Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
Światowa inicjatywa na rzecz Sprawiedliwego Handlu wspiera zrównoważony rozwój dzięki oferowaniu korzystniejszych warunków handlowych oraz chronieniu praw marginalizowanych producentów i pracowników najuboższych krajów. Autorki przedstawiły: Sprawiedliwy Handel jako nową inicjatywę rozwojową, instytucjonalizację i rozwój sprzedaży produktów Sprawiedliwego Handlu, rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce, biznes wobec inicjatywy Sprawiedliwego Handlu oraz perspektywy rozwoju idei i rynku produktów Sprawiedliwego Handlu.
Książka ta jest przeznaczona dla konsumentów, którzy odznaczają się coraz większą świadomością i wrażliwością związaną ze zjawiskami zachodzącymi we współczesnej gospodarce. Może też być przydatna dla wykładowców, doktorantów i studentów ekonomii, zarządzania, marketingu, socjologii.
- Kategorie:
- Redakcja: Małgorzata Julia Radziukiewicz
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2612-8
- ISBN druku: 978-83-208-2200-7
- Liczba stron: 160
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 1. Sprawiedliwy Handel – nowa inicjatywa rozwojowa 1.1. Globalizacja i problem ubóstwa 1.2. Historia ruchu Sprawiedliwego Handlu 1.3. Sprawiedliwy Handel – definicja i cele 1.4. Kodeks zasad i standardy etycznego działania Sprawiedliwego Handlu 2. Instytucjonalizacja i rozwój sprzedaży produktów Sprawiedliwego Handlu 2.1. Instytucje Sprawiedliwego Handlu 2.1.1. Organizacje międzynarodowe Sprawiedliwego Handlu 2.1.2. Organizacje Sprawiedliwego Handlu w Polsce 2.1.3. Inicjatywy wspierające rozwój idei Sprawiedliwego Handlu 2.2. Międzynarodowa wymiana handlowa w ramach Sprawiedliwego Handlu 2.2.1. Rozwój procesów wymiany 2.2.2. Struktura sprzedaży 3. Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce 3.1. Metodyka badania 3.2. Postawy wobec idei Sprawiedliwego Handlu 3.2.1. Postrzeganie idei Sprawiedliwego Handlu 3.2.2. Źródła informacji na temat Sprawiedliwego Handlu 3.3. Zachowania konsumentów 3.3.1. Zakupy produktów Sprawiedliwego Handlu 3.3.2. Motywy dokonywania zakupów 3.3.3. Marka Fairtrade 4. Biznes wobec Sprawiedliwego Handlu 4.1. Sprawiedliwy Handel a społeczna odpowiedzialność biznesu 4.2. Charakterystyka miejsc zakupu produktów Sprawiedliwego Handlu 4.3. Bariery rozwoju rynku produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce 5. Upowszechnianie idei Sprawiedliwego Handlu 5.1. Sprawiedliwy Handel jako element zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji 5.2. Upowszechnianie Sprawiedliwego Handlu w ramach edukacji na rzecz zrównoważonej konsumpcji i zrównoważonego rozwoju 5.3. Kampania edukacyjna Stowarzyszenia Konsumentów Polskich 6. Perspektywy rozwoju idei i rynku produktów Sprawiedliwego Handlu 6.1. Kontrowersje wokół Sprawiedliwego Handlu 6.2. Sprawiedliwy Handel a wolny handel 6.3. Sprawiedliwy Handel a globalizacja 6.4. Sprawiedliwy Handel jako nurt ekonomii społecznej 6.5. Przyszłość dla Sprawiedliwego Handlu w Polsce Zakończenie Bibliografia