MENU

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W POSZUKIWANIU NOWEGO PARADYGMATU

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Redakcja naukowa: Piotr Płoszajski, Urszula Ornarowicz,

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 25,90 zł
23,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W POSZUKIWANIU NOWEGO PARADYGMATU

Zagadnieniom współpracy w erze sieciowej i organicznie związanym z nią problemom społecznej odpowiedzialności jest poświęcony rozdział 7, autorstwa U. Ornarowicz. Autorka na podstawie studiów literaturowych i analizy studiów przypadków dotyczących wybranych form współpracy we współczesnej, usieciowionej gospodarce informacyjnej poszukuje odpowiedzi na pytanie: Czym jest ekonomia współpracy i w jakich relacjach pozostaje zakres jej nazwy z zakresem nazw bliskoznacznych, takich jak "ekonomia współtworzenia", "ekonomia dostępu", "ekonomia dzielenia się", "ekonomia współdzielenia", "ekonomia użytkowania" czy "ekonomia współużytkowania"? Podejmuje próbę budowania autorskiej koncepcji typologii różnych form społecznej współpracy. Korzystając ze źródeł literaturowych, wymienia cechy istotne usieciowionej gospodarki, a wśród nich współpracę w sieci, często przybierającą formę wspólnoty. Odwołując się do literatury, autorka charakteryzuje wspólnotę sieciową jako nowy typ zbiorowości społecznej - formę instytucjonalnej współpracy wykorzystującej technologie teleinformatyczne - a następnie buduje typologię wspólnot sieciowych. Uwzględniając dwa podstawowe kryteria, czyli fazy procesu gospodarczego (produkcji, wymiany i konsumpcji) i rodzaj współpracy między uczestnikami wspólnoty, wyróżnia sześć typów wspólnot, a następnie wspólnotę każdego typu charakteryzuje, podaje jej przykłady i określa jej cechy istotne. Ze względu na podobieństwo cech grupuje wspólnoty i opisuje w postaci pięciu modeli. Tabelaryczny opis każdego z modeli uwzględnia po trzy przykłady wspólnot, które są podstawą owego opisu (konstytuują go i uzasadniają), a także ich cechy-zdarzenia dynamiczne, które składają się na splot działań złożonych, określanych jako współpraca. Do owych cech-zdarzeń należą: współtworzenie, współużytkowanie, wspieranie, dzielenie się, wymiana, dostęp (wirtualny lub realny) oraz posługiwanie się instytucją własności (własność prywatna lub współwłasność). Porównanie cech przypisanych poszczególnym modelom pozwala autorce na zdefiniowanie ogólnie rozumianej ekonomii współpracy i wskazanie jej cech istotnych, takich jak dostęp wirtualny lub realny i dzielenie się. O szczegółowych formach tej współpracy przesądzają dodatkowe cechy, do których należą współtworzenie lub współużytkowanie, występujące oddzielnie lub razem. Tym samym autorka określa relacje między zakresami nazw: "ekonomia współpracy", "ekonomia dostępu", "ekonomia dzielenia się", "ekonomia współtworzenia" i "ekonomia współużytkowania". Zagadnienia społeczności sieciowych włącza do rozważań nad działaniami biznesu i jego społeczną odpowiedzialnością, wskazując na wynikające z owego "usieciowienia" zmiany w sposobie postrzegania tej odpowiedzialności. Zmiany te zalicza do jednego z trzech obszarów, do których należą: 1) nowe wartości ekonomiczne i pozaekonomiczne dla konsumenta, dostawcy, przedsiębiorstwa, regionu lub kraju, 2) skutki społeczne, 3) skutki środowiskowe. Rodzaj i znaczenie tak kwalifikowanych zmian uzależnia od formy współpracy między uczestnikami wspólnoty.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp

Maria Aluchna

Poza tradycyjną CSR. Organizacyjny i instytucjonalny kontekst społecznej odpowiedzialności biznesu

1.1. Motywy realizacji CSR

1.2. Zakres realizacji CSR

1.3. Instytucjonalny kontekst realizacji CSR

1.4. Organizacyjny kontekst realizacji CSR

 

Maria Roszkowska-Menkes

CSR w ruinie? Oko w oko z krytyką koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu

