MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Zarządzanie zasobami ludzkimi

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2024

  • Autor: Zdzisława Janowska

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 56,60 zł
Najniższa cena z 30 dni: 56,60 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

47,54
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Zasoby ludzkie są najcenniejszym kapitałem każdej firmy, natomiast prawidłowe zarządzanie nimi może być źródłem rynkowego sukcesu firmy albo jej spektakularnej porażki. Wiele miejsca autorka poświęca też relacjom między strategią firmy a strategią w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną wagę przywiązuje do prezentacji polityki personalnej w kontekście ustawodawstwa europejskiego, zobowiązującego do przeciwdziałania wszelkiej dyskryminacji w procesie pracy. Wskazuje także na koszty (straty) zasobów ludzkich ponoszone w wyniku dysfunkcji i patologii. Na koniec formułuje pożądane kierunki zmian zarządzania zasobami ludzkimi, które dają szansę na osiągnięcie sukcesu rynkowego.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii w wyższych uczelniach różnych typów, słuchaczy szkół zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów i praktyków zajmujących się sprawami personalnymi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie
Waga i użyteczność zarządzania zasobami ludzkimi w XXI w.
 
Rozdział 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce globalnej
1.1. Planowanie zasobów ludzkich w sytuacji globalnej konkurencji
1.1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w globalnym otoczeniu
1.1.2. Strategia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce polskiej
1.2.1. Przemiany gospodarczo-ustrojowe i ich konsekwencje społeczne
1.2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w świetle polskiego i międzynarodowego ustawodawstwa
1.2.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Strategia ogólna firmy a strategia personalna
1.2.4. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacji restrukturyzacji przedsiębiorstwa
 
Rozdział 2. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich w organizacji
2.1. Planowanie zasobów ludzkich
2.1.1. Strategia organizacji a strategia planowania zasobów ludzkich
2.1.2. Metody planowania zasobów ludzkich
2.2. Pozyskiwanie pracowników
2.2.1. Istota doboru pracowników
2.2.2. Rekrutacja zasobów ludzkich
2.2.3. Zapewnienie równych szans w dostępie do pracy
2.2.4. Selekcja zasobów ludzkich
 
Rozdział 3. Uczestnictwo w organizacji — adaptacja i integracja pracownicza
3.1. Wprowadzenie do pracy
3.2. Wprowadzenie do kultury organizacji
3.2.1. Szkolenie jako element adaptacji pracowniczej i przyswajania kultury organizacyjnej
3.2.2. Adaptacja w grupie pracowniczej
 
Rozdział 4. Motywowanie do pracy
4.1. Istota motywacji pracowniczej
4.2. Motywacyjna funkcja oceny pracowniczej
4.3. Motywacyjna funkcja wynagrodzeń. Pożądane kierunki zmian
4.3.1. Wycena pracy
4.3.2. Funkcje wynagradzania za pracę
4.3.3. Tradycyjne i nowoczesne formy wynagrodzeń
 
Rozdział 5. Motywacyjna funkcja szkoleń i zarządzania karierą
5.1. Szkolenie jako czynnik sukcesu organizacji
5.2. Inwestowanie w ludzi — standard brytyjski
5.3. Szkolenie pracowników w polskich realiach gospodarczych
5.4. Kariera i jej funkcja motywacyjna
5.4.1. Rozumienie kariery zawodowej
5.4.2. Budowanie kariery. Osobowość, środowisko a kariera
5.4.3. Zarządzanie karierą


Rozdział 6. Uczestnictwo pracownicze w systemie organizacji pracy i sferze zarządzania organizacją
6.1. Motywacyjne aspekty organizacji pracy
6.1.1. Wzbogacanie treści pracy. Autonomiczne grupy pracownicze
6.2. Partycypacja pracownicza źródłem motywacji
6.2.1. Partycypacja pracownicza w krajach zachodnich
6.2.2. Partycypacja pracownicza w Polsce
 
Rozdział 7. Rola kadry kierowniczej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
7.1. Kierownik na przełomie wieków
7.2. Równościowe aspekty w sferze zarządzania. Kobiety w zarządzaniu
7.3. Menedżer międzynarodowy. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
7.4. Kadra kierownicza kreatorem bezpieczeństwa pracy i promocji zdrowia
7.4.1. Międzynarodowe doświadczenia w sferze zapewnienia bezpieczeństwa pracy i promocji zdrowia
7.4.2. Krajowe doświadczenia w sferze promocji zdrowia
7.5. Uczestnictwo kierowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
 
