Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń.
Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji.
Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.
Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń
Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala:
(a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci;
(b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami;
(c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć;
(d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz
(e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.
Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów
Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8231-185-3
- Liczba stron: 267
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Wprowadzenie Część pierwsza Odkrywanie przewagi konkurencyjnej płynącej z doświadczeń 1. Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące Cechy doświadczenia Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące 2. Charakter oczekiwań Złudzenie poznawcze Kształtowanie oczekiwań Strefa tolerancji 3. Wzór na doświadczenie O obiecywaniu zbyt wiele Pierwsze wrażenie jest mniej istotne niż się wydaje Reguła peak-end Krzywa doświadczenia W doświadczeniu chodzi o budowanie trwałej relacji 4. Mit racjonalności Mit homo economicus Proces podejmowania decyzji 5. Podstawy Podstawy dotyczące doświadczenia Funkcjonalność Wiarygodność Użyteczność Estetyka 6. Czynniki motywujące Empatia Przyjemność Zaangażowanie Poczucie sensu Nawiązywanie do immanentnych potrzeb 7. Umami w biznesie Efekt negatywności Rozmowy o emocjach Szczęśliwsza wersja samych siebie Część druga Definiowanie strategii Umami 1. Zachowawczość jest ryzykowna Oferowanie tego, co jest odrobinę lepsze Niejednorodnie jednorodni Znacząco inni 2. Baza Umami O naturze opowiadanych historii Zbieranie opowiadanych historii Kocha, nie kocha 3. Wizja Umami Wasza wizja Moc historii Poszukiwania idealnego klienta Psychografia 4. Wyróżniki Umami Znalezienie własnego wyróżnika Wyróżniki jako zasady Wybór wyróżników Balansowanie Rozdział 5. Wskaźniki Umami Do czego służą wskaźniki? Wartość wielu różnych wskaźników Więcej podobnych historii Wybór najważniejszego działania, które należy podjąć w następnej kolejności Strategia Umami – narzędzia praktyczne 1. Kwestionariusz Bazy Umami Benchmarking z innymi lubianymi markami Gromadzenie historii opowiadanych przez klientów Odczytywanie sentymentu klientów względem marki 2. Kwestionariusz postępów Umami Ocena postępów na drodze do urzeczywistnienia Wizji Umami Ocena postępów związanych z wyróżnikami 3. Mapa aspiracji 4. Pięć razy Dlaczego – reaktywacja 5. Definiowanie wyróżników 6. Benchmarking wyróżników 7. Rozstrzyganie dylematów 8. Definiowanie Wskaźników Umami 9. Szeregowanie pomysłów z wykorzystaniem Tabeli Umami Część trzecia. Nastawienie Umami 1. Pozytywna adaptacja Dlaczego się adaptujemy? Spowalnianie pozytywnej adaptacji 2. Gra bez końca Gra skończona Zagrozić drapieżnikowi szczytowemu Gra bez końca Wybór gry 3. Jak się rozwijać w skomplikowanych czasach Wejście w obszar złożony Eksperymenty w praktyce Bezpieczna porażka Pozyskiwanie informacji poprzez projektowanie Oswoić niepewność 4. Magia tonowania obietnic Dotrzymywanie obietnic Tonowanie obietnic 5. Opór jest nieunikniony Radzenie sobie z oporem Mentalność tego innego Dołek Na początek refleksja Posłowie Podziękowania