2.1. CSR = bałagan

2.2. CSR = antykapitalistyczna ideologia

2.3. CSR = kłamstwo

2.4. CSR = inkrementalne zmiany

2.5. CSR = wspólna wartość?

 

Justyna Szumniak-Samolej

Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu

3.1. Design thinking

3.2. Przedsiębiorstwo pozytywnego wpływu i przedsiębiorstwo społeczne

3.3. Trzy fazy tworzenia przedsiębiorstwa społecznego

3.4. Testowanie pomysłu na przedsiębiorstwo społeczne (faza I)

3.4.1. Zidentyfikowanie problemu społecznego oraz zdefiniowanie proponowanego rozwiązania (faza I, etap 1)

3.4.2. Określenie kryteriów efektywności (faza I, etap 2)

3.4.3. Określenie i segmentacja grupy docelowej (faza I, etap 3)

3.4.4. Zrozumienie beneficjentów (faza I, etap 4)

3.4.5. Analiza najbardziej konkurencyjnej opcji alternatywnej (faza I, etap 5)

3.4.6. Identyfikacja rzeczywistości operacyjnej (faza I, etap 6)

3.4.7. Analiza otoczenia społeczno-politycznego - interesariusze (faza I, etap 7)

3.4.8. Opracowanie schematu koncepcji biznesowej (faza I, etap 8)

3.5. Planowanie (faza II)

3.5.1. Tworzenie schematu docelowego i skalowanie zakresu działalności (faza II, etap 1)

3.5.2. Kwantyfikacja zadań do wykonania - identyfikacja kosztów operacyjnych i kosztów środków trwałych (faza II, etap 2)

3.5.3. Formalizacja założeń i ustalenie głównych punktów kontrolnych (faza II, etap 3)

3.6. Wdrożenie i skalowanie (faza III)

3.6.1. Wdrożenie projektu (faza III, etap 1)

3.6.2. Zarządzanie sukcesami i porażkami (faza III, etap 2)

3.6.3. Skalowanie przedsięwzięcia (faza III, etap 3)

 

Grażyna Aniszewska-Banaś

Przyszłość CSR skierowanej do pracowników - potrzeba spójności i zmiany wartości?

4.1. Nowe pokolenia na rynku pracy

4.2. Kultura organizacyjna w oczach różnych generacji

4.3. Artefakty kulturowe oraz oferta dla pracowników

4.4. Rola norm i wartości w kulturze organizacyjnej

4.5. Relacje z przełożonymi

4.6. CSR w systemach organizacji, czyli tworzenie warunków do realizacji nowych wartości

 

Mikołaj Pindelski

Problemy odpowiedzialności społecznej i etyki w automatyzacji i autonomizacji w biznesie

5.1. Automatyzacja a autonomizacja systemów

5.2. Automatyzacja i autonomizacja w biznesie

5.3. W kierunku systemów autonomicznych

5.4. Automatyzacja i autonomizacja przekazu emocji

5.5. Problemy odpowiedzialności społecznej zautomatyzowanych i zautonomizowanych systemów

5.6. Post work society - nowe bezrobocie

5.7. Post labour economy - nowa redystrybucja dochodów

5.8. Wpływ automatyzacji i autonomizacji na zachowania oraz relacje międzyludzkie

5.9. Pomyłki, błędy i odpowiedzialność

5.10. Zabezpieczenia systemów automatycznych i autonomicznych

 

Rafał Mrówka

Design thinking a sukces budowany u podstaw piramidy dochodowej

6.1. Narodziny koncepcji sukcesu budowanego u podstaw piramidy dochodowej i jej znaczenie

6.2. Krytyka założeń modelu

6.3. Nowa perspektywa - w kierunku zaangażowania

6.4. BOP 2.0 - w kierunku wykorzystania design thinking

 

Urszula Ornarowicz

Od wspólnot sieciowych i ekonomii współpracy do społecznej odpowiedzialności biznesu

