MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce

(eBook)

Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2013

  • Autor: Agnieszka Hess

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 37,80 zł
32,51
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce

Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji pomiędzy mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i tworzącymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie bariery napotyka proces tworzenia się sfery publicznej, i dalej – społeczeństwa obywatelskiego w warunkach coraz wyraźniej krystalizującej się w naszym kraju demokracji deliberatywnej. Ważnym aspektem tego procesu jest mediatyzacja działania instytucji systemu demokratycznego, w tym przypadku organizacji pozarządowych, działających na polskiej scenie publicznej. Nie mniej istotna jest również artykulacja ich interesów, a także deliberatywna treść działań podejmowanych w wymiarze publicznym. Ten obszar zagadnień stał się przedmiotem badań empirycznych (wywiady pogłębione; analiza zawartości), prowadzonych przez autorkę wśród przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy mediów drukowanych i elektronicznych, zajmujących się tematyką sektora pozarządowego. Wyniki badań ujawniają wyraźną asymetrię oczekiwań obu stron co do transmitowanych w przekazie mediów reprezentacji medialnych organizacji pozarządowych oraz sposobów zakotwiczania działalności organizacji pozarządowych w sferze publicznej. To bardzo istotny sygnał, wskazujący, że w procesie komunikacji politycznej pomiędzy organizacjami pozarządowymi i mediami jest jeszcze wiele do zrobienia. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP  9
ROZDZIAŁ I. Społeczeństwo obywatelskie i sfera publiczna w rozważaniach nad współczesną demokracją  17
	1.1. Społeczne wyobrażenia demokracji  18
		1.1.1. Polityczny i społeczny wymiar demokracji  20
		1.1.2. Agregacja preferencji społecznych  21
		1.1.3. Środowisko społeczne jako źródło instytucjonalnej stabilizacji władzy politycznej  23
	1.2. Społeczeństwo obywatelskie jako centralna kategoria we współczesnych koncepcjach demokracji  25
		1.2.1. Rola państwa w koncepcjach społeczeństwa obywatelskiego  25
		1.2.2. Znaczenie debaty i opinii publicznej dla społeczeństwa obywatelskiego  29
	1.3. Sfera publiczna jako przestrzeń komunikowania się uczestników debaty publicznej  31
		1.3.1. Proces komunikowania i media a przeobrażenia demokratycznej sfery publicznej  33
		1.3.2. Pesymistyczne i optymistyczne poglądy dotyczące roli mediów i współczesnej sfery publicznej  37
		1.3.3. Nowe technologie komunikacyjne jako potencjalne czynniki rozszerzania bądź ograniczania społeczeństwa obywatelskiego i sfery publicznej  41
	1.4. Partycypacja obywatelska i dyskurs społeczny w koncepcjach demokracji deliberatywnej  46
ROZDZIAŁ II. Mediatyzacja organizacji społecznych jako obszar badań w studiach nad komunikacją polityczną  53
	2.1. Komunikacja polityczna – defi nicja pojęcia  54
		2.1.1. Modele procesu komunikowania  57
		2.1.2. Komunikacja polityczna jako proces polityczny  62
		2.1.3. Aktorzy komunikacji politycznej  67
	2.2. Relacje mediów masowych i organizacji społecznych w studiach nad komunikacją polityczną w perspektywie politologicznej  69
		2.2.1. Społeczni aktorzy w procesie komunikacji politycznej  74
		2.2.2. Organizacje pozarządowe jako społeczni aktorzy komunikacji politycznej  79
	2.3. Mediatyzacja organizacji społecznych i politycznych  84
		2.3.1. Mediatyzacja – defi nicja pojęcia  85
		2.3.2. Medialna konstrukcja rzeczywistości  87
		2.3.3. Czynniki atrakcyjności medialnej informacji  88
		2.3.4. Informowanie w mediach  91
		2.3.5. Mediatyzacja organizacji  96
ROZDZIAŁ III. Organizacje pozarządowe jako społeczni uczestnicy dyskursu politycznego w Polsce  99
	3.1. Schemat badań reprezentacji medialnych i strategii komunikacyjnych organizacji pozarządowych  101
	3.2. Oś relacji organizacji pozarządowych i administracji publicznej  102
		3.2.1. Czynniki hamujące rozwój sektora pozarządowego w pierwszym okresie III RP  103
		3.2.2. Otoczenie instytucjonalne  106
		3.2.3. Organizacje pozarządowe jako instrument partycypacji obywatelskiej  111
		3.2.4. Organizacje pozarządowe jako instrument reprezentacji interesów społecznych  117
		3.2.5. Modele relacji organizacji pozarządowych i administracji publicznej  123
	3.3. Oś relacji organizacji pozarządowych i partii politycznych  126
		3.3.1. Uwarunkowania wzajemnych relacji  129
		3.3.2. Parapolityczny styl działania organizacji pozarządowych  132
		3.3.3. Modele relacji organizacji pozarządowych i partii politycznych  135
	3.4. Oś relacji organizacji pozarządowych i mediów  136
		3.4.1. Media własne organizacji pozarządowych jako narzędzie inicjowania i prowadzenia debaty w sferze publicznej  136
		3.4.2. Oczekiwania mediów i organizacji pozarządowych w relacjach wzajemnych  138
	3.5. Reprezentacje medialne a dyskurs medialny  139
ROZDZIAŁ IV. Medialne reprezentacje organizacji pozarządowych   145
	4.1. Badanie przekazów w mediach – analiza zawartości w badaniach medialnych reprezentacji  146
		4.1.1. Prasa codzienna i telewizyjne serwisy informacyjne jako główne źródła informacji  147
		4.1.2. Dobór próby i ramy czasowe badań  151
		4.1.3. Kategorie analizy i wskaźniki zróżnicowania przekazu mediów  153
		4.1.4. Płaszczyzny analizy i pytania badawcze  155
		4.1.5. Organizacje pozarządowe w rzeczywistości przekazów medialnych  159
		4.1.6. Ramy interpretacyjne i modele zachowań mediów w obszarze prezentacji organizacji pozarządowych  205
	4.2. Badanie nadawców przekazu w kontekście wywiadów pogłębionych z dziennikarzami, przeprowadzonych w badaniach medialnych reprezentacji organizacji pozarządowych  208
		4.2.1. Organizacje pozarządowe i ich wzajemne relacje z administracją publiczną i partiami politycznymi w opinii dziennikarzy  210
		4.2.2. Wzajemne relacje organizacji pozarządowych i mediów w opinii dziennikarzy  217
		4.2.3. Praktyka dziennikarska i redakcyjna w zakresie przygotowywania
materiałów medialnych dotyczących organizacji pozarządowych  223
		4.2.4. Organizacje pozarządowe jako aktorzy debaty publicznej w opinii dziennikarzy  235
ROZDZIAŁ V. Strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych  239
	5.1. Zakres wykorzystywania przez organizacje pozarządowe ich stron WWW oraz aplikacji Web 2.0  242
		5.1.1. Dobór próby i kategorie analizy  243
		5.1.2. Poziom adaptacji przez organizacje pozarządowe narzędzi internetowych na podstawie paradygmatu komunikacji jednoi dwukierunkowej  246
	5.2. Profesjonalizacja organizacji pozarządowych w obszarze komunikacji z otoczeniem  256
		5.2.1. Strategie komunikacyjne wybranych organizacji pozarządowych  259
		5.2.2. Wzajemne relacje organizacji pozarządowych i mediów w opinii
przedstawicieli organizacji pozarządowych  278
		5.2.3. Organizacje pozarządowe i ich wzajemne relacje z administracją publiczną i partiami politycznymi w opinii przedstawicieli organizacji pozarządowych  292
		5.2.4. Relacje organizacji pozarządowych i mediów jako element procesu komunikacji politycznej  298
ZAKOŃCZENIE  301
ANEKS  309
SPIS TABEL, WYKRESÓW I ILUSTRACJI  319
BIBLIOGRAFIA  323
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł
111,00 zł

