Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu dużych możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.
Shadery (programy wykonywane przez GPU) w ciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.
Książka zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi niezbędnik dla każdego, kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz się:
- czym są shadery;
- jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej;
- jak programować potok renderujący;
- na czym polega i jak działa teselacja;
- czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader).
Powinieneś znać:
- API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym;
- matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej.
(PDF)
Fragment książki - s. 218-221
564.3 KB
(PDF)
Fragment książki - s. 213-218
460.3 KB
Przeczytaj fragment
(PDF)
Fragment książki - s. 218-221
564.3 KB
(PDF)
Fragment książki - s. 213-218
460.3 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej