MENU

Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2022

  • Autor: Aga Szóstek

  • Wydawca: MT Biznes

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 64,90 zł
55,81
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku

Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń.
Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji.

Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.


Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń
Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala:
(a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci;
(b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami;
(c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć;
(d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz
(e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.


Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów
Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Wprowadzenie
Część pierwsza
Odkrywanie przewagi konkurencyjnej płynącej z doświadczeń
1. Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące
Cechy doświadczenia
    Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące
2. Charakter oczekiwań
Złudzenie poznawcze
Kształtowanie oczekiwań
Strefa tolerancji
3. Wzór na doświadczenie
O obiecywaniu zbyt wiele
Pierwsze wrażenie jest mniej istotne niż się wydaje
Reguła peak-end
Krzywa doświadczenia
W doświadczeniu chodzi o budowanie trwałej relacji
4. Mit racjonalności
Mit homo economicus
Proces podejmowania decyzji
5. Podstawy
Podstawy dotyczące doświadczenia
Funkcjonalność
Wiarygodność
Użyteczność
Estetyka
6. Czynniki motywujące
Empatia
Przyjemność
Zaangażowanie
Poczucie sensu
Nawiązywanie do immanentnych potrzeb
7. Umami w biznesie
Efekt negatywności
Rozmowy o emocjach
Szczęśliwsza wersja samych siebie

Część druga
Definiowanie strategii Umami
1. Zachowawczość jest ryzykowna
Oferowanie tego, co jest odrobinę lepsze
Niejednorodnie jednorodni
Znacząco inni
2. Baza Umami
O naturze opowiadanych historii
Zbieranie opowiadanych historii
Kocha, nie kocha
3. Wizja Umami
Wasza wizja
Moc historii
Poszukiwania idealnego klienta
Psychografia
4. Wyróżniki Umami
Znalezienie własnego wyróżnika
Wyróżniki jako zasady
Wybór wyróżników
Balansowanie
Rozdział 5. Wskaźniki Umami
Do czego służą wskaźniki? 
Wartość wielu różnych wskaźników
Więcej podobnych historii
Wybór najważniejszego działania, które należy podjąć w następnej kolejności

Strategia Umami – narzędzia praktyczne
1. Kwestionariusz Bazy Umami
Benchmarking z innymi lubianymi markami
Gromadzenie historii opowiadanych przez klientów
Odczytywanie sentymentu klientów względem marki
2. Kwestionariusz postępów Umami
Ocena postępów na drodze do urzeczywistnienia Wizji Umami
Ocena postępów związanych z wyróżnikami
3. Mapa aspiracji
4. Pięć razy Dlaczego – reaktywacja
5. Definiowanie wyróżników
6. Benchmarking wyróżników
7. Rozstrzyganie dylematów
8. Definiowanie Wskaźników Umami
9. Szeregowanie pomysłów z wykorzystaniem Tabeli Umami

Część trzecia. Nastawienie Umami
1. Pozytywna adaptacja
Dlaczego się adaptujemy? 
Spowalnianie pozytywnej adaptacji
2. Gra bez końca
Gra skończona
Zagrozić drapieżnikowi szczytowemu
Gra bez końca
Wybór gry
3. Jak się rozwijać w skomplikowanych czasach
Wejście w obszar złożony
Eksperymenty w praktyce
Bezpieczna porażka
Pozyskiwanie informacji poprzez projektowanie
Oswoić niepewność
4. Magia tonowania obietnic
Dotrzymywanie obietnic
Tonowanie obietnic
5. Opór jest nieunikniony
Radzenie sobie z oporem
Mentalność tego innego
Dołek
Na początek refleksja
Posłowie
Podziękowania
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

1,92 zł
2,56 zł

Atrakcyjność inwestycyjna Polski. Rozdział 4. Warunki i motywy podejmowania działalności przez inwestorów zagranicznych na polskim rynku

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) są jednym z głównych czynników sprzyjających globalizacji życia gospodarczego oraz najbardziej widocznym efektem postępującej globalizacji światowej. W latach 90. gospodarki większości krajó...
30,54 zł
40,72 zł

Katalaktyka instytucji finansowych rynku emerytalnego w Polsce w perspektywie efektywności inwestowania

Katalaktyka to teoria wymiany. Książek o katalaktyce, a na pewno z katalaktyką w tytule, jak dotąd, nie publikowano. To banalne stwierdzenie jest chyba najważniejszym powodem do tego, żeby zająć się katalaktyką, dziedziną wiedzy nieznaną albo co najmni...
32,25 zł
43,00 zł

Rynek finansowy w badaniach ilościowych

Książka wychodzi naprzeciw aktualnym oczekiwaniom, związanym z poszukiwaniem nowych rozwiązań w zakresie badania - zarówno polityki gospo­darczej, jak i wybranych aspektów struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku finansowego....
38,70 zł
45,00 zł

Satysfakcja klienta. Strategia - pomiar - zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji

Postrzeganie satysfakcjonowania potrzeb klienta jako zasobu przedsiębiorstwa posiada obecnie silny, ekonomiczny wyraz. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Dlatego też wysoki stopień konkurencyjności współcze...
18,17 zł
20,19 zł

Jak efektywnie przenieść strategię firmy na strategię HR?

Jeśli chcesz opracować sensowną i spójną z biznesem strategię HR w firmie, musisz przejść pewien proces. Zanim pojawi się coś, co można nazwać „strategią HR”. potrzebne będzie ustalenie i głębokie przemyślenie kilku kluczowych rzeczy...
23,31 zł
25,90 zł

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W POSZUKIWANIU NOWEGO PARADYGMATU

Zagadnieniom współpracy w erze sieciowej i organicznie związanym z nią problemom społecznej odpowiedzialności jest poświęcony rozdział 7, autorstwa U. Ornarowicz. Autorka na podstawie studiów literaturowych i analizy studiów przypa...
27,26 zł
30,29 zł

Sztuczna inteligencja w praktyce: Jak podnieść poziom swojego biznesu online dzięki najnowszym technologiom AI

Sztuczna inteligencja to jedna z najbardziej fascynujących i dynamicznie rozwijających się dziedzin współczesnej nauki i technologii. Wiele firm i organizacji wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości swoich produktów i usług,...
27,72 zł
30,80 zł

Biznes cyfrowy. Technologie.Modele.Regulacje

Cyfryzacja i problematyka jej wpływu na przedsiębiorstwo są przedmiotem ożywionych debat zarówno w obszarze strategicznych oraz taktycznych, jak i operacyjnych decyzji w przedsiębiorstwach. Obecnie jest również przedmiotem dyskusji podcza...
40,50 zł
54,00 zł

Satysfakcja i lojalność klienta na rynku farmaceutycznym

Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie nie­zwykle istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym aspekcie pomiar poziomu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!