Procesowe zarządzanie organizacją
W niniejszej książce autor, zachęcając przedsiębiorstwa do procesowego zarządzania organizacją, koncentruje uwagę między innymi na:
· przesłankach podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem;
· projektowaniu procesów organizacyjnych;
· dojrzałości procesowej i cyklu życia organizacji;
· organizacyjnych aspektach procesowego zarządzania wiedzą;
· kulturze organizacji procesowej;
· strukturach wspierających wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona specjalistów z dziedziny procesowego zarządzania organizacją oraz realizatorów przedsięwzięć projektowo-wdrożeniowych w obszarze procesów, a także studentów kierunków ekonomicznych oraz uczestników szkoleń dla menedżerów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2575-6
- ISBN druku: 978-83-208-2019-5
- Liczba stron: 144
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie Rozdział 1. PRZESŁANKI PODEJŚCIA PROCESOWEGO DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ 1.1. Elastyczność jako wyzwanie dla współczesnej organizacji 1.2. Przyczyny i przejawy kryzysu we współczesnej organizacji 1.3. Procesowe podejście do projektowania działań w organizacji 1.4. Perspektywy postrzegania przydatności procesowej konwencji działania organizacji 1.5. Procesowe konwencje zarządzania Rozdział 2. PROJEKTOWANIE PROCESÓW W ORGANIZACJI 2.1. Identyfikacja procesów 2.2. Modelowanie procesów 2.2.1. Modelowanie procesów metodą ARIS 2.2.2. Modelowanie procesów w systemach workflow 2.2.3. Zrównoważona karta wyników w modelowaniu i zarządzaniu procesami 2.2.4. Pomiar i modelowanie procesów biznesowych według metody six sigma 2.3. Mapowanie procesów 2.4. Klasyczne i współczesne parametry procesów — etyczny wymiar procesów 2.5. Cykl życia procesu Rozdział 3. ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ POPRZEZ KREATYWNE KSZTAŁTOWANIE PROCESÓW 3.1. Koncepcja zarządzania dynamicznego 3.2. Inteligencja procesów biznesowych 3.3. Zarządzanie poprzez określanie granic swobody kształtowania procesów 3.4. Dynamizm procesów organizacyjnych 3.5. Zasady dynamicznego zarządzania procesami Rozdział 4. ORGANIZACJA PROCESOWA I JEJ DETERMINANTY 4.1. Urynkowienie wewnętrzne 4.2. Rachunek procesowy kosztów 4.3. Pomiar wyników procesów 4.4. Dojrzałość procesowa organizacji Rozdział 5. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W ORGANIZACJI PROCESOWEJ 5.1. Wiedza jako element kompetencji organizacji 5.2. Pracownicy wiedzy w organizacji procesowej 5.3. Organizacyjne aspekty zarządzania wiedzą 5.4. Procesy a praktyczne aspekty pracy opartej na wiedzy Rozdział 6. KULTURA ORGANIZACJI PROCESOWEJ 6.1. Istota kultury organizacji i jej poziomy 6.2. Zmiana kultury — kierunki i uwarunkowania 6.3. Kulturowe uwarunkowania organizacji procesowej 6.4. Zachowania organizacyjne generowane przez konfiguracje procesowe Rozdział 7. STRUKTURY WSPIERAJĄCE WDRAŻANIE DYNAMICZNYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA PROCESAMI 7.1. Struktura organizacji procesowej 7.2. Przykład struktury wspierającej dynamizm procesów 7.3. Strategie wdrażania zmian w kierunku dynamiki procesów w organizacji Zakończenie Bibliografia