Personalizacja w systemie obciążeń dochodów osób fizycznych w Polsce

Monografia zawiera wnikliwą analizę i ocenę zakresu oraz rodzajów instrumentów personalizacji zastosowanych w systemie opodatkowania dochodów osób fizycznych w Polsce na tle rozwiązań wybranych państw europejskich. A...
16,34 zł
19,00 zł

Przekład w komunikowaniu medialnym. Wybrane zagadnienia na podstawie polskich przekładów rosyjskich tekstów prasowych

Książka Alicji Pstygi Przekład w komunikowaniu medialnym. Wybrane zagadnienia na podstawie polskich przekładów rosyjskich tekstów prasowych to niewielki zbiór analiz i refleksji obejmujących istotną sferę współczesnej przest...
18,06 zł
21,00 zł

Bettina von Arnim: "O Polsce"

Drugi tom zainicjowanej w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Śląskiego serii wydawniczej Niemiecka Literatura Kobiet przynosi pierwszy w języku polskim przekład polonofilskiego eseju "Polenbroschüre" ["Broszura o Polsce&q...
29,70 zł
33,00 zł

Hiszpania Franco. System polityczny, nurty ideowe i konteksty frankizmu

Książka stanowi wspólne dzieło uczonych hiszpańskich i polskich, a jej dwujęzyczność pozwala poszerzyć grono odbiorców poza naszym krajem, bądź władających językiem hiszpańskim. Jej zalążkiem była konferencja pt. „Hiszpania Franco&r...
2,55 zł
3,40 zł

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 7. Publiczna emisja akcji i ich wprowadzenie do obrotu giełdowego krok po kroku – podsumowanie

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
20,70 zł
23,00 zł

Nowe wzorce formowania i rozwoju rodziny w Polsce

Książka przedstawia najważniejsze wyniki uzyskane w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego „Nowe wzorce formowania rodziny w Polsce – kontekst społeczno-ekonomiczny, preferencje i wpływ na zadowolenie z życia” (FAMWELL). Cele...
40,50 zł
54,00 zł

O naturze preferencji politycznych

O naturze preferencji politycznych to publikacja, która syntetycznie pokazuje dorobek psychologii dotyczący preferencji politycznych. Urszula Jakubowska opisuje zarówno klasyczne teorie, które na dziesięciolecia wyznaczyły kanony m...
44,25 zł
59,00 zł

Konkurencyjność obszarów metropolitalnych w Polsce – na przykładzie wrocławskiego obszaru metropolitalnego

Obszary metropolitalne są nowym jakościowo zjawiskiem w przestrzeni społeczno-gospodarczej Polski. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych na tle pozostałych jednostek przestrzennych rośnie, co wywołuje różnorodne, często niejednoznaczn...
15,30 zł
17,00 zł

Słowianie Zachodni: dzieje, obyczaje, wierzenia, tom trzeci, część czwarta: Słowiańszczyzna północno-zachodnia od VI do połowy XIII wieku. Dzieje polityczne i stosunki zewnętrzne od poł. XI w. aż do upadku niepodległości Słowian zaodrzańskich (1036-1171)

Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.Tom trzeci, część czwarta dzieła „Słowianie Zachodni” omawia następujące tematy: Dzieje polityczne i stosunki zewnętrzne od połowy XI w. aż do upadku niepodle...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!