
27,90 zł

Nauczanie i cuda Chrystusa Pana. Znaki królestwa Bożego

Wizje zawarte w niniejszym (ostatnim) tomie obejmują dalszy ciąg podróży misyjnych Pana Jezusa, w czasie których nauczał On o królestwie Bożym i objawiał swoją moc poprzez liczne cuda. Pasjonujące, szczegółowe opisy i uzupeł...
56,40 zł
94,00 zł

Historia nowoczesnych stosunków międzynarodowych

Nowatorski podręcznik historii stosunków międzynarodowych - przedmiotu wykładanego na wielu polskich uczelniach. Książka składa się z 4 części. W części I, noszącej tytuł LA BELLE EPOQUE I JEJ SCHYŁEK (1871-19...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!