Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zasoby ludzkie są najcenniejszym kapitałem każdej firmy, natomiast prawidłowe zarządzanie nimi może być źródłem rynkowego sukcesu firmy albo jej spektakularnej porażki. Wiele miejsca autorka poświęca też relacjom między strategią firmy a strategią w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną wagę przywiązuje do prezentacji polityki personalnej w kontekście ustawodawstwa europejskiego, zobowiązującego do przeciwdziałania wszelkiej dyskryminacji w procesie pracy. Wskazuje także na koszty (straty) zasobów ludzkich ponoszone w wyniku dysfunkcji i patologii. Na koniec formułuje pożądane kierunki zmian zarządzania zasobami ludzkimi, które dają szansę na osiągnięcie sukcesu rynkowego.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii w wyższych uczelniach różnych typów, słuchaczy szkół zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów i praktyków zajmujących się sprawami personalnymi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2619-7
- ISBN druku: 978-83-208-1867-3
- Liczba stron: 280
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Waga i użyteczność zarządzania zasobami ludzkimi w XXI w. Rozdział 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce globalnej 1.1. Planowanie zasobów ludzkich w sytuacji globalnej konkurencji 1.1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w globalnym otoczeniu 1.1.2. Strategia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi 1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce polskiej 1.2.1. Przemiany gospodarczo-ustrojowe i ich konsekwencje społeczne 1.2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w świetle polskiego i międzynarodowego ustawodawstwa 1.2.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Strategia ogólna firmy a strategia personalna 1.2.4. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacji restrukturyzacji przedsiębiorstwa Rozdział 2. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich w organizacji 2.1. Planowanie zasobów ludzkich 2.1.1. Strategia organizacji a strategia planowania zasobów ludzkich 2.1.2. Metody planowania zasobów ludzkich 2.2. Pozyskiwanie pracowników 2.2.1. Istota doboru pracowników 2.2.2. Rekrutacja zasobów ludzkich 2.2.3. Zapewnienie równych szans w dostępie do pracy 2.2.4. Selekcja zasobów ludzkich Rozdział 3. Uczestnictwo w organizacji — adaptacja i integracja pracownicza 3.1. Wprowadzenie do pracy 3.2. Wprowadzenie do kultury organizacji 3.2.1. Szkolenie jako element adaptacji pracowniczej i przyswajania kultury organizacyjnej 3.2.2. Adaptacja w grupie pracowniczej Rozdział 4. Motywowanie do pracy 4.1. Istota motywacji pracowniczej 4.2. Motywacyjna funkcja oceny pracowniczej 4.3. Motywacyjna funkcja wynagrodzeń. Pożądane kierunki zmian 4.3.1. Wycena pracy 4.3.2. Funkcje wynagradzania za pracę 4.3.3. Tradycyjne i nowoczesne formy wynagrodzeń Rozdział 5. Motywacyjna funkcja szkoleń i zarządzania karierą 5.1. Szkolenie jako czynnik sukcesu organizacji 5.2. Inwestowanie w ludzi — standard brytyjski 5.3. Szkolenie pracowników w polskich realiach gospodarczych 5.4. Kariera i jej funkcja motywacyjna 5.4.1. Rozumienie kariery zawodowej 5.4.2. Budowanie kariery. Osobowość, środowisko a kariera 5.4.3. Zarządzanie karierą Rozdział 6. Uczestnictwo pracownicze w systemie organizacji pracy i sferze zarządzania organizacją 6.1. Motywacyjne aspekty organizacji pracy 6.1.1. Wzbogacanie treści pracy. Autonomiczne grupy pracownicze 6.2. Partycypacja pracownicza źródłem motywacji 6.2.1. Partycypacja pracownicza w krajach zachodnich 6.2.2. Partycypacja pracownicza w Polsce Rozdział 7. Rola kadry kierowniczej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi 7.1. Kierownik na przełomie wieków 7.2. Równościowe aspekty w sferze zarządzania. Kobiety w zarządzaniu 7.3. Menedżer międzynarodowy. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi 7.4. Kadra kierownicza kreatorem bezpieczeństwa pracy i promocji zdrowia 7.4.1. Międzynarodowe doświadczenia w sferze zapewnienia bezpieczeństwa pracy i promocji zdrowia 7.4.2. Krajowe doświadczenia w sferze promocji zdrowia 7.5. Uczestnictwo kierowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział 8. Społeczno-ekonomiczne skutki niewłaściwego zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń światowych 8.1. Wartość zasobów ludzkich 8.2. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi 8.2.1. Postawy pracownicze i ich wpływ na wyniki ekonomiczne organizacji 8.2.2. Koszty błędów popełnianych w procesie rekrutacji, selekcji i wprowadzenia do pracy 8.2.3. Koszty błędów popełnianych w procesie wynagradzania 8.2.4. Straty ponoszone z tytułu braku dbałości o zdrowie pracowników 8.2.5. Straty wynikające ze stosowania praktyk dyskryminacyjnych Rozdział 9. Od dysfunkcji do standardów zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń polskich 9.1. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie sprawowania władzy 9.2. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach 9.2.1. Dysfunkcje w procesie doboru pracowników 9.2.2. Dysfunkcje w procesie oceniania pracowników 9.2.3. Dysfunkcje w procesie szkolenia i rozwoju 9.2.4. Dysfunkcje w procesie wynagradzania 9.2.5. Dysfunkcje w sferze partycypacji pracowniczej 9.3. Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi 9.4. Standardy w zarządzaniu zasobami ludzkimi Podsumowanie Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec wyzwań XXI w. Pożądane kierunki zmian w globalnym zarządzaniu zasobami ludzkimi Zarządzanie wielokulturowymi zasobami pracy Zarządzanie zasobami ludzkimi nowej generacji Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach kryzysu pracy Kierunki zmian w sferze zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie organizacji Bibliografia