Ruch Muzyczny 6/2023
#6/2023
W numerze między innymi:
Hania Rani: Liczę, że ktoś popchnie mnie w stronę noise’u – przyznaje pianistka,
kompozytorka i wokalistka Hania Rani w okładkowej rozmowie z Filipem Lechem.
O gustach się rozmawia. Maria Opałka pisze o sekretnych związkach muzyki i systemu wartości, a Karolina Dąbek bada pojęcie kiczu.
Dyskusja o Festiwalu Prawykonań w Katowicach, recenzja Konferencji Elementi 10 w Krakowie, relacje z koncertów w Kownie, Szczecinie, Kielcach, Gdańsku. Recenzje spektakli: „Hamleta” w Opéra Bastille, „Animal Farm” w De Nationale Opera w Amsterdamie, „Acis and Galatea” w Polskiej Operze Królewskiej oraz „Rycerskość wieśniacza” w Operze i Filharmonii Podlaskiej.
Z Łukaszem Borowiczem o wykonywaniu muzyki Grażyny Bacewicz rozmawia Mateusz Ciupka. Recenzje dziesięciu albumów, w tym: „Jazz z MACV”, „Beethoven, Schumann, Franck” Renaud Capuçona i Marthy Argerich, nut „II Koncertu na wiolonczelę i orkiestrę
symfoniczną” Pawła Mykietyna oraz książki „Grażyna Bacewicz. The First Lady of Polish Music” Diany Ambache.
Maciej Jabłoński wspomina Friedricha Cerhę.
Maciej Kucharski opisuję tajemniczą muzyczną pocztówkę z Syrakuz, która znalazła się w archiwum „Ruchu”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Sekretne związki muzyki i systemu wartości – Maria OpałkaZakazane słowo na „k” – Karolina Dąbek
RELACJE
Nasłuchiwanie rzeczywistości – Krzysztof Stefański, Piotr Mika, Agnieszka SzynkMaciej Żółtowski: Wszystko jest przeliczane na pieniądze – Krzysztof Stefański
Kapryśny świat powietrza – Ewa Szczecińska
Alegorie chodzą po ludziach – Michał Bajer
Potencjał współczesności – Iga Batog
Krajobrazy wyobraźni – Łukasz Kaczmarek
Gdzie dwóch się bije, Karłowicz korzysta – Igor Torbicki
Dusza legła w grobie – Jacek Marczyński
Świat dźwięków z rzeźni – Jacek Kornak
Ekologiczny Händel – Jacek Marczyński
Motyw złej Paschy – Magdalena Gajl
WYDAWNICTWA
Łukasz Borowicz: Bacewicz to muzyka polska, której Zachód chce słuchać — Mateusz CiupkaFeelin’ blue – Dominika Micał
XVIII-wieczne psoty Maseckiego – Mateusz Borkowski
Na kogo wypadnie, na tego bęc! – Dariusz Marciniszyn
Płytoteka#: Drogi do transcendencji – Szymon Atys
Luksusy doświadczenia – Łucja Siedlik
Prosto z wyspy w centrum Kopenhagi – Rafał Wawrzyńczyk
Na łatwiznę – Mateusz Ciupka
Listek jazzowy – Maciej Krawiec
Klasycyzujący iluzjonizm Mykietyna – Natalia Kaszubska
Bacewiczówna made in England – Marta Szoka
ROZMOWA
Hania Rani: Renesans i barok są bliskie rozrywce – Filip Lech
SWOBODA RUCHU
Nie tylko Lulu Berga. Friedrich Cerha – kompozytor, dyrygent, plastyk – Maciej Jabłoński
OD REDAKCJI
Płytoteka inspektora Banksa – Dominika Micał
FELIETON
Taśma z okopów wielkiej wojny – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Alegoria abSERdalna – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
POCZTÓWKI MUZYCZNEUkąszenie Karola – Maciej Kucharski