Rozdział 8. Społeczno-ekonomiczne skutki niewłaściwego zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń światowych
8.1. Wartość zasobów ludzkich
8.2. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi
8.2.1. Postawy pracownicze i ich wpływ na wyniki ekonomiczne organizacji
8.2.2. Koszty błędów popełnianych w procesie rekrutacji, selekcji i wprowadzenia do pracy
8.2.3. Koszty błędów popełnianych w procesie wynagradzania
8.2.4. Straty ponoszone z tytułu braku dbałości o zdrowie pracowników
8.2.5. Straty wynikające ze stosowania praktyk dyskryminacyjnych
 
Rozdział 9. Od dysfunkcji do standardów zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń polskich
9.1. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie sprawowania władzy
9.2. Dysfunkcje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
9.2.1. Dysfunkcje w procesie doboru pracowników
9.2.2. Dysfunkcje w procesie oceniania pracowników
9.2.3. Dysfunkcje w procesie szkolenia i rozwoju
9.2.4. Dysfunkcje w procesie wynagradzania
9.2.5. Dysfunkcje w sferze partycypacji pracowniczej
9.3. Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi
9.4. Standardy w zarządzaniu zasobami ludzkimi
 
Podsumowanie
Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec wyzwań XXI w.
Pożądane kierunki zmian w globalnym zarządzaniu zasobami ludzkimi
Zarządzanie wielokulturowymi zasobami pracy
Zarządzanie zasobami ludzkimi nowej generacji
Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach kryzysu pracy
Kierunki zmian w sferze zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie organizacji

Bibliografia
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

34,50 zł
46,00 zł

Zapobieganie i zarządzanie kryzysem finansowym

Głównym celem niniejszej publikacji jest identyfikacja przyczyn rosnącego ryzyka systemowego oraz ocena działań podejmowanych w skali międzynarodowej, aby to ryzyko minimalizować, a w konsekwencji zapobiegać kryzysom finansowym lub ograniczać ic...
18,90 zł
21,00 zł

Zarządzanie kompetencjami kobiet w Policji

Dobrze się stało, że problematyka udziału miejsca kobiet w Policji stała się przedmiotem szeroko zakrojonej debaty naukowej. Należy również podkreślić na wstępie, że podejmowana w niniejszych opracowaniach tematyka jest w niedostatecznym stopniu...
16,34 zł
19,00 zł

Współczesne zarządzanie. Przejawy, uwarunkowania i wyzwania. Tom 2

Dzisiejsza rzeczywistość społeczno-gospodarcza, charakteryzująca się wysokim poziomem złożoności oraz wielością różnorodnych zmian, wywołujących stan znaczącej niepewności, tworzy współczesnym organizacjom wyjątkowo trudne warunki do dzia...
53,10 zł
59,00 zł

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup p...
26,10 zł
29,00 zł

Zarządzanie rozwojem lokalnym jako współczesna determinanta jakości życia w gminach (badania pilotażowe w wybranych gminach miejsko-wiejskich w Polsce)

Poszukiwanie istotnych czynników kształtujących jakość życia w gminach skłania do nowego spojrzenia na problematykę zarządzania rozwojem lokalnym przez samorząd terytorialny w kontekście jego oddziaływania na jakość życia w gminach. Do przeprowa...
24,08 zł
28,00 zł

Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń

Celem opracowania jest prezentacja pogłębionej analizy możliwości wykorzystania podejścia procesowego do zarządzania kosztami w zakładach ubezpieczeń. W rozdziale pierwszym omówiono istotę zarządzania procesowego, przedstawiono klasyfikację proc...
63,00 zł
70,00 zł

Społeczna odpowiedzialność i zarządzanie marketingowe jako instrumenty rozwoju bezpieczeństwa kraju

Społeczna odpowiedzialność i zarządzanie marketingowejako instrumenty rozwoju bezpieczeństwa krajuNormatywna koncepcjaZarządzanie marketingowe w PolicjiPartnerska community policing
30,32 zł
39,90 zł

Zarządzanie i realizacja projektów systemu Microsoft SharePoint 2010

Ten praktyczny poradnik, opracowany z myślą o menedżerach projektów i administratorach systemu SharePoint, pomaga w określeniu najlepszych metod wdrażania programu SharePoint 2010 w organizacji. Omówione zostały możliwości programu ShareP...
39,60 zł
44,00 zł

Zarządzanie - komunikacja - nowoczesność

Dyskusję dotyczącą optymalizacji efektywności zarządczej współczesnych organizacji cechuje wysoki dynamizm. Teoria i praktyka poszukuje oraz wskazuje rozwiązania, których celem jest umożliwienie sprostania nowym warunkom na zmieniających ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!