7.1. Ekonomia współpracy w usieciowionej gospodarce informacyjnej

7.2. Mimo rozproszenia - wspólnota. Wspólnota sieciowa

7.3. Z perspektywy wspólnoty sieciowej: współpraca, dostęp, współtworzenie czy współużytkowanie?

7.3.1. Wspólnoty sieciowe zintegrowane w sferze tworzenia (produkcji), wymiany i konsumpcji - współtworzenie i współużytkowanie

7.3.2. Wspólnoty sieciowe w sferze tworzenia (produkcji) - współtworzenie i wspieranie projektów

7.3.3. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany - dzielenie się własnością i jej wymiana

7.3.4. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany - dzielenie się własnością i jej nieodpłatne przekazanie

7.3.5. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany i konsumpcji - dzielenie się dostępem do wolnej przestrzeni i jej współużytkowanie/równoczesne użytkowanie

7.3.6. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany i konsumpcji - dzielenie się prawem do czasowego korzystania z miejsca zakwaterowania lub rzeczy, czasowe ich współużytkowanie

7.4. Modele sieciowych społeczności współpracy - ekonomia współtworzenia i współużytkowania jako szczególne przypadki ekonomii współpracy

7.5. Sieciowe społeczności współpracy w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

29,49 zł
33,90 zł

Marsjanie i Wenusjanki – nowe pokolenie

Autor książki wszech czasów dotyczącej związków powraca z uaktualnionym poradnikiem dla obecnego pokolenia. Ponad dwadzieścia lat temu książka Johna Graya Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus zrewolucjonizowała n...
23,94 zł
39,90 zł

Delegowanie – nowe wytyczne zgodne z Pakietem Mobilności

Od 2 lutego 2022 r. kierowcy wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe nie są w podróży służbowej. A to dlatego, że nowelizacją z 26 stycznia 2022 r. wprowadzono w art. 2 pkt 1 do ustawy o czasie pracy kierowców nową definicję podr&oacut...
26,09 zł
28,99 zł

Lato w Nowym Jorku

Upalne lato na Manhattanie. Dwudziestoczteroletnia Tracey zostaje w mieście na całe wakacje. Na domiar złego sama, bo Will, początkujący aktor, z którym zamierza żyć długo i szczęśliwie, wyjechał na letnie występy. Wróci do miasta dopiero...
19,50 zł
25,00 zł

W poszukiwaniu numinosum. Jan od Krzyża w polskiej kulturze XX wieku

Książka Marleny Krupy z jednej strony opisuje i analizuje obecność tekstów Jana od Krzyża w polskiej kulturze XX wieku, a z drugiej – jak pisze prof. dr hab. Beata Baczyńska w recenzji wydawniczej – „dotyka istoty ontologii dzi...
24,99 zł
35,70 zł

Formuły duchowości w kinie najnowszym

Formuły duchowości w kinie najnowszym wpisują się w nurt podejmowanych obecnie reinterpretacji podstawowych kategorii współczesnej kultury. Odwołując się do spostrzeżeń filozofów, teoretyków kultury oraz religioznawców, auto...
18,72 zł
24,00 zł

O biznesie po polsku

Wstęp Doświadczenie w pracy dydaktycznej z cudzoziemcami uczącymi się języka polskiego, wśród których znaczącą liczbę stanowią biznesmeni, pokazało, że potrzebny jest podręcznik o tematyce biznesowej na śred...
22,41 zł
24,90 zł

Nowa wspaniała przyszłość

Lektura tekstów Pawła Lisickiego zmusza czytelnika do głębokiej refleksji. Autor dokonuje w nich rozrachunku ze współczesnymi trendami politycznymi i społecznymi, które mamy okazję obserwować. Pisze między innymi o tym, jakie miej...
35,91 zł
39,90 zł

Nowe oblicza dyplomacji

Niniejszy tom podejmuje próbę analizy trendów ewolucji współczesnej dyplomacji. Prezentowane rozdziały odzwierciedlają zarówno wieloznaczność pojęcia dyplomacji, jak i różnorodność podejść metodologicznych do analizow...
31,05 zł
34,50 zł

Nowy świt

Jesień 1945 roku. Polacy zajmują Prusy Wschodnie, a dla ich mieszkańców rozpoczyna się czas wysiedleń. Amalia wydostała się z bydlęcego wagonu, którym wywożono Niemców i Mazurów na zachód. Udało się to